« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با بیان اینکه در سال ۹۶ شاهد کاهش ۱۱درصدی آمار طلاق در استان قم بودیم، گفت: به‌صورت میانگین در سال جاری روزانه ۶۷ مورد ولادت، ۱۶ مورد وفات، ۲۳ مورد ازدواج و ۷ مورد طلاق به ثبت رسیده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری برنا از قم، خلیل مرادی در جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در سال 96، شاهد کاهش 11درصدی آمار طلاق در استان قم بودیم، اظهار داشت: به‌صورت میانگین در سال جاری روزانه 67 مورد ولادت، 16 مورد  وفات، 23 مورد ازدواج و 7 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

وی چالش موجود در زمینه ثبت ازدواج و طلاق در استان را مورداشاره قرار داد و گفت: طبق برآوردی که شده در سال 95 مقرر شد رصدی صورت گیرد و در سال 96 حذف اعلامیه فیزیکی را از دفاتر داشته باشیم اما برخی دفاتر به‌صورت آنلاین ثبت را انجام نمی‌دهند باید کاری کنیم که دفاتر ثبت را به‌صورت کامل انجام دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 4دهم درصد کاهش داشته و این در حالی است که میانگین نرخ حاصل از ثبت ازدواج در سال 95 کل کشور برابر 62.8 بوده است.

وی با بیان اینکه حدود 99 درصد کل ازدواج‌های استان در سال 95، ازدواج شهری و حدود یک درصد ازدواج روستایی به ثبت رسیده است، افزود: در استان قم و در سال 95، میانگین سن مردان در زمان ازدواج 21.28 و میانگین سن زنان 31.23 بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم ادامه داد: در زمینه عملکرد حقوقی و سجلی در استان قم سال گذشته 36 هزار و 702 مورد شناسنامه بزرگسال، 26 هزار و 716 مورد شناسنامه زیر 15 سال و  حدود 6 هزار شناسنامه المثنی و درمجموع 70 هزار شناسنامه صادر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: