« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۲۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
وارد برخی از مغازه های گچساران ‌که می‌شوی، در نگاه نخست متوجه حضور کسی نمی‌شوی اما وقتی دختر فروشنده سرفه می‌کند، تازه می‌فهمی تشخیص آدم‌ها و مانکن‌ها این روزها چقدر سخت شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید«اى فرزندان آدم، براى شما لباسى فرو فرستادیم که اندام شما را می‌پوشاند و مایه زینت شماست و لباس تقوا بهتر است، این از آیات خداوند است باشد که متذکر شده، پند گیرید».

جیغ‌های غیرت و لبخندهای تسلیم

کاری که رضاخان پهلوی نتوانست در 27 آذر 1314 با زور و ارعاب در قالب اجرای قانون «کشف حجاب» انجام دهد، امروز جنگ نرم دشمن در قالب خلسه فریبنده برنامه‌ها و فیلم‌های هدفمند رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای، با خط زدن غیرت مردان و ایجاد بی‌تفاوتی در برخی خانواده‌ها به آسانی انجام می‌دهد.

آن‌روزها جیغ و فریاد حیا و غیرت ذاتی زنان ایرانی تنها عکس‌العمل و راهکار مقابله با تفکر وارداتی رضاخان از ترکیه بود اما امروز‌ کشف حجاب توسط اربابان رضاخان و خاندان پهلوی در امواج نامرئی رسانه و شبکه‌های ماهواره‌ای غرب و دنیای استکبار، جیغ برخی از زنان و دختران را به لبخندهای تسلیم در برابر تفکرات خطرناک و شوم دشمن تبدیل کرده است.

بدبینی به فرهنگ دینی، هدف جنگ فرهنگی دشمن است

خیلی‌ها هنوز عمق حمله فرهنگی غرب به مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ارزش‌ها و باور‌های دینی و اعتقادی را درک نکرده‌اند، حمله‌ای که توسط  هزاران کارشناس، متخصص و روانشناس فرهنگی غرب و آمریکا با صرف میلیون‌ها دلار هزینه طراحی و آغاز شده است، جنگی پیچیده و سخت که غیرت، ایمان، دین و اعتقاد را نشانه رفته است، جنگی که بعد از تخریب و تحقیر باور و آرمان‌ها سعی در القای حس بدبینی و عقب‌ماندگی جامعه‌ نسبت به فرهنگ دینی خود دارد تا از این رهگذر زمینه قیام علیه ارزش‌ها و باورها را برای رسیدن به منافع و چشم‌اندازهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود فراهم کند.

خودفریبی است اگر منکر ترکش‌‌ بمب‌های ضد ارزشی رسانه‌ای و ماهواره‌ای دشمن بر پیکره برخی باورها و ارزش‌هایمان شویم، ترکش‌هایی که مقام معظم رهبری اصابت آن‌ها را در تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داده بود، ترکش‌هایی از جنس فرهنگ بی‌غیرت و بی‌تفاوت غرب، زخمی عمیق و نگران‌کننده به نام بدحجابی که امروز زنگ خطر آن به وضوح در برخی از شهرهای کشور به صدا در آمده است.

مانکن‌هایی که غیرت را به تمسخر گرفته‌اند

به بازار گچساران که قدم می‌گذاری، پوشش نامناسب و زننده برخی دخترکان و زنانی که با مانکن‌های تبلیغاتی ویترین برخی مغازه‌های فروش البسه هیچ تفاوتی ندارند، آزارت می‌دهد، مانکن‌هایی که با ژست‌های تبلیغاتی و لباس‌هایی که هیچ شباهت و سنخیتی با فرهنگ و تمدن ایرانی_اسلامی ندارند،‌ مغرور و بی‌تفاوت، غیرت و تعصب خانواده‌ها را به تمسخر گرفته‌اند.

در برخی پاساژها و مجتمع‌های تجاری گچساران که وارد می‌شوی، مانکن‌ها بدون حجاب و روسری با موهای رنگارنگ و لباس‌هایی که هیچ تعریفی در فرهنگ این مرز و بوم ندارد بدحجابی را به فروش گذاشته‌اند.

وارد برخی از مغازه‌ها ‌که می‌شوی، در نگاه نخست متوجه حضور کسی نمی‌شوی اما وقتی دختر فروشنده سرفه می‌کند، تازه می‌فهمی تشخیص آدم‌ها و مانکن‌ها این روزها چقدر سخت شده است، سرت سوت می‌کشد، فکر می‌کنی برخی مانکن‌ها جای خود را با آدم‌ها عوض کرده‌اند.

چاره‌ای نیست، لباس‌های مغازه هر کدام مدل و طرح عجیب و غریب خود را به رخت می‌کشند اما اینجا هم مثل دیگر مغازه‌ها برچسب و تراز فرهنگ و ایده‌ات نیست.

امروز لباس‌های مبتذل همان ترکش‌های جنگ فرهنگی شده‌اند اما در این جنگ اگر زخمی شوی جانباز نیستی بلکه ایمان و باورت را باخته‌ای.

پوشش دختران و زنان فروشنده در گچساران پذیرفتنی نیست

 

وضعیت حجاب و پوشش برخی دختران و زنان فروشنده در گچساران به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، این را همه و همه می‌بینند و می‌دانند اما انگار بعضی خانواده‌ها و مسئولان خود را به کوچه علی‌چپ زده‌اند، کوچه‌ای که همیشه شاهد عبور آدم‌هایی بوده است که در برابر مشکلات و سختی‌ها کم آورده‌اند.

تنها این برخی از فروشندگان البسه نیستند که مانکن‌ها را روسفید کرده‌اند، کم نیستند تیپ‌های مبتذلی که همراه با خانواده‌هایشان در بازار حضور پیدا می‌کنند و تو زخم‌خوردگان فرهنگ را که می‌بینی شک می‌کنی در سرزمینی نفس می‌کشی که هشت سال شهید داده است و امروز شده است مدل و الگوی نهضت‌ها و کشورهای آزادی‌بخش جهان.

بدحجابی زخم فرهنگی گچساران

ذهنم ناآخودگاه به این جمله درگیر می‌شود «بدحجابی از وبا خطرناک‌تر و واگیردارتر است» این را امام جمعه سابق و سال‌های نه چندان دور گچساران، حجت‌الاسلام متقی کاشانی در محل نمازخانه فرمانداری این شهرستان و در جلسه معارفه اخلاقی مسئولان و مدیران گچسارانی ‌گفت.

کاشانی از بدحجابی و نگرانی‌های عینی و روزمره خود سخن گفت، چقدر حکیمانه، دلسوزانه و بدون رودربایستی انگشت خود را بر زخم فرهنگی گچساران امروز، شهرستان شهید‌پرور، ولایی و افتخارآفرین هشت سال دفاع مقدس گذاشت.

و باز کاشانی گفت که اگر بیماری‌های عفونی از جمله وبا در شهر رایج شود، مراکز بهداشتی برای ریشه‌کن کردن آن بسیج خواهند شد و این در حالی است که بدحجابی از وبا خطرناک‌تر است و ما با این مشکل مواجه شده‌ایم، چرا در مقابل گناه سکوت می‌کنید؟

راهکار مبارزه با بدحجابی تنها نصب بنر و پوستر نیست

کوکب حاتمی عضو شورای شهر دوگنبدان گفت: ما در گچساران بی‌حجاب نداریم اما متأسفانه بد‌حجاب داریم.

وی اعتقادش بر این است که با زور نمی‌شود با بد‌حجابی مبارزه کرد او راهکار این ناهنجار را کار فرهنگی می‌داند اما کار فرهنگی را تنها زدن بنر و پوسترهایی از حجاب نمی‌داند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر دوگنبدان به نکته‌ای قابل تأمل و اساسی اشاره ‌کرد، ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و جلسات متعددی که بیشتر دختران و زنان با حجاب در آن شرکت می‌کنند چاره کار نیست، چراکه این همایش‌ها باید مختص کسانی باشد که هدف برگزاری این همایش‌ها هستند.

حاتمی تأکید کرد: فرهنگ حجاب باید نهادینه شود و از خانواده، آنهم از مهد کودک‌ها و نخستین سال‌های تحصیل دختران از مقطع تحصیلی ابتدایی آغاز شود.

وی یادآور ‌شد: وقتی ما در مهد کودک‌ها به دخترهایمان رقص یاد می‌دهیم و لباس‌های کوتاه می‌پوشانیم نباید انتظار داشته باشیم آن‌ها در سنین جوانی حجاب خود را آنگونه که فرهنگ اسلام گفته است، رعایت کنند.

امر به معروف و نهی از منکر به تنهایی کارساز نیست

تنها با امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان با بدحجابی مقابله کرد، این را حجت‌الاسلام درودگرنژاد، مسئول دفتر فرهنگی شهرداری دوگنبدان می‌گوید.

درودگرنژاد ادامه داد: علاوه بر امر به معروف و نهی از منکر، بدحجابی باید توسط کارشناسان، جامعه‌شناسان و روانشناسان ریشه‌یابی شود و بسترهای لازم برای تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر نیز فراهم شود.

وی یادآور ‌شد: حجاب از دیرباز در فرهنگ ایرانیان بوده است، حجاب را می‌توان در مجسمه‌ها و آثار باستانی متعلق به ایرانیان دید به همین خاطر بدحجابی ریشه‌ای در فرهنگ ایران ندارد و این موضوع پدیده اجتماعی و برگرفته از فرهنگ غرب است.

این کارشناس مذهبی و مسئول دفتر فرهنگی شهرداری دوگنبدان البته اعتقاد دارد در گچساران افراد بدحجاب زیادی وجود ندارد و اگر تعدادی مشاهده می‌شود به دلیل بافت شهری و محدود بودن گچساران به چند خیابان اصلی است.

صدا و سیما در مبارزه با بدحجابی ضعیف عمل کرده است

مهدی قاسمی که شغل خود را آزاد عنوان می‌کند، بدحجابی در گچساران را تأیید می‌کند و می‌گوید: البته بافت شهری گچساران بافتی قدیمی است و بازار این شهرستان بازاری کوچک و جمع و جور است به همین خاطر این تیپ افراد همیشه جلوی چشمان مردم هستند.

وی ادامه می‌دهد: برای هر کاری به‌ویژه کار فرهنگی بسترسازی امری لازم و ضروری است این‌که این مسئله یک‌روزه و یا در مدت زمان مشخصی برطرف شود، غیر قابل قبول است.

اعظم ناظمیان دانشجویی که مخالف شیک‌پوشی نیست اما بدحجابی را کاملاً مردود می‌داند، می‌گوید: بدحجابی فرهنگ غلط و اشتباهی است که از فرهنگ پوچ و بدون اندیشه غرب به ما سرایت کرده است.

وی در ادامه نقش صدا و سیما را در مقابله با این حمله پنهان و خاموش بسیار تأثیرگذار می‌داند و تأکید می‌کند: برنامه‌های کنونی صدا و سیما در برابر هزاران شبکه ماهواره‌ای با برنامه‌های متنوع و سرگرم کننده اما هدفمند و منحرف کننده حرفی برای گفتن ندارد.

هزینه در برابر هزینه تنها راهکار پیروزی در جنگ فرهنگی

امیدوار هاشمی بازنشسته آموزش و پرورش اعتقاد دارد این مشکل خاص گچساران نبوده اما زیبنده این شهرستان شهیدپرور و ولایی نیز نیست.

وی می‌گوید: مبارزه با این پدیده اجتماعی و ناهنجاری فرهنگی با شعار و برگزاری برخی جلسات فرهنگی آنهم برای کسانی که مشکلی در زمینه حجاب ندارند، جوابگو نیست بلکه باید ریشه‌ای کار کرد و بسترها را آماده کرد.

هاشمی از مسئولان امر خواست تا در زمینه ریشه‌کنی بدحجابی در گچساران از همه امکانات و ابزارهای فرهنگی ممکن استفاده کنند.

این فرهنگی بازنشسته امر به معروف و نهی از منکر در قالب تذکر لسانی را بسیار مثمر ثمر دانست اما بر بسترسازی فرهنگی در این زمینه نیز تأکید کرد.

کار فرهنگی تیر و تفنگ نمی‌خواهد، فکر و ایده می‌خواهد

وی از من می‌پرسد، شما که نظر دیگران را می‌پرسی خودت چه فکر می‌کنی و من به فکر فرو می‌روم و می‌گویم برای مبارزه با پدیده غربی بدحجابی باید ریشه‌ای و با برنامه کار کرد، هزاران شیوه و راهکار برای کم کردن این ناهنجار اجتماعی وجود دارد و تنها تذکر و برخورد گره‌‌گشای این معضل نیست، چرا ما نباید به جای «اوشین»«هانیکو» «دونگی» و هزاران شخصیت غیر مسلمانی که امروز از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش و مورد توجه جامعه ما قرار گرفته است، زندگی شخصیت‌های بزرگ و اعتقادی خود را فیلم نکنیم، چرا نباید شخصیت و شیوه زندگی حضرت‌فاطمه (س)، حضرت‌زینب (س)، خدیجه کبری و هزاران شیر زن عرصه حجب و حجاب تاریخ اسلام سریال شود، این‌ها یکی از راهکارهای فرهنگی و بسترهای مبارزه و حک کردن نقش حجاب در ذهن دختران ایران اسلامی است.

در جنگ فرهنگی مقاومت کنی، توان جلوگیری از همه حملات فرهنگی دشمن را نخواهی داشت و زمین‌گیر می‌شوی حتماً چیزهای را از دست خواهی داد، در این جبهه باید تهاجمی کار کنی، حمله کنی باید ارزش‌ها، آرمان‌ها، تفکرات، اندیشه‌های ناب اسلامی و فرهنگ ناب محمدی را به فرهنگ دشمن شلیک کنی باور کن فرهنگ غرب آنقدر ترد و شکننده است که مانند گنبد آهنین اسرائیل جعلی توان جلوگیری از موشک‌های فرهنگی ایران اسلامی را ندارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
م یاری
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
1
1
راست گفتین دردماروفریادزدین :cry:
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
1
3
به جای این اراجیف به فکر معیشت مردم باشید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین
عکس روز