« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
فوری؛
فرآیند توزیع و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۱ از پنجم تیرماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری دانشجو، فرآیند توزیع و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۱ از پنجم تیرماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.داوطلبان کنکور امسال از روز یکشنبه پنجم تیرماه تا روز سه شنبه هفتم تیرماه می‌توانند کارت خود را از طریق درگاه اطلاع الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۱ از ۵ تا ۷ تیرماه

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌های چهارشنبه هشتم، پنجشنبه نهم، جمعه دهم و شنبه یازدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر اساس آخرین آمارها، آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر افزایش تعداد دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیش‌تر از سال قبل است و بیشتر این افزایش در گروه علوم انسانی ۴۲ هزار و ۱۸ نفر است.

همانند سنوات گذشته، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، ۳۸.۶ درصد داوطلبان را به خود اختصاص داده اند و بعد از آن، گروه‌های علوم انسانی، زبان‌های خارجی، هنر و ریاضی قرار دارند.

از سوی دیگر آمار‌ها نشان می‌دهد که از مجموع یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفری که امسال در کنکور ثبت نام کرده اند، ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر معادل ۶۱.۴۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که از تعداد مردان و حتی زنان شرکت کننده در کنکور سال قبل، پیشی گرفته اند.

همچنین بررسی آمار‌های سازمان سنجش نشان می‌دهد بیشترین تعداد زنان در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی حضور دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: