« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۴
یاداشت از وحید حاج سعیدی؛
مهم‌ترین و اصلی‌ترین توصیه‌ها برای افراد جدیدالورودی که از تخصص کافی برخوردار نیستند این است که از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با پول وام یا قرض خودداری کنند و با سرمایه کم وارد بازار شوند، هیجانی تصمیم نگیرند و نگاهی بلند مدت به بورس داشته باشند.

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حمایت بی سابقه دولت از بورس و بازار سرمایه، رکوردهای صعودی و پی در پی شاخص بورس، کاهش جذابیت بازارهای موازی باعث شد تا تالار شیشه ای به یکی از جذاب ترین مکان های سرمایه گذاری تبدیل شود. در حقیقت در این شرایط کم تر کسی است که بانگ گسترش و سودآوری بورس را نشنیده و نقشه ای برای ورود به این بازار نکشیده باشد. این درحالی است که ورود به بورس مراتبی دارد و بسیاری از علاقه مندان هنوز با الفبای بورس آشنا نیستند و حتی مطلع نیستند نخستین قدم چیست?!

بدون تردید شور و حالی که امروز بین مردم برای ورود به بورس افتاده، بی سابقه است و حتی افرادی که کم ترین دانش و تخصصی در این حوزه دارند بی صبرانه در پی اخذ کد بورسی هستند تا به رویای پولدار شدن در تالار شیشه ای تحقق بخشند! . اما عدم داشتن اطلاعات تخصصی ، یکی از چالش های این حوزه به شمار می رود و همواره نقدهایی درمورد عدم اطلاع رسانی کافی و آموزش افراد به سازمان بورس وارد است.

در این روزها حتی مسئولان هم بارها تاکید کرده اند که اگر فردی دانش کافی برای خرید و فروش سهم ندارد، به صورت غیرمستقیم وارد این بازار شده و سرمایه خود را به صندوق های سرمایه گذاری یا سبدگردان ها بسپارد. هرچند به نظر نمی رسد این تاکیدات تاثیری در نحوه تصمیم گیری مردم داشته باشد و باید گفت اعتماد و شناخت مردم نسبت به صندوق های سرمایه گذاری بسیار کم است و هیجان بورس اولی ها در این سوق الثلثاء وصف ناشدنی است!

. مهم ترین و اصلی ترین توصیه ها برای افراد جدیدالورودی که از تخصص کافی برخوردار نیستند این است که از سرمایه گذاری در بازار سرمایه با پول وام یا قرض خودداری کنند و با سرمایه کم وارد بازار شوند، هیجانی تصمیم نگیرند و نگاهی بلند مدت به بورس داشته باشند.

نکته بعد اینکه برای ورود به بازار سرمایه به هیچ عنوان نباید اقدام به فروش مسکن و خودروی خود نمود یا دوستان و آشنایان پولی به عنوان قرض یا وام بانکی گرفت. بازار سرمایه در تمام دنیا، ریسک های خاص خود را دارد. به افراد جدیدالورود به بازار بورس اکیدا توصیه می شود شخصا نسبت به خریدو فروش سهام اقدام نکنند و برای سرمایه گذاری، از طریق صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان تحت مجوز و معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند.

با این وجود باید توصیه کرد بازار سرمایه گذاری در بورس با وجود سود آور بودن، محفلی برای یک شبه پولدار شدن نیست و کسانی که یا رویای پولدار شدن در یک شب گام به این عرصه گذاشته اند، باید بدانند، سهامداری در بورس مناصب و مراتبی دارد و داشتن صبر و حوصله، استفاده از تجارب بزرگان و کارشناسان، پرهیز از رفتار های هیجانی ، توجه به شاخص های سیاسی، اقتصادی و حوادث جامعه و ... از جمله موردی هستند که باید در حین سرمایه گذاری در بورس به آنها توجه داشت.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین