« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صلواتی:
نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد و گفت: خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: توجه به نماز جماعت و مسجد یکی از موارد تقوا است آیه ۴۳ سوره بقره : وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ ترجمه : و نماز به پا دارید و زکات بدهید و با خدا پرستان حق را پرستش کنید.

وی عنوان کرد: سوره آل عمران آیه ۲۳ : یا مَرْيَمُ اقْنُتِي لِرَبِّكِ وَاسْجُدِي وَارْكَعِي مَعَ الرَّاكِعِينَ ﴿۴۳﴾ای مریم! فروتنانه برای پروردگارت به طاعت برخیز و سجده به جای آور و با رکوع کنندگان رکوع کن حضور در مسجد و شرکت در نماز جماعت آنچنان اهمیت دارد که رسول خدا(ص) می فرماید :هرکس به قصد شرکت در نماز جماعت به سوی مسجدی حرکت کند گامی بردارد در برابر هر گامش هفتاد هزار حسنه برای آن نوشته میشود.

غرب از شکست های راهبردی در جنگ ترکیبی علیه انقلاب آزرده و عصبانی است/سپاه هیمنه قدرت ابلیسی انگلیس را در هم شکست

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: امام باقر(ع) : هر کس صدای اذان جماعت را بشنود و بدون هیچ عذری اجابت نکند نماز ندارد نماز جماعت میزان شناسایی افراد است رسول خدا(ص) : اگر درباره ی کسی که به نماز جماعت حاضر نمیشود از تو سوال پرسیدند بگو آن را نمی شناسم
رسول خدا(ص) : کسی که یکی نماز به جماعت بخواند بهتر از چهل سال نماز فرادا خواندن در خانه است.

وی افزود: پرسیدند یک نماز ؟ جواب دادند بله بلکه یک رکعت نماز جماعت خواندن بهتر از چهل سال نماز فرادا است نبی مکرم اسلام(ص) : هر کس نماز صبح را به جماعت به جای آورد و تا طلوع خورشید به ذکر خدا مشغول باشد در بهشت هفتاد درجه خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان داشت: و مابین هر درجه ای به اندازه ای است که یک اسب دونده عالی و خوش تربیت هفتال سال بتازد کسی که نماز ظهر را به جماعت بخواند در بهشت جاوید ۵۰ درجه خواهد داشت و فاصله ی بین درجات آن به اندازه ی تاختن ۵۰ سال اسب دونده عالی خواهد بود.

او افزود: هر کس نماز عصر را به جماعت بخواند ثواب آزاد کردن هشت نفر از فرزندان اسماعیل را خواهد داشت که هر کدام آنها صاحب خانه ای باشد هر کس نماز مغرب را به جماعت بخواند گویا یک حج و یک عمره ی مقبول به جا آورده است.

حجت الاسلام صلواتی اشاره داشت: هر کس نماز عشا را به جماعت بخواند مانند این است که شب قدر را شب زنده داری نموده است
خانواده ها ، هیئت ها ، نهاد های آموزشی و آموزش و پرورش به مسئله نماز جماعت توجه کنید.

وی به نکات خطبه اول اشاره کرد و گفت : یکی از ویژگی های برجسته ی اهل بهشت است هر کس از این صفت محروم است آلوده به انواع گناهان است و این صفت صداقت است اولین مرتبه ی صداقت راستگویی زبانی است انسان سعی کند راست گفتار باشد.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: صداقت بازتاب درون ماست دومین مرتبه ی صداقت صداقت در کردار انسان است گاهی عملی از انسان سر میزند که غیر از سخنی است که به زبان آورده است قرآن کریم کسانی که گفتارشان رفتارشان و کردارشان هماهنگ نیست به شدت نکوهش و توبیخ قرار میدهد.

حجت الاسلام صلواتی عنوان داشت: سوره صف آیه ۲: يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ 2 اى كسانى كه ايمان آورده ايد، چرا چيزى را مى گوييد كه عمل نمى كنيد انسان راستگوی واقعی آهنگ گفتار رفتار و کردارشان هماهنگ است سومین مرتبه ی صداقت راستگویی در انگیزه و اندیشه ی اعمال انسان است
میزان ارزشمندی عمل انسان به اندیشه و فکر آن بستگی دارد ارزش انسان به اندازه ی همت آن و ارزش عملش به اندازه ی نیت آن است.

وی در پایان بیان کرد: سوره توبه آیه ۱۱۹ : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ ترجمه : ای اهل ایمان، خداترس باشید و با مردان راستگوی با ایمان بپیوندید.

حجت الاسلام صلواتی در شروع خطبه دوم هم گفت: مجددا خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم.

امام جمعه شهرستان بهمئ ادامه داد: تقوا در وجود انسان عامل حرکت است انسان بدون تقوا مثل خودروی بدون ترمز است و هر لحظه امکان سقوط آن در منجلاب گناه وجود دارد رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب علت عدم موفقیت دشمن و جبهه استکبار را در طول چهل و سه سال گذشته محاسبه ی غلط دشمن می داند.

وی گفت: علت این محاسبات غلط دشمن بی بهره بودن از ایمان و تقوا است آنها از فهم روابط معنوی و برکات ایمان و تقوا بی بهره هستند.

از دلبستگی معادلات و مبادلات مخلوق انسان و امکانات و تجهیزات مادی منهای ایمان توکل تقوا و عمل صالح و معنویت شکست های سنگینی بدست می آید.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: در واقعه ی طبس تمامی محاسبات دشمن به غیراز توکل بخدا درست بود از دل بنا نهادن محاسبات زندگی بر اساس صد در صد مادی شکست ها و حقارت ها تولید میشود فرو ریختن امپرا طوی مادی سوسیالیستی و تفکر مارسی ستی نمونه دیگر محاسبات صد در صد مادی و خالی از عنصر معنویت ایمان تقوا عمل صالح و توکل بود هر چقدر امپراطوری غرب برنامه ریزی کند با همه ی امکانات و تجهیزات باز هم شکست خواهند خورد.

حجت الاسلام صلواتی افزود: هر چقدر امپراطوری غرب برنامه ریزی کند و با همه ی امکانات و تجهیزات به میدان بیایند باز هم شکست خواهند خورد.

وی خاطر نشان کرد: برای دفاع از رژیم پهلوی برنامه ریزی کردند با همه ی قدرت به میدان آمدند، در جنگ تحمیلی همین طور در فتنه ۸۹ در فتنه های اخیر نیز با همه ی قدرت و تجهیزات به میدان آمدند اما چون در شناخت مسائل و مردم ایران و دین و روحانیت معرفت ایمان عمل صالح توکل بخدا ضعف داشتند مرتب شکست می خوردند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: این اساس کار جبهه مخالف حق و حقیقت است در جریان زندگی حضرت موسی دستگاه فرعون دچار خطای محاسباتی شد فکر همه چیز را کرده بودند به جز فکر خدای حضرت موسی را نکرده بودند.دستگاه فرعون ، یزید ، معاویه نمرود ها ابوسفیان ها علارغم همه ی امکانات و تجهیزات مادی فکر معنویت را نداشته اند.

وی خاطر نشان کرد: امروز هم همین است مثلا آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی دچار خطای محاسباتی شده است فکر نمیکرد حاج قاسم سلیمانی اینهمه اثر در دنیا ایجاد کند دو دستگاه محاسباتی عالم : در مقابل و تقابل با همدیگر هستند یکی برخوردار از همه ی امکانات و تجهیزات و دارای محاسبات غلط و دیگری کم برخوردار از امکانات و تجهیزات مادی اما دارای سرمایه ایمان توکل تقوا عمل صالح و برخوردار از محاسبات درست است.

در طول ۴۳ سال گذشته آینه تمام نمای این متقابل را ما می بینیم غرب از شکست های راهبردی اش در جنگ جهانی ترکیبی علیه انقلاب آزرده و عصبانی است.

وی اضافه کرد: نقشه A: دستاورد سازی از مذاکرات نقشه B: آشوب سازی بود نقشه C: حمله نظامی دست نیافتنی است بعد از اغتشاش آفرینی در داخل به تشدید جنگ دیپلماتیک روی نهاده است با تغییر راهبرد به دنبال مسیری برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد؛ فشار دیپلماتیک اهرم امروز دنیای غرب است راهبرد آنها حذف کانال های دیپلماتیک نظام مقدس جمهوری اسلامی است به دنبال اخراج سفرای نظام مقدس جمهوری و نمایندگان آنها در سازمانها و نهاد های بین المللی هستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: راهبرد دوم آنها حمله و خنثی سازی بازوی نظامی ایران(سپاه ) است سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار دادند.

تمام جبهه های کفر و استکبار در مقابل سپاه پاسداران ایستاده اند.

وی گفت" سپاه فدایی ملت و مسلمانان است سپاه تفکری از دل اهل ایمان تقوا بصیرت و از دل مردم می جوشد سپاه نماد عزت شرف و اقتدار کشور و نظام مقدس است سپاه از مردم با مردم برای مردم است سپاه مولود مبارک نظام مقدس است سپاه عزیز ملت ایران است و  سپاه کمر دشمن را شکسته است تمام اهداف و برنامه های شما را در منقطه ی غرب آسیا بر باد داد.

سپاه خاری در چشم دشمنان است سپاه عزیز ملت ایران و محور مقاومت و آزادی خواهان دنیا است سپاه هیمنه ی قدرت ابلیسی انگلیس را در هم شکست ما به سپاه افتخار میکنیم و اعلام میکنیم این ملت از سپاه پاسداران حمایت میکند.

وی بیان کرد" سپاه خاری در چشم دشمنان است سپاه عزیز ملت ایران و محور مقاومت و آزادی خواهان دنیا است سپاه هیمنه ی قدرت ابلیسی انگلیس را در هم شکست ما به سپاه افتخار میکنیم و اعلام میکنیم این ملت از سپاه پاسداران حمایت میکند.

حجت الاسلام صلواتی عنوان داشت: دوشنبه ۳ بهمن اول ماه رجب و ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) است حلول ماه پر خیر و برکت رجب و ولایت امام باقر(ع) را خدمت همه ی شما خوبان تبریک و تهنیت عرض میکنم.

وی گفت" ماه رجب برای اهل ایمان بهتر معنویت و عبودیت است ماه سیر و سلوک معنوی است در ماه رجب مواهب الهی و برکات الهی بر بندگان نازل میشود هر کس میخواهد از عذاب های الهی در امان باشد و در سایه رحمت الهی باشد از برکات این ماه استفاده کند.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: از جمله اعمال این ماه : روزه گرفتن ، استغفار ، زیارت اهل بیت عصمت و طهارت و صدقه دادن است ماه رجب ماه خودسازی است ماه ترک حرامها و عبادت و بندگی خداوند است از وجود مبارک امام باقر(ع) یک روایت بسیار مهم و شاخص در باب آموزه های توحیدی وارد شده است که بسیار راه گشاست و جای تامل دارد.

وی ادامه داد: امام فرمودند مردمی که تحت ولایت ولی الله زندگی میکنند اهل نجات اند اگرچه در کارهای شخصی و خصوصی قصور تقصیر و گناهانی داشته باشند
و در مقابل آن مردمی که تحت ولایت طاغوت زندگی میکنند اهل بدبختی و عذاب اند اگرچه در کارهای شخصی و اعمال خصوصی اهل نیکوکاری باشند.

حجت الاسلام صلواتی گفت: مضمون این فرمایش قدسی امام باقر(ع) شبیه ماشینی است که انسان سوار میشود اگر این ماشین به مقصد مورد نظر حرکت کند بلاخره به مقصد میرسد اگرچه افراد سوار بر این ماشین با هم مهربانی و صمیمیت و صفا نداشته باشند بر خلاف ماشینی که به سمت مقصد حرکت نمیکند ولی افراد سوار بر ماشین با هم صمیمی و مهربان اند در حالت اول که راننده ی امین و راه بلد بود امام عادل است که مسافران را به مقصد می رساند اگرچه این مسافران بداخلاق باشند در حالت دوم راننده ی امین و راه بلد نیست هوا پرست و مست است اگرچه مسافران با هم گرم و صمیمی باشند.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد" جامعه ای که با ولایت طاغوت اداره میشود این جامعه مثل ماشینی است که با رانندگی آدم غیر امین و غیر راه بلد رهبری میشود در این جامعه انسان ها به هدف نمی رسند
عبادتی که در جبهه معاویه واقع می‌شود، از گناه اهل معصیتی که در جبهه معاویه نیستند، بدتر است.

وی افزود: چرا؟ چون این عبادت، جبهه معاویه را آبرومند می‌کند؛ جبهه برایش درست می‌کند تا مردم را فریب دهد.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: گناه جنگ با امیرالمؤمنین(ع) از گناه جنگ با رسول خدا(ص) بیشتر است چون دشمنان پیامبر در جهالت بودند اما دشمنان علی قرآن می خواندند
فضیلت اهل حق را می شناختند و با داشتن این آگاهی و بصیرت با حضرت علی(ع) جنگیدند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: اساس دین داری ولایت مداری است
زیبا ترین و بافضیلت ترین صفتی که انسان صفت ولایت مداری است.

وی اشاره داشت: چهارشنبه ۵ بهمن شهادت حضرت امام علی النقی الهادی(ع) است.

وی گفت: امام هادی(ع) در سال ۲۵۴ هجری قمری در تبعیدگاه سامرا به دست یکی از منفورترین توابع متوکل عباسی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام صلواتی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: طبق کتاب انسان ۲۵۰ ساله دو اقدام اساسی ائمه در دوره ی چهارم حیات انسان ۲۵۰ ساله یکی احیا اسلام و دیگری نیروسازی دو یادگار ماندگار از این امام در اختیار ماست.

خبرنگار :سامان خوبی زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: