« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۰۳۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
یاداشت-صفا فضیلت
سالهاست مردم شهرستان لنده خار در چشم و استخوان در گلو در انتظار خروج از بن بست ارتباطی هستند و گویی صدای مردم این دیار شنیده نمی شود!

پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

صفا فضیلت ( کارشناس ارشد علوم سیاسی ):در حالی که در اواخر دهه چهارم  پیروزی انقلاب اسلامی به سر می بریم . همچنان بن بست ارتباطی و دور بودن دو شهرستان استان کهگیلویه و بویر احمد از راه های ارتباطی  باعث شده این دو شهرستان از مسیر توسعه دور بمانند .

شهرستان لنده که روزگاری مرکز بخش ثلاث و تحت فرمانداری بهبهان اداره می شد . و مرکز ثقل تصمیمات سیاسی  ، فرهنگی و نظامی بوده نتوانسته به مسیر رشد و تعالی خود ادامه دهد و متاسفانه به دلیل قرار گرفتن در بن بست ارتباطی سالیان سال هست که یوغ مهاجرت را بر سر خود می بیند و شهروندان این شهرستان ناامید از قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بار منزل خود را بستند وبه مرکز استان ، شهرستان های خوزستان و سایر مناطق کشور کوچ کردند .

 سالهاست مردم شهرستان لنده خار در چشم و استخوان در گلو در انتظار خروج از بن بست ارتباطی هستند . گویی صدای مردم این دیار شنیده نمی شود .

 لنده را باید شهر فراموش شده چند دهه اخیر استان و کشور دانست شهری که چه در جنگ تحمیلی و چه بعد از جنگ تحمیلی وفاداری خود را در تمام عرصه ها به انقلاب اسلامی در عرصه عمل به منصه ظهور رساند. شهرستانی که در حال حاضر فرزندان آن در عرصه ملی در مناصب حساس و خطیر در حال خدمت به نظام هستند .

 به واقع این شهر را چه شده است که اینگونه مورد بی مهری عجیب قرار گرفته است ؟

آیا فرزندان بلوغ یافته آن برای فرار از بن بست و رکود وی گام بر نمی دارند ؟ آیا مردمان این دیار بر خواسته خود اصرار و ابرام ندارند ؟ آیا مسئولین استانی و کشوری نسبت به خواسته این دیار غیر مطلع هستند ؟ آیا نمایندگان ادوار مجلس این شهر نسبت به خواست این مردم سرد و بی روح  بوده وهستند؟ و آیا آیا آیا آیا های دیگر

امروز دیگر اینجا مردمان این شهرستان تحمل بریده اند . و یک صدا چپ و راست اصلاح طلب و اصولگرا خواهان خروج از این فقر تاریخی گشته اند . و متفق القول از نمایندگان مجلس در استان ، از استاندار و مجموعه آن از دولت وقت و از فرزندان رشد یافته خود ملتمسانه انتظار دارند به این خواست تاریخی مردم این دیار جامعه عمل بپوشانند .

 راه ارتباطی که مردم این دیار برای خروج از بن بست به انتظار آن نشسته اند هم خیر و سود منطقه به همراه دارد هم خیر و سود و منفعت ملی در آن پنهان شده است .

مسیر خروج از بن بست شهرستان لنده مسیری است که از سه راهی امیر حاضر جاده خوزستان به سمت تشان و از تشان به لنده و از طریق لنده به جاده اصفهان وصل می شود که باعث خواهد شد نه تنها شهرستان لنده از بن بست خارج گردد بلکه به خروج از بن بست دیگر شهرستان استان یعنی لیکک خواهد انجامید .

همچنین مسیر ارتباطی مورد نظر باعث کاهش مسیر ارتباطی خوزستان به اصفهان به طول 100کیلومتر خواهد شد که به صرفه جویی در سوخت ملی و کاهش وقت مسیر ارتباطی خواهد انجامید .

 برای اثبات گفته های خود به تصاویر گرفته شده از گوگل ارث که در زیر می آورم استناد خواهم کرد.



تصوی بالا رنگ آبی جاده موجود فعلی هست و جاده ارتباطی رنگ نارنجی جاده مورد نظر برای خروج شهرستان لنده از بن بست ارتباطی  همراه با شهرستان لیکک بهمئی و کاهش طول مسیر به طول 100 کیلومتر از خوزستان به اصفهان هست .( تصویر (1) )

تصویر پایین کاهش فاصله مسیر را نشان می دهد .( تصویر (2) )


 
تصویر پایین کاهش فاصله مسیر را از خوزستان به اصفهان نشان می دهد . که مسیر آبی مسیر مورد نظر برای کاهش مسیر خوزستان به اصفهان و خروج شهرستان های لیکک و لنده از بن بست ارتباطی است .و مسیر قرمز مسیر جاده موجود هست . .

( تصویر (3) )



همانطور که در تصاویر بالا مشخص هست کشیدن این راه ارتباطی بر اساس اصل سود زیان چندین سود ملی و منطقه و نبود آن باعث زیان ملی و منطقه ای خواهد گشت .

سود و جور راه ارتباطی یاد شده  1- کاهش 100 کیلومتری مسیری ارتباطی و ترانزیتی خوزستان به یاسوج و اصفهان 2- صرفه جویی قابل توجه در وقت و سوخت ملی با کاهش 100 کیلومتری مسیر ارتباطی خوزستان به اصفهان 3- خروج شهرستان لنده از بن بست ارتباطی 4-  خروج شهرستان لیکک از بن بست ارتباطی

اما زیان های ملی و منطقه ای نبود این مسیر 1-افزایش 100 کیلومتری مسیر ارتباطی و ترانزیتی خوزستان به اصفهان2-عدم صرفه جویی در وقت و به هدر رفتن سوخت ملی3-ماندن در بن بست ارتباطی شهرستان لنده 4-ماندن در بن بست ارتباطی شهرستان لیکک

امیدوارم تمام کسانی که در این خیر ملی قلم و قدمی بردارند از  خیری دنیوی و اخروی برخوردار شوند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
مسئول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
1
درود بر شما جناب فضیلت تلاشهایت را ارج می نهیم از عرق و تعصبتان در جهت توسعه لنده خوشحالم
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
احسنت واضح و شفاف مطلب را بیان کردی
حقی-فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
1
جای بسی خوشحالی دارد که گر چه تاحدودی در بن بست مکانی وجغرافیایی هستیم ولی ازنظرفکری نه تنها اینگونه نیستیم بلکه به مراتب جلوتر از بسیاری از مناطق به ظاهر پیشرفته تر هستیم واین خود مایه مباهات است. به قول شیخ اجل سعدی بزرگ:
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم!

* به امید پیروزی وسربلندی همه.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
کاش این مسیر به سرانجام میرسید راستی چرا کامل تقوی و پرویزیان کاری نمی کنند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
تشکر می کنم از اقای فضیلت واقعا انتظار داریم از همه ی فرزندان لنده دست به قلم شوند و از حق و حقوق شهرمان دفاع کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
قابل توجه استاندار و نماینده محترم مجلس :این حق مسلم مردم مظلوم این دیاراست ومردم روقول شماهاحساب کردن.
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
با عرض سلام .با تشکر از جناب فضیلت .این مسیر الان دو سه سال هست که با تلاش بی وقفه شورای لنده و در راس انها جناب محمدخانی رئیس شورای استان در حال پیگیری هست و با سماحت زیادی در حال رایزنی هست .کارشناسا و مسؤولین هم رفتن کارشناسی هم شده و بودجه هم اختصاص داده .....
لنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
از آقای فضیلت و سایت آوای رودکوف و همه کسانی که در را توسعه شهرستان محروم لنده قدم بر می دارند سپاسگدارم
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
دست آقای بدری درد نکنه انصافا برای توسعه لنده خوب اطلاع رسانی میکنی و فضای محازی و سایت خود را محل مناسبی برای نگارش مطالبی جهت توسعه و پیشرفت لنده قرار داده است
جابر برازنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
باتشکر از اقای فصیلت و همه فرزندان این زاد وبوم که دغدغه شان خروج لنده از بن بست و اتصال این شهر قدیمی به راههای ارتباطی است .انصافا شهر لنده با ان سابقه شهری و همچنین داشتن فرزندانی که (بعضا درای مناصب مدیریتی و کلان هستند )تاکنون ادا نشده است . بنابراین ضروری است که یک خیزش و مطالبه فراگیر در سطح شهرستان و استان راه اندازی شود .همه باید دراین زمینه احساس مسعولیت کنند وهرکاری در توان دارند انجام بدهند تا مدیون نسلهای بعدی نشویم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: