« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
حوادث؛
یکی از مقامات ارشد ناسا می‌گوید تا پایان دهه جاری میلادی ممکن است مردم بتوانند بر روی ماه زندگی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سان، ادعای «هوارد هو» به دنبال پرتاب موفقیت‌آمیز ماموریت آرتمیس یک در این هفته پس از چندین تلاش ناموفق است.

ماموریت ۲۵ روزه در اطراف ماه راه را برای آزمایش پرواز خدمه بعدی و اکتشاف ماه آینده انسان هموار خواهد کرد.

هو، مدیر برنامه اوریون (سفینه قمری که توسط آرتمیس حمل می‌شود) گفت: «مطمئناً در این دهه ما افرادی را خواهیم داشت که برای مدت طولانی [روی ماه] زندگی خواهند کرد. ما مردم را به سطح ماه می‌فرستیم تا آنجا زندگی کرده و مکاشفه علمی کنند.»

آرتمیس حامل فضاپیمای ماه اوریون است که با یک آدمک سرنشین‌دار است؛ مدلی از انسان که برای اندازه‌گیری تأثیرات پرواز بر بدن استفاده می‌شود.

هو به بی‌بی‌سی گفت: «با پرتاب آرتمیش این اولین قدمی است که ما برای اکتشاف طولانی‌مدت اعماق فضا، نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای جهان برمی‌داریم.»

او افزود: «من فکر می‌کنم این یک روز تاریخی برای ناسا بود، اما همچنین یک روز تاریخی برای همه افرادی است که عاشق پرواز فضایی انسان و کاوش در اعماق فضا هستند. منظورم این است که ما به ماه برمی‌گردیم، برای یک برنامه پایدار کار می‌کنیم. این وسیله نقلیه‌ای است که ما را دوباره روی ماه فرود می‌آورد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین