« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
عصر امروز جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار ؛ معاون سازمان مدیریت برنامه بودجه استان و مسؤلان شهرستانی در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزارشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار ؛ معاون سازمان مدیریت برنامه بودجه استان و شورای اداری شهرستان لنده  در سالن اجتماعات شهرداری برگزارشد.


توزیع نامتوازن اعتبارات متوازن

 در ابتدای این نشست فرماندار  لنده ضمن تشریح آخرین وضعیت اعتبارات این شهرستان گفت:استان ما جز استانهای توسعه نیافته است و به تبع آن شهرستان لنده علیرغم اینکه شهرستان اولین ها نام گرفت  اما در بحث توسعه عمرانی جزء  اخرین ها می باشد.


سید خدادوست موسوی اظهار داشت : در بحث اعتبارات تخصیصی به شهرستان جز منتقدین هستم و اعتقاد راسخ دارم که در بحث اعتبارات متوازن باید شهرستانهای محروم دیده شود و در واقع اعتبارات متوازن نا متوازن توزیع شده است.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده میزان اعتبارات تخصیصی به شهرستان لنده از محل اعتبارات متوازن را 20میلیارد و هشتصد میلیون تومان عنوان کرد و گفت:ساعتها وقت گذاشتیم تا این اعتبارات را در قالب 51 پروژه تقسیم و تخصیص نماییم.

فرماندار لنده میزان اعتبارات ملی این شهرستان را نیز  ۱۵ میلیاردتومان را اعلام نمود و پنج سر فصل مهم اعتبارات را :راه و حمل و نقل جاده ای ؛ خدمات شهری و روستایی ؛ اب و فاضلاب ؛ بهداشت و درمان و  منابع اب در حوزه کشاورزی اعلام نمود.


دنبال اجرای عدالت هستیم!

در ادامه این نشست دکتر شهابی معاون سازمان مدیریت برنامه بودجه استان طی سخنانی با بیان اینکه در سرجمع به شهرستان لنده  ۳۷ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی تخصیص داده شد است  گفت:دنبال اجرای عدالت هستیم و  توزیع اعتبارات بر اساس شاخص ها و نرم جمعیت می باشد.


لنده با اعتبارات دولتی درست نمی شود!!

همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت:برای ریال به ریال این اعتبارات تخصیصی زحمت کشیده شد و باید قدردان مسولان باشیم.

عدل هاشمی با بیان اینکه بسیاری از پروزه های ملی کشور اعتبارات لازم را دریافت نکردند گفت:امسال سال خطرناکی هست و پیچ خطرناکی را  در پیش داریم.

وی افزود : مناقصه جاده لنده به تشان با۵۰ میلیارد تومان در دست اقدام می باشد.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ در ادامه اظهار داشت :لنده با اعتبارات دولتی درست نمی شود و باید از ظرفیت خیران و بنیاد علوی که بنده به عملکرد آنها در شهرستان لنده انتقاد دارم ؛  استفاده شود که البته من این را به مهندس فتاح که قرار است بزودی سکان بنیاد را در دست بگیرد هم گفتم.


چند در صد مصوبات کمیته برنامه ریزی در سال 97 اجرایی شد؟!!!

عطب الله اهنجان عضو شورای شهر لنده نیز در این جلسه گفت:یکسال و ۲۷ روز هست که از تاریخ کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده در سال 1397 می گذرد اما سوال من اینست  که چند در صد مصوبات انها اجرایی شده است؟

وی افزود : عملا پروژ های جاده ای شهرستان لنده تعطیل است!۳۰ ماه از پروژه کلنگ زنی جاده لنده تراب به  دهدشت می گدرد اما چند صد متری بیشتر کار نشده است!!!!

اهنجان اظهار داشت: یکی از مطالبات عمومی مردم استقرار ادارات بود که این مهم محقق نشد.

عضو شورای شهر لنده افزود: در بحث منابع طبیعی ما ۳۰۰ درخت را از دست دادیم و امروزه برای حفاظت از منابع طبیعی به محیط بان نیاز داریم.

ایشان همچنین گریزی به زیر ساختهای شهرکهای چهارگانه شهرستان زد و عدم اجرای طرح هادی در بسیاری از روستاها و عدم تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور شهرستان را از دیگر مطالبات مردم عنوان کرد.


حوزه فرهنگ دیده نشد!!!

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده هم از ضرورت توجه به حوزه فرهنگ گفت و اظهار داشت اگر فرهنگ ما ترقی و تعالی داشته باشد باعث صرفه جویی اعتباری در سایر حوزه ها خواهد شد.

علی جاویدان ؛ عدم احداث پروژه های نیمه تمام  مدارس شهرک های : سراسیاب - شهرک فجر _مدرسه هجرت دم تنگ لنده و مدارس شهید فتحی و سعدی را از مهمترین مشکلات این اداره عنوان کرد و گفت: انتظار هست که در اعتبارات تخصیصی فرهنگ دیده شود.


سنگ اندازی بعضی از مسولان شهرستانی به پروژه احداث فرهنگ سرا

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان لنده هم از عدم تخصیص اعتبار برای ساخت فرهنگسرا به شدت انتقاد کرد و گفت: فرهنگسرا دیده نشد! اگر فرهنگسرای لنده  معارض دارد پارک امید هم وضعیت مشابهی دارد !!

اسماعیل زارعی اظهار داشت:سنگ اندازی بعضی از مسولان در مسیر احداث فرهنگسرای شهرستان دهن کجی به هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه می باشد.



بجای سد کوثر اب موگرمون را انتقال می دادید!

رئیس شورای شهرستان لنده هم در این نشست طی سخنانی کوتاه گفت:دوستان عزیز در این جلسه از افزایش ناچیز اعتبارات شهرستان نسبت به سال قبل سخن گفتند و صد البته که به افزایش چند برابری تورم نسبت به گذشته توجه نکردند.

حاجتی شریعتی فر اظهار داشت کاش مسولان تصمیم گیر بجای انتقال آب از سد کوثر؛ اب چشمه های موگرمون را انتقال می دادند.


بودجه تخصیصی جوابگو مشکلات و نیازهای فرماندهی انتظامی شهرستان نیست

جانشین نیروی انتطامی شهرستان لنده هم دیگر منتقد بودجه تخصیصی بود و گفت:نیروی انتظامی لنده از کمترین امکانات لازم برخوردار است و بودجه تخصیصی جوابگو مشکلات و نیازهای فرماندهی انتظامی شهرستان نیست و خواهان بودجه ویژه ای می باشند.


چرا در لنده فقط یکی دو اداره کار فرهنگی می کنند؟!

فرمانده سپاه ناحیه لنده هم در این نشست ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت امنیت برای مردم گفت:برای چهار روستای شهرستان نیاز به پایگاه داریم که البته  فقط برای یک پایگاه ۵۲ میلیون تومان اختصاص داده شد.

سرگرد مختاری گریزی هم به پروژه فرهنگ سرای لنده زد و گفت:یکی از پیش شرط های اساسی توسعه فرهنگی؛وجود فضاهای فرهنگی به عنوان مکان هایی برای اجرای برنامه های فرهنگی در راستای ارتقاء مهارت ها و توانیی های فرهنگی شهروندان است.

ایشن افزود:شهرستان لنده به شدت نیازمند فضای فیزیکی جهت اجرای برنامه های فرهنگی می باشد لذا ضروری است تا  مشکل پیش آمده برای فرهنگ سرای لنده را برطرف و یا فضایی دیگر را برای آن پیش بینی نمود..

فرمانده سپاه لنده در ادامه با طرح این سوال که  چرا در لنده فقط یکی دو اداره کار فرهنگی می کنند گفت: اگر این ادارات بودجه فرهنگی دارند پس چرا کار نمی کنند و اگر ندارند چرا رسما اعلام کنند تا مردم بدانند.


ضرورت اهتمام دولت به مسائل فرهنگی

سرکار خانم اخلاقی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم در این نشست از عدم تخصیص بودجه برای زنان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لنده انتقاد کرد و اظهار داشت:در این شهرستان بخش خصوصی مجالی برای انجام کارهای فرهنگی ندارد و این دولت می باشد که باید به امورات فرهنگی اهتمام ورزد.


این نشست حاشیه های نیز داشت که از جمله می توان به :

 نارضایتی تقریبا تمامی ادارات از اعتبارات تخصیصی به شهرستان ,قطع و وصل سیستم صوتی ؛ بحث فرهنگ سرای لنده و تقلای رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان و پاسخ های شهردار لنده ! ؛  آه سرد مدیران محیط زیست در عدم اختصاص بودجه ؛و ناله های مدیر اب و فاضلاب شهری از نبود اعتبار و فرسودگی شبکه توزیع اب و رفت و آمدهای بعضی از افراد در محل نشست و بیرون از آن ؛اشاره نمود.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
بیغش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
پذیرایی از میهمانان ضعیف بود.بالاخره میهمان عزیز است .درنتیجه امیدی به نتایج این جلسه نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
0
درود بر دکتر شهابی , مدیر با سابقه وباسواد استان امیدواریم موفق باشی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: