« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان خبر داد:
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان از راه یابی مستند مسابقه "چرنگ" تولید شبکه استانی دنا به جشنواره بین المللی ABU خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج؛ امیر رئوف با بیان اینکه فهرست اسامی آثار رادیویی و تلویزیونی برگزیده هیئت داوران برای شرکت در جشنواره بین‌المللی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU PRIZES ۲۰۲۲ منتشر شده است، گفت: در بخش سرگرمی، مستند مسابقه "چرنگ" از مرکز کهگیلویه و بویراحمد توانست به این جشنواره بین المللی راه یابد.

وی با بیان اینکه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با ۲۷۶ عضو از ۷۶ کشور جهان در چهار قاره و بیش از سه میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود، افزود: این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضا برای تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت و شروع به کار کرده است.

راه یابی مستند مسابقه

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با بیان اینکه این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی آقای امید حسینی فر در روستای گنجه ای شهر یاسوج تولید شده است، بیان کرد: هدف از ساخت این مستند حفظ و زنده نگه داشتن آداب و رسوم، بازی‌های محلی و بومی مبتنی بر محتوایِ سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی با بیان اینکه این مستند مسابقۀ در ۲۰ قسمتِ ۴۵ دقیقه‌ای؛ شامل ۹ آیتم و هفت لوکیشن تولید شده است، ادامه داد: این مستند می کوشد تا در قالب مسابقه و سرگرمی، معرف فرهنگ کار و تلاش و همیاری، بازخوانی بازی های بومی فراموش شده و معرفی جاذبه های گردشگری استان باشد.

راه یابی مستند مسابقه

رئوف با بیان اینکه امسال این مستند در ارزیابی های سیمای استان ها توانست رتبه80 را در طبقه "ب" کسب کند، گفت: الحمدلله سبد رسانه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مستند بسیار غنی است که نمونه آن کسب سیمرغ بلورین توسط مستند احتضار در جشنواره بین المللی فجر بود.

وی با اشاره به اینکه شبکه استانی دنا در چند سال اخیر چند مستند مسابقه تحت عنوان چرنگ، رچ، کوچنی،علی البدل و علی کمک و ایلدخت و چویل را تولید کرده است، اضافه کرد: در مستند مسابقه "چرنگ" تلاش شده تا با فرهنگ سازی در مسائل مهم زیست محیطی و به شکل ویژه بحران آب و صرفه جویی منابع انرژی و طبیعی، ضرورت توجه به روند رو به رشد نابودی جنگل های زاگرس مورد توجه قرار گیرد.

راه یابی مستند مسابقه

لازم به ذکر است ، نتایج نهایی آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی ABU PRIZES 2022 شهریور سال جاری از سوی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا _ اقیانوسیه اعلام خواهد.

راه یابی مستند مسابقه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین