« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
اندیشکده‌های آمریکایی مدعی شدند که ایران و حزب الله قصد دارند بلندی‌های جولان را به مقر حزب‌الله در جنوب لبنان وصل نمایند تا یک جبهه به هم پیوسته علیه اسرائیل ایجاد شود.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،  وبگاه «عرب ویکلی» در مطلبی به نقل از مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی و اندیشکده‌های آمریکایی مدعی شد که ایران و حزب الله لبنان به طور پنهانی در پی ایجاد جبهه‌ای جدید علیه تل آویو هستند.

 

این وبگاه در ادامه با اشاره به نقش راهبردی بلندی‌های جولان و تصرف دو سوم آن از سوی نیروهای اسرائیلی در سال 1967 و انضمام آن به خود در سال 1981، نوشت: «بلندی‌های جولان همچون منطقه حائل محافظ اسرائیل در برابر جنگ در سوریه شده است. با این حال، شاید این وضعیت دگرگون شده و ایران با توجه به تسلط روسیه بر ارتش سوریه از حزب الله استفاده نموده تا با ایجاد پایگاه‌هایی جدید در برابر اسرائیل بایستد.»

 

اندیشکده آمریکایی استراتفور در تحلیلی در این رابطه نوشت: «حزب الله چون دیگر عوامل داخلی و خارجی، از نبردهای داخلی سوریه برای بهبود مواضعش در این کشور و اطراف منطقه استفاده نموده است.»

 

استراتفور در تحلیل خود بر ایجاد پایگاه‌هایی از سوی حزب الله در جولان و جنوب سوریه و وجود نیروهای قدرتمند زمینی در محافظت از «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اشاره کرده است.

 

این اندیشکده در ادامه این مطلب پیش بینی کرده است که اگر «بشار اسد» در قدرت باقی باشد، احتمالا کنترل جولان را به ایران و حزب‌الله واگذار می‌نماید، تا تهدیدی برای اسرائیل ایجاد کند.

 

به ادعای این پایگاه، تصاویر ماهواره‌ای جدید گرفته شده نشان می‌دهد حزب‌الله پایگاه مهمی را در خارج از شهر القصیر در مرز سوریه با لبنان برقرار کرده است.

 

استراتفور در این زمینه نوشت: «حزب‌الله قصد دارد از سلاح‌های ذخیره‌شده در القصیر چون واحدهای توپخانه، راکت‌ها و خمپاره‌های برد کوتاه و حدود 60 تانک «تی-72» که در نبرد سوریه به دست آورده، استفاده نماید. همچنین گزارش‌ها حکایت از آن دارند که موشک‌های برد بلند «شهاب» و «فاتح-110» ایران در القصیر مستقر شده‌اند، هرچند که تصاویر ماهواره‌ای چنین موردی را تایید نمی‌کنند.»

 

در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره عملیات تل‌آویو برای جلوگیری از ارسال سلاح به حزب الله به نقل از اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی» نوشته است که نبرد بعدی بین اسرائیل و حزب الله احتمالا منتهی به مرز لبنان و اسرائیل نیست، بلکه حزب‌الله سعی دارد عرصه نبرد را به سوریه و بلندی‌های جولان بکشاند.

 

در بخشی از این تحلیل آمده است: «ایران و حزب الله قصد دارند بلندی‌های جولان را به مقر حزب الله در جنوب لبنان وصل نمایند تا یک جبهه به هم پیوسته علیه اسرائیل ایجاد شود.»

 

در انتهای این مطلب با اشاره به شهادت برخی رزمندگان نیروی مقاومت حزب‌الله چون «جهاد مغنیه» فرزند «عماد مغنیه» فرمانده ارشد حزب الله که در 12 فوریه 2008 شهید شد و «سمیر قنطار» آمده است: «در نبرد بعدی که بسیاری نیز آن را محتمل می‌بینند، اسرائیل خود را برای نبرد با دشمنی بسیار متفاوت مهیا می‌‌کند. با این که حزب الله در سوریه متحمل خسارت‌هایی شده است، اما نحوه نبرد متعارف با واحدهای زرهی و توپخانه را آموخته و می‌داند که چگونه با گردان‌های بزرگ در سرتاسر منطقه عجیب و غریب تا اجرای عملیات در مقیاس کوچک که علیه اسرائیل خلال سال‌های 1982 تا 2000 انجام داد، مانور نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: