« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان خبر داد:
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه استانی دنا دست پر به استقبال نوروز ۱۴۰۱ می رود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛امیر رئوف در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه صداو سیمای استان برای تحویل سال ۱۴۰۱ برنامه‌های شاد، متفاوت و تاریخی خود را پیش‌بینی کرده است، افزود: برنامه زنده «باوینه» ویژه تحویل سال نو ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه، روز تحویل سال از سیمای شبکه استانی دنا پخش می‌کند.


وی با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگی این برنامه را کامران پاک منش بر عهده دارد، ادامه داد: این برنامه با آیتم هایی چون شاهنامه خوانی، آداب و رسوم، پخش و سرود موسیقی محلی شاد و مفرح، نمایش، نوروز در کلام رهبری و بزرگان دین  روی آنتن می رود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان از تولید برنامه‌های متفاوت با آیتم های نوروز در شبکه دنا خبر داد و بیان کرد: رسوم نوروز در استان، پرداختن به صله رحم، عیدی دادن و عیدی گرفتن، خانه تکانی و رسوم مردم عشایر استان، دید و بازدید در ایام نوروز، معرفی و آداب و سنن پسندیده‌ای که در مناطق مختلف استان وجود دارد با حضور کارشناسان برای بینندگان شبکه استانی دنا را نیز در ایام نوروز روی آنتن می‌برد.

وی در پاسخ به این سوال که سیمای شبکه استانی دنا در ایام تعطیلات، چه برنامه‌های متفاوت و مفصلی پیش‌بینی کرده است، ادامه داد: برنامه «اینک بهار» در ایام نوروز  به مدت سیزده شب در مدت زمان ۷۵ دقیقه از ساعت ۲۱ هر شب برنامه‌های متنوع شاد و مهیجی را برای مخاطبان هم استانی پیش بینی کرده است.

رئوف با اشاره به اینکه تهیه کنندگی این برنامه را سید عمار بزرگواری بر عهده دارد، گفت: در این برنامه بخش هایی چون پخش موسیقی با کلام، بومی و محلی با دعوت از خوانندگان و محلی، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، طنز، گزارش از مشاغلی که ایام نوروز در کنار خانواده نیستند و مشغول خدمت به مردم سرکارهستند گنجانده شده است.

وی به برنامه های صدای شبکه استانی دنا نیز در ایام نوروز اشاره داشت و افزود: رادیو دنا با برنامه‌های بسیار جذاب و دل نشینی برای مردم و مخاطبان هم استانی تدارک دیده است که مهمترین آن برنامه «عیدانه» به مدت ۱۸۰ دقیقه به صورت زنده، ویژه برنامه تحویل سال نو را برای مخاطبان هم‌استانی تدارک دیده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان ادامه داد: دعوت از کارشناسان خبره و آگاه به مسائل تاریخی به ویژه ایام عید نوروز، آداب و رسوم و ویژه برنامه نوروز ارتباط  با مراکز مشهد، شیراز، قم،  دعوت از هنرمندان و ارتباط با ورزشکاران و افراد  چهره‌های موفق محلی نوروز در کلام  رهبری و‌ بزرگان دینی نیز از جمله برنامه‌های صدای شبکه‌ دنا است که به مدت ۱۸۰ دقیقه برای هم استانی‌ها به تهیه کنندگی فریبا پورعلی، و رحمان دانش روی آنتن می رود.

وی ویژه برنامه «نوبهار» را از دیگر برنامه های صدای شبکه استانی دنا در ایام نوروز نام برد و اضافه کرد: این برنامه هر روز به مدت ۹۰ دقیقه تا پایان تعطیلات برای مردم و مخاطبان هم استانی روی آنتن می‌برد.

رئوف معرفی جاذبه‌های گردشگری، گزارش مردمی، پخش موسیقی شاد، نمایش، طنز، ارتباط با پلیس راهنمایی و رانندگی برای آگاهی مردم  و مسافران از وضعیت راه‌های استان، تماس با سازمان هواشناسی این برنامه در سیزده روز از  جمله برنامه های شبکه صدای کهگیلویه و بویراحمد به صورت زنده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه معاونت خبرشبکه استانی دنا نیز از ماه ها قبل برنامه ریزی خوبی را برای استقبال از نوروز تدارک دیده بود، گفت: تهیه گزارش ها و اخبار متعدد از فضا سازی شهری، میوه شب عید، رصد بازار، وضعیت راه ها و نقاط حادثه خیز استان، آداب و رسوم و معرفی جاذبه های گردشگری از جمله اقدامات این معاونت بوده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان بیان کرد: معاونت خبر به عنوان یکی از مهمترین بخش های پر مخاطب رسانه ملی در ایام نوروز گزارش ها، مستند های خبری و اخبار خود را در حوزه شعار سال، معرفی مناطق گردشگری، مشکلات و سهولت در خدمات رسانی به مسافران نوروزی را در دستور کار خود دارد.

وی نقش فضاي مجازي را در معرفی جاذه های گردشگری مهم عنوان کرد و ادامه داد: فضای مجازی رابطه ناگسستني با فعاليت گردشگري دارد که از يک سو موجب توسعه اين فعاليت شده و از سوي ديگر موجب شناخت بيشتر مناطق جغرافيايي و توريست پذير می شود.

رئوف با بیان اینکه معاونت فضای مجازی صداوسیمای استان در این رابطه اقدامات موثری انجام داده است، بیان کرد: ساخت هشت موشن گرافیک معرفی شهرستان های استان ، تولید چهار کلیپ جاذبه های گردشگری و طبیعی استان، یک انیمیشن تحویل سال، 10 عکس نوشت نوروز و کرونا، نماهنگ عید نوروز، کمیک قطب گردشگری معرفی استان، 10 عکس نوشت شعار سال، اختصاص صفحه ویژه نوروز1401 وبسایت، فتو کامنت سخنان رهبری با موضوع شعارسال و ویدئو کامنت سخنان رهبری با موضوع شعارسال از جمله مهمترین اقدامات این معاونت در ایام نوروز نام برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین