« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
فرجی لالایی روزهای جنگ را می‌خواند؛
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛خواننده ترانه‌های ماندگار «باروبارو» و «دایه دایه» صبح روز گذشته در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

فرج علیپور، نوازنده کمانچه و و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان، خواننده و از چهره‌های سرشناس موسیقی لری ضمن تایید این خبر توضیح داد: حسین فرجی، ساکن تهران بود. ساعت هشت صبح روز گذشته، جمعه 28 اردیبهشت در پی مراجعه به در منزلش هر چقدر درمی‌زنند، جواب نمی‌دهد. نزدیکی‌های ظهر در را می‌شکنند، وارد خانه می‌شوند و پیکر بی‌جانش را روی تخت می‌بینند که در اثر سکته درگذشته بوده است.

عزت‌الله (حسین) فرجی اول بهمن‌ ماه سال ۱۳۲۹ هجری خورشیدی در لرستان و شهرستان خرم‌آباد دیده به جهان گشود.

او که از دوران کودکی دارای صدای بسیار خوبی بود از همان دوران مدرسه کار خواندن ترانه‌های محلی را شروع کرد تا اینکه جهت ارتقاء سطح کیفی کارش و همچنین برای شناساندن ترانه‌های محلی لری به تهران آمد و زیر نظر استاد مهرتاش که استاد اساتید هنرمندان بود کار خود را آغاز کرد.

این هنرمند در سال ۱۳۴۶ و در حالی‌ که تنها ۱۷ سال سن داشت اولین ترانه‌ خود را با نام «شو سال» که شعر و آهنگش را هم خودش خلق کرده بود، اجرا و در همان سال ترانه‌ معروف «شیپورچی» را هم که خود حکایتی داشت را با شعر و آهنگی از خود وارد بازار کرد.
شیپورچی، دایه دایه، شو سال، کینه، مادر، مسافر کویت، مرغ اسیر، تویی بهارم سوزه سوزه و ... از ترانه‌های به‌یادماندنی مرحوم فرجی محسوب می‌شوند./روزنامه همدلی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: