« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان ششم رئیس قوه قضاییه معرفی شد. به همین بهانه تلاش شده تا در این گزارش مروری بر مهمترین جایگاه‌ها و اقدامات رئیسی در نزدیک به چهار دهه  فعالیت وی  بپردازیم.

«سید ابراهیم رئیس‌الساداتی» معروف به رئیسی در سال 1339 در شهر مشهد متولد شد.  وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در مدرسه جوادیه، وارد عرصه طلبگی و دروس حوزوی شد.

رئیسی ابتدا وارد مدرسه نواب شد و مدت کوتاهی در آنجا به تحصیل پرداخت و سپس برای گذراندن مقدمات شامل ادبیات، منطق، معانی و بیان به مدرسه علمیه آیت الله موسوی نژاد رفت. وی در کنار فراگیری فقه و اصول، شرح منظومه و فلسفه را نزد آیت الله احمد بهشتی و دوره شناخت را محضر آیت‌الله شهید مرتضی مطهری تلمذ کرد و درس نهج البلاغه را نزد آیت الله نوری همدانی گذراند.

ورود وی به عرصه فعالیت‌های اجرایی به سال 1359 و دادیاری شهرستان کرج برمی‌گردد. رئیسی پس از مدت کوتاهی که این سمت بود، با حکم آیت‌الله قدوسی( دادستان کل وقت) به عنوان دادستان کرج معرفی شد. وی سپس در سال 64 به عهده‌دار مسئولیت جانشینی دادستان دادگاه انقلاب تهران شد.

اقدامات او در سمت جانشینی دادستان انقلاب تهران مورد توجه حضرت امام خمینی قرار گرفت و موجب شد تا با گرفتن احکام ویژه‌ای از حضرت امام، مسئول مستقیم رسیدگی به مشکلات قضایی برخی استان‌ها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان شود.

پس از رحلت امام خمینی، با حکم آیت‌الله یزدی که ریاست وقت قوه قضاییه را برعهده داشت، به مدت 5 سال به عنوان دادستان تهران در حدفاصل سالهای 68 تا 73 منصوب شد.

پس از فراغت از مسئولیت دادستانی تهران در سال 73، به مدت 10 سال ریاست سازمان بازرسی کل کشور را برعهده گرفت.

رئیسی در سالهای آخر  دوران  ریاست مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی بر قوه‌قضاییه در سال 83  از سوی آن مرحوم  به عنوان معاون اول رئیس قوه قضاییه منصوب شد و در این مسئولیت نیز حدود 10 سال به فعالیت پرداخت. وی در سال 93 نیز از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی به مدت دو سال عهده‌دار مسئولیت دادستانی کل کشور شد.

رئیسی همچنین علاوه بر این مسئولیت‌ها از سال 91 تاکنون با حکم رهبر معظم انقلاب، در قامت دادستانی کل ویژه روحانیت نیز انجام وظیفه می‌کند.

رئیس جدید قوه قضاییه در پی فوت آیت‌الله طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی در سال 94، با حکم رهبر انقلاب تاکنون مسئولیت تولیت‌ آستان قدس رضوی را برعهده داشته است.

رئیسی همچنین از سوم مهر ماه سال 95  تدریس دروس خارج فقه که عالی‌ترین سطح دروس حوزوی محسوب می‌شود آغاز کرد.


تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین