« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
با همکاری مشترک کتابخانه قیام و ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده انجام شد ؛
کتابخانه عمومی فرصتی مغتنم برای توسعه کسب و کارهای کوچک و اجتماع سازی ایده‌های کارآفرینان است و با امکاناتی همچون منابع، فضا و ... می‌توانند به خوبی از کسانی که مشتاق راه اندازی کسب و کاری محلی هستند، حمایت کنند.

به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف؛ سید زکریا تقوی‌نژاد رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده از برگزاری کارگاه‌های آموزش قالی‌بافی و گلیم‌بافی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای قیام خبر داد.

تقوی‌نژاد گفت: کتابخانه عمومی شهدای قیام با تلاش‌های مسئول فعال این کتابخانه در راستای توسعه کسب و کارهای کوچک از سوی کتابخانه‌هابا همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده کارگاه آموزشی قالی بافی و گلیم بافی را راه اندازی کرد.

تقوی‌نژاد افزود: کتابخانه عمومی فرصتی مغتنم برای توسعه کسب و کارهای کوچک و اجتماع سازی ایده‌های کارآفرینان است و با امکاناتی همچون منابع، فضا و ... می‌توانند به خوبی از کسانی که مشتاق راه اندازی کسب و کاری محلی هستند، حمایت کنند.

وی با اشاره به نوپا بودن این رویکرد بر لزوم انجام پژوهش‌های علمی و عملی در این مسیر تاکید کرد و افزود: با برگزاری همایش بین المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» در مهر ماه سال جاری در شهر مقدس مشهد، نقاط قوت و ضعف و همچنین چالش‌های پیش روی این رویکرد شناسایی خواهد شد.

فریبرز تقی‌پور، مسئول کتابخانه شهدای قیام گفت: کتابخانه‌های عمومی با گستره فعالیت محلی و نیز با توجه به شناخت خوبی که از وضعیت محیط و منطقه خود دارند، می‌توانند نقش پررنگی در توسعه کسب و کارهای محلی داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر این کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در آموزش و توانمندسازی افراد دارند؛ ایجاد، توسعه و حفظ کسب و کارهای محلی، نیازمند اتصال متقاضیان به حرفه‌مندان و منابع مورد نیاز است و کتابخانه‌ها می‌توانند مانند پلی میان این دو عمل کنند و نقش اثرگذاری در این زمینه داشته باشند.

در پایان این کارگاه دو گواهینامه معتبر از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صنایع و گردشگری به اعضا اعطا می‌شود که هر کدام از اعضا می‌توانند با همین گواهینامه و اخذ وام‌های ۴ درصد اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک در روستا کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: