« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
ظهر امروز برگزار شد:
ظهر امروز دوشنبه10 مردادماه، نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با فرمانده انتظامی؛رئیس پلیس اطلاعات و امنیت و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن محل دفتر فرماندهی انتظامی شهرستان لنده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ظهر امروز دوشنبه10 مردادماه، نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با فرمانده انتظامی؛رئیس پلیس اطلاعات و امنیت و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دفتر فرماندهی انتظامی شهرستان لنده برگزار شد.

نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با فرماندهی انتظامی شهرستان لنده

مشکلات باید صادقانه و منصفانه طرح شود و نشر اکاذیب نباشد

در این نشست فرماندهی انتظامی شهرستان لنده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند" فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد" اظهار داشت: رسانه ها با انعکاس درست اخبار می توانند کمک کار خوبی برای پلیس باشند و اگر ارتباط رسانه با پلیس منطقی و نزدیک باشد می توانیم مشارکت اجتماعی را هم محقق کنیم.

سرهنگ ستاد محمود عدالت پرور اظهار داشت:رسانه ها در کنار پلیس می توانند در پیشگیری از آسیب ها و انعکاس خبرها هم مفید واقع شوند تا آرامش مردم بیشتر شود.

این مقام انتظامی افزود:مشی ما محدود کردن و سلب آزادی بیان رسانه‌ها و فعالان مجازی نیست چون این دو گروه زبان گویای شهروندان است اما مشکلات باید صادقانه و منصفانه مطرح شود و نشر اکاذیب نباشد که در این صورت مراجع انتظامی و قضایی ورود خواهند کرد تا از تبعات آن جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی شهرستان لنده در ادامه از رسانه ها و فعالان مجازی درخواست کرد تا از انتشار خبرهایی که موجب تشویش و نگرانی اذهان عمومی می شود خوداری نمایند.

ایشان موضوع حجاب و عفاف را گوشزد نموده و تصریح کرد:پلیس برابر وظیفه قانونی نسبت به مقابله با بد حجابی و بی حجابی و مسائل علنی فساد مبارزه می نماید اما رسانه های بیگانه از آب گل آلود ماهی می گیرند و به انحای مختلف می خواهند اهداف حکومت و نظام را مختل نموده و بنا به ذائقه خود و از زوایای دلخواه به موضوع حجاب و عفاف و تدابیر اتخاذ شده از سوی نظام نگاه کرده و زحمات و تلاشها نادیده گرفته می شود و حتی فیلم صحنه تقطیع می شود و زمینه را فراهم می نمایند تا مثلا پلیس از اجرای صحیح وظیفه دلسرد شوند و نتایج مورد نظر به سرانجام نرسد.

اعتبار فعالان رسانه ای و مجازی به ارائه  اخبار و اطلاعات معتبر و منصفانه

در ادامه اهالی رسانه و فضای مجازی دیدگاههای خود را بیان و بر رعایت اصل صداقت، جلب اعتماد مردم، موقع شناسی و انتقاد سازنده تاکید و حفظ و ارتقاء این اعتماد را تنها با انعكاس اخبار و اطلاعات معتبر ؛منصفانه و به دور از تخریب و حب و بغض شخصی ممکن دانستند..

رسانه می تواند با بیان واقعیت ها به حفظ امنیت جامعه کمک نماید

رئیس اداره ارشاد اسلامی لنده نیز در این نشست با تسلیت ایام محرم گفت:رسانه ها خط مقدم خبر و خبررسانی پل ارتباطی قوی بین مردم و مسئولان هستند.

اسماعیل زارعی اظهار داشت:رسانه می تواند با بیان واقعیت ها به حفظ امنیت جامعه کمک نماید آنها همچنین با درج اخبار و برنامه‌های حاوی امید و نشاط در پویایی جامعه می توانند نقش به سزایی داشته باشند.

وی افزود:برگزاری جلسات آموزشی در آشنایی و ارتقای اطلاعات و دانش اهالی رسانه و مدیران فضای مجازی اثر گذار خواهد بود.

کاربران برای ورود به دنیای مجازی باید اطلاعات حقوقی کافی در اختیار داشته باشند

در پایان این دیدار مدیر مسول پایگاه خبری آوای رودکوف طی سخنانی کوتاه اظهار داشت:فضای مجازی امروزه به عنوان ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه ها محسوب می شود به شرطی که در راه صحیح استفاده شود و نیز کاربران برای ورود به دنیای مجازی باید اطلاعات حقوقی کافی در اختیار داشته باشند چرا که ارتباط سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری کاربران این فضا در اولویت بوده و مدیریت و سواد رسانه ای کاربران و مدیران برای مقابله با آسیب های فضای مجازی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با فرماندهی انتظامی شهرستان لنده

نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با فرماندهی انتظامی شهرستان لنده

نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با فرماندهی انتظامی شهرستان لنده

نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با فرماندهی انتظامی شهرستان لنده

نشست هم اندیشی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با فرماندهی انتظامی شهرستان لنده

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: