« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
مرتضی ذوقی داستان علی آباد کتول:
برخی هنجارهای اخلاقی در تمامی جوامع مشترک هستند و تعریف یکسانی دارند، اما برخی اصول و قواعد اخلاقی در تبصره این قواعد همگانی قرار دارند که افراد جامعه باید به آنها پای بند باشند.

پایگاه خبری آوای رودکوف:رعایت قانون و در کنار آن پیروی از اصول اخلاقی و شهروندی در جامعه یک وظیفه همگانی است و نباید به این بهانه که برخی موارد در قانون ذکر نشده است ، نظم و امنیت عمومی و اخلاقی جامعه را بر هم بزنیم.

با برهم زنندگان نظم و امنیت اخلاقی جامعه به شدت برخورد می کنیم

متاسفانه در هفته های اخیر عده ای از جوانان متاثر از برنامه های شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی اقدام به بروز رفتارهای خارج از عرف و دون شخصیت جوان ایرانی و استفاده از البسه و پوشش نامناسب می کنند که به هیچ عنوان مورد تائید قاطبه افراد جامعه نیست.

مرتضی ذوقی در این باره گفت: برخی هنجارهای اخلاقی در تمامی جوامع مشترک هستند و تعریف یکسانی دارند، اما برخی اصول و قواعد اخلاقی در تبصره این قواعد همگانی قرار دارند که افراد جامعه باید به آنها پای بند باشند.

رعایت حجاب در کشور ما یک قانون است و تخطی از قانون نیز بالتبع جرم محسوب می شود.

ذوقی در خصوص این پاسخ که بد حجابی چه ضرری برای سایرین بیان داشت: حجاب نشانه عفاف است و این دست تحلیل ها و مطرح کردن مطالب چالشی منبعث از تفکرات و اطاق فکرهایی است که بخش اعظم هزینه آن را کشورهایی مثل عربستان پرداخت می کنند تا آینده و هویت و عفاف نسل جوان را هدف قرار دهند. قطعاً یک مسئله شخصی است و تعیین نوع آن در دست فرد است. اما اینکه یک نفر عنوان کند من حجابم را رعایت نمی کنم بقیه به من نگاه نکنند حرفی عوامانه و شبیه به همان ماجرای سوراخ کردن کشتی است. رعایت هنجارهای اخلاقی در جامعه یک ضرورت دینی، اخلاقی و عرفی است. در ضمن آزاد کردن حجاب مانند این است که در احکام شرعی و دینی تعبد نداشته باشیم. به عنوان مثال شرب خمر در جامعه آزاد باشد و هر کسی می‌خواهد علناً مشروب بخورد و هر کسی نمی‌خواهد پرهیز کند. اگر حجاب این گونه آزاد باشد، پس در همه احکام شرعی باید این آزادی را قائل باشیم.

ذوقی در ادامه به هنجار شکنی و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر توسط عده ای اشاره کرد و بیان داشت: افرادی که فکر می کنند با تیراندازی شبانه در سطح شهر یا ایجاد ارعاب با سلاح سرد و تهدید مردم می توانند امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند و زمینه نا امنی را فراهم کنند سخت در اشتباه هستند. امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است و با افراد یکه مخل امنیت و آسایش مردم هستند به شدت برخورد می شود.

مرتضی ذوقی در خصوص ضرورت کنترل و استفاده بهینه از فضای مجازی گفت: برخی بر این باورند که فعالیت در فضای مجازی یک امر شخصی و بعضاً خانوادگی است که انتشار هر نوع پست و تولید محتوی در آن ازاد است و رعایت هنجارهای اخلاقی ضرورت ندارد. خطرات هنجار شکنی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی در فضای مجازی بیش از سطح شهر تبعات منفی دارد و قطعاً با چنین مواردی بر اساس قانون برخورد جدی می شود و بستن برخی صفحات در ماه های اخیر ناشی از همین پایبند نبودن به اصول اخلاقی بوده است.

دادستان شهرستان در خصوص همکاری مردم با دستگاه ها قضا و نیروهای امنیتی گفت: بدون شک دستگاه قضا، پلیس، نیروهای امنیتی و سپاه و بسیج در جهت پاسداری از ارزش های انقلاب و حفظ آرامش و امنیت مردم تلاشی همه جانبه و شبانه روزی دارند. با این وجود از مردم شریف منطقه تقاضا داریم ضمن رعایت اصول شهروندی بر اساس دین مبین اسلام، اخلاقیات و آموزه های دینی و اخلاقی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه های مختلف بر اساس وظیفه شهروندی خود، اقدام کنند و با درجریان قرار دادن نیروهای قضایی و امنیتی سهمی بزرگ در ایجاد نظم و امنیت در شهر خود داشته باشند.

گزارش از: وحید حاج سعیدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: