« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۲۷۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
یاداشت/محسن رحمانی پور
از آقای استاندار که خود از نیروهای بومی و فردی با سواد و با تجربه بوده بعید است که چنین سخنی را بر زبان براند، یا اطلاعات غلط به وی داده‌اند یا اشراف کامل ندارند و یا می‌خواهند عملکرد مجریان و زیر مجموعه خود را توجیه نمایند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ محسن رحمانی‌پور از فعالان فرهنگی طی یادداشتی با انتقاد از سخنان اخیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشت:  استاندار کهگیلویه و بویراحمد اخیرا مدعی شده که یکی از سالمترین انتخابات در طول برگزاری انتخابات‌های  گوناگون از ابتدا تا کنون در 29 اردیبهشت 96 در این استان رقم خورده است.

وی مدعی گردید که در طول ادواره گذشته این استان در حوزه برگزاری انتخابات با وضعیت قرمز شناخته شده بود که در 29 اردیبهشت سالم‌ترین انتخابات از حیث برگزاری  و رعایت قانون و مقررات مختلف، وضعیت این استان را بهبود بخشیده است.

در ادامه باید یادآور شویم که از آقای استاندار که خود از نیروهای بومی و فردی با سواد و با تجربه بوده  بعید است که چنین سخنی را بر زبان براند، یا اطلاعات غلط  به وی داده‌اند یا اشراف کامل ندارند و یا می‌خواهند عملکرد مجریان انتخابات و زیر مجموعه خود را توجیه نمایند. لذا در همین راستا نکاتی هر چند کوتاه و مختصر  را باید به آقای استاندار یادآور شویم:

1- از روزها و ماه‌ها پیش از انتخابات بدنه دولت در استان که خود نیز مجری انتخابات می‌باشند با تبلیغات گسترده تحت عنوان ارائه خدمات دولت تدبیر و امید و با استفاده از امکانات بیت‌المال و دولتی در شهرها و روستاها و بخش‌ها و استفاده گسترده از فضای رسانه‌ای نهایت تلاش خود را برای پیروزی شخص مورد نظر خود به کار گرفته‌اند.

2- بعضاً  مشاهده شده با وعده‌های فراوان از قبیل پست و مقام و ترفندهای دادن وام‌ها و تسهیلات سعی در جلب آراء به نفع آقای روحانی نموده‌اند بطوریکه علما و ائمه جمعه بارها فریاد زدند که این خلاف قانون بوده و نباید از این حربه استفاده کرد.

3- حضور رؤسای ادارات و نهادهای دولتی در ستاد انتخاباتی آقای روحانی و کمک‌های آنچنانی و تجهیز ستادها اظهر من الشمس بوده که این نیز بارها توسط مسؤولان و متولیان امر یادآوری و تذکر داده شده است.

4- اما جناب آقای استاندار حتماً اشراف دارید که برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستان در استان بعد از چنین سال اعتماد عمومی مردم را زیر سؤال برده بطوریکه بازشماری اندکی از صندوق‌های اخذ رأی و جابه‌جایی منتخبین بر شائبه‌ها مهر تأیید زده شد و نشان داد انتخابات شوراها که بایستی مظهر مردم‌سالاری دینی باشد با بکارگیری کسانی‌ که هیچگونه آموزشی ندیده‌اند و بر اساس سلیقه‌ و  خطوط سیاسی انتخاب شده‌اند، زیر سؤال رفته که در ادوار گذشته چنین اتفاقی نبوده و اگر بوده به حدی نبود که موجب سلب اعتماد مردم شود.

5-جناب آقای استاندار ورود و حضور مدیران و عوامل اجرایی ادارات و انتخابات که خود می‌بایست از معتمدان و امانتداران رأی مردم باشند در استقبال از کاندیدای پوششی (آقای جهانگیری) در مرکز استان و تعطیلی ادارات به همین مناسبت شایسته پیگیری توسط آن استاندار محترم می‌باشد.

در پایان باید یادآور شویم ما هم نظام جمهوری اسلامی را حاصل ایثار شهیدان، جانبازان و میراث گرانبهای امام عظیم‌الشأن می‌باشد دوست داریم و امید داریم مسؤولان ما به جای فرافکنی، ضمن آسیب‌شناسی فرایند انتخابات و شناسایی آسیب‌های آن موجبات افزایش اعتماد عمومی را فراهم و با کسانی که در فرایند بزرگترین آزمون ملت تخلفی داشته‌اند برخورد جدی شود.

منبع/فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
حسین
|
United Kingdom
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
درود بر استاد رحمانی پور عزیز که همیشه واقعیت های موجود را بیان کردند ومی کنند به نظر بنده در ۲۹ اردیبهشت یکی از مظاهر واقعی قانون شکنی و بی تدبیری بوده و حرف جناب رحمانی بر حرف جناب استاندار ارجحیت دارد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
خطاب به استاندار محترم عرض میکنم«داوری و داد نمی بینمت» ای کاش کمی در حرفهایتان انصاف را رعایت می کردید چه حیف که« داد در این دور برانداختست» و« شرم در این طارم ازرق نماند»
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
سلام اگر انتخابات مشکلی داشته شورای نظارت شوراها که نماینده آنها را مشخص نموده و خود آقای رحمانی پور شورای نگهبان زيرسوال می رود واقع بین باشیم آقای بدری این کامنت وبزار تاسایتت فراجناحی باشد
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
آقای استاندار میخواد انتخاب غلط فرماندارضعیف لنده راخوب جلوه دهدکه قضاوت این انتخاب غلط برعهده ی مردم این شهرستان هست.انصاف راباید رعایت کردوبدون ازتعضبات قومی وقبیله ای وخطی اذعان میکنم که تیم اجرای انتخابات شوراهای شهر به مدیریت فرمانداراعتماد مردم راقویا زیر سوال برده برتوانمندی دولت روحانی دراستان درامرانتخابات تردید واردنمود.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
شورای نگهبان برانتخابات شورای شهر وروستا طبق اصول قانون اساسی نظارت ندارد ونظارت بران به عهده مجلس شورای اسلامی است
واقای رحمانی عضو هیئت نظارت شورا نبوده است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
باید به فرماندار و مشاورانش به دلیل انتخاب تیم اجرایی قوی و فراجناحی در سر صندوق ها تبریک گفت ...................... خصوصا مشاور ...............
شجاع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
مشکل اصلی دراین انتخابات مدیریت غلط اجرایی بوده وبس.
وگرنه شورای نگهبان دراجرای آن دخالتی نداشته است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین