« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
در پی درگذشت آ میر احمد تقوی؛
حضرت آیت الله آ میر احمد تقوی پدر معنوی کهگیلویه بزرگ دار فانی را وداع گفت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،حضرت آیت الله آ میر احمد تقوی پدر معنوی کهگیلویه بزرگ و از مشاهیر استان  کهگیلویه و بویراحمد  به علت کهولت سن در بیمارستان امام خمینی دهدشت به ملکوت اعلی پیوست.


نیم نگاهی به زندگی حضرت آیت الله آ میر احمد تقوی

آ میراحمد تقوی از رجال و علمای بنام استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بهبهان متولد و دو سال بعد به سرزمین پدریش کهگیلویه منتقل شد.

پدر او مرحوم آقا میر علی صفدرتقوی عالم شاخص و مشهور به فضل و تقوا در منطقه کهگیلویه بود. حجت‌الاسلام تقوی خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد مرحوم آقا شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و درسال ۱۳۲۸ عازم نجف اشرف شد . ایشان در نجف اشرف از محضر بزرگانی چون آقا شیخ محمد علی، آقا شیخ علی رشتی، آقا میرزا کاظم تبریزی، آقاسید جلیل یزدی، آقاسید عباس مهری، آیت‌الهق حاج سید اسدالهی مدنی، آیت‌الهن شیخ علی اصغر اراکی، آیت‌الهس سید علی سیستانی استفاده کردند.

در سال ۱۳۳۸ به ایران بازگشت و در وطن خود کهگیلویه که از محروم‌ترین نقاط کشور بود سکونت گزید و همه وجود خود را وقف ترویج دین و ارشاد مردم کرد. ایام ورود به منطقه مقارن با اجرای سیاست‌های آمریکایی انقلاب سفید بود. جامعه آن روز کهگیلویه از جهل و بی سوادی و ناآگاهی از آداب و احکام دین، گرفتاری در عقاید خرافی، ظلم و تعدی خوانین و مالکین حکومتی، هجمه فرهنگی حکومت پهلوی به باورها و ارزش‌های دینی رنج می‌برد.


ایشان با استحکام و اراده و جدیت در عمل شهرت دارند و با تمام همت با هرکدام از عوامل ذکر شده متناسب با ماهیت آن به مبارزه پرداختند. حجت‌الاسلام تقوی شخصاً به روستاها، ایلات و عشایر می‌رفت و با آنها می‌زیست و به آنان آداب و کمال دنیا و آخرتشان را می‌آموخت. با آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره ) همه آمال خود را در تحقق این انقلاب می‌دید، لذا همه وجود خود را یک‌سره درخدمت ترویج آن قرارداد. موقعیت و نفوذ اجتماعی منحصر به فردی که داشت توانست مقام‌های دولتی را از سرکوب انقلابیون باز دارد و زمینه حضور گسترده مردم را در فعالیت‌های انقلابی فراهم سازد و بدین ترتیب انقلاب را در منطقه کهگیلویه با درایت وبدون خسارت تا تحقق پیروزی هدایت کند. پس از انقلاب نیز هم خود را متوجه‌ تأسیس و استقرار نهادهای انقلابی و افزون بر این جلب توجه اولیای امر و به نیازهای اساسی و گسترده این منطقه کرد.
حجت‌الاسلام تقوی به رغم دلبستگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی از پذیرش مناصب رسمی در جمهوری اسلامی نیز اجتناب کرد حتی در یکی از دیدارهای ایشان با حضرت امام(ره) در برابر تمایل آن بزرگوار برای تقبل امامت جمعه دهدشت ، ایشان با همان تواضعی که نسبت به امام داشتند از پذیرش این سمت عذر خواستند.


با تأسیس مدرسه علمیه ولی عصر(عج) دهدشت به تربیت طلاب همت گماشت و در تربیت طلاب روشی سختگیرانه دارند و حاصل این روش تربیت ده‌ها طلبه فاضل و متعهد است.


یکی دیگر از فعالیت‌های ایشان رفع منازعات محلی است که با وساطت ایشان به سهولت فیصله می‌یابند. رسیدگی به خانواده‌های بی‌بضاعت، تاسیس مسجد و حسینه‌های بسیار و تجدید شکوهمند امامزاده سید محمود(جد اعلای ایشان) از دیگر آثار و برکات وجود ایشان است.

پایگاه خبری آوای رودکوف ؛درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیةالله آ میر احمد تقوی  رحمةالله‌علیه را به عموم ارادتمندان ایشان در ایران و به خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض می نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: