« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
سیاسی
وزیر امور خارجه ایران:تحریم جایگزین جنگ نیست خود جنگ است و مذاکره و تهدید قابل جمع نیستند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛وزیرخارجه ایران درتوئیتی تلاش کرد تا برخی از مفروضات غلط ترامپ درخصوص ایران را به چالش بکشد


تحلیل:

- اگرچه مدتهاست ترامپ ترجیح داده است تا با جایگزین کردن توئیتر شخصی اش سیاست‌ها و نگاه‌هایش به مسائل مختلف بویژه در عرصه سیاست خارجی را منعکس کند وزیر خارجه ایران نیز این "رسانه نخبه گرا" را محلی برای روشنگری افکار عمومی جهانی قرار داده است. شاید با اندکی تسامح بتوان این رفتار را گونه ای مذاکره فی مابین ایران و آمریکا در سایه قضاوت افکار عمومی جهانی قلمداد کرد، مذاکره‌ای که در نوع خود می‌تواند شاهدی باشد بر صدق استدلال‌های ایران در عدم پذیرش مذاکره با آمریکا در عالم خارجی و واقعی.

- در توئیت اخیر ظریف و در حالی که ترامپ همواره خود را مدافع مردم ایران معرفی می‌کند و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را با این هدف مضحک توجیه میکند آمده است: تحریم جایگزین جنگ نیست خود جنگ است و مذاکره و تهدید قابل جمع نیستند. مفهوم کلام ظریف آن است که تا زمانی که بساط تحریم گسترده باشد سخن گفتن از مذاکره معنایی جز پذیرش "صلحی تحمیلی" ندارد، امری که در قاموس ایرانیان و بشهادت تاریخ هیچ جایگاهی ندارد.

- ظریف در توئیت خود جنگ کوتاه آمریکا با ایران را "توهم ترامپ" خوانده و استدلال کرده است شروع کننده هر جنگی لزوماً پایان دهنده آن نیست. واقعیت آن است که نه "کوتاهی مدت زمان درگیری" و نه "جغرافیای درگیری" هیچگاه بشکلی یکطرفه تعیین نمی‌شود. حداقل تجربه تحریم‌های جدید یکساله ترامپ بر ایران این مسأله را نشان می‌دهد. ترامپ مبتنی بر ادبیات ظریف بشکل رسمی جنگ را بیش از یکسال است که آغاز کرده است و البته بدون کسب نتیجه مورد نظرش همچنان به موثر واقع شدن آن تأکید دارد. آیا چالش توئیتری ظریف و ترامپ به قبولی او درکلاس درس ظریف منجر خواهد شد؟ باید صبر کرد و دید./العالم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: