« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، زمان آغاز کوچ عشایر استان را از ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ به بعد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛سیدجواد هاشمی مهر در جلسه برنامه ریزی  کوچ و جابجائی عشایر استان، اظهار داشت: کوچ بهاره عشایر از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی به تدریج و با مدیریت امورعشایر از ۲۵ فروردین ماه جاری آغاز می‌شود.

کوچ عشایر از ۲۵ فروردین آغاز می شود

وی به رعایت زمان کوچ تاکید کرد و اظهار داشت: اگر زمان تعیین شده کوچ و چرای دام عشایر در عرصه های مرتعی و گذرگاه ها رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شوند، قطعا مشکلاتی در پی خواهد داشت.

وی در خصوص اقدامات برای کوچ به موقع عشایر به مراتع حوزه سردسیر گفت: اکنون زمان حرکت عشایر از مناطق قشلاقی در استان ما که معبر عشایر خوزستان، بوشهر بخشی از جنوب فارس به مناطق ییلاقی است، اکیپ های ثابت و سیار را در گلوگاه ها مستقر کرده ایم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: مسئله حفاظت و امنیت عشایر و خدمات رسانی به آنها بسیار ضروری است و در این خصوص نیروی انتظامی با آمادگی کامل برای ایجاد امنیت عشایر کنترل و نظارت خوبی در گلوگاه ها و طول مسیر خواهند داشت.

هاشمی مهر بیان کرد: همزمان با کوچ، اکیپ ها یا گروهایی از هلال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس به صورت ثابت و سیار در مسیرها، گذرگاه ها و ایل راه ها مستقر می شوند و خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی از عشایر استان و دیگر عشایر استان های همجوار که معبر آنها استان کهگیلویه وبویراحمد است خواست تا برای داشتن یک کوچ امن و سالم به تاکیدات مسئولین توجه جدی داشته باشند.
مدیرکل امور عشایر استان هم گفت: ۹ اکیپ ثابت و ۱۳ اکیپ سیار در مناطق ایل راه ها کوچ عشایر را کنترل می کنند.
فضل الله آذرفر افزود: به دلیل کوچ زود هنگام در استان تاکنون ۳۰۲ خودرو با ۵۸ هزار راس دام  و ۲۳۶ گله با ۵۹ هزار راسی در مسیرهای استان برگشت داده شده است.
وی اظهار داشت: ۸۳ درصد آنها از استان های خوزستان، بوشهر و فارس می باشند بطوریکه ۷۰ درصد آنهاح مقصدشان استان های اصفهان و چهار محال و بختیاری بوده است.
آذرفر، مشکل کمبود آب شرب عشایر و علوفه را جدی دانست و گفت: می طلبد از هم اکنون برای عشایر استان چاره اندیشی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین