« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
جهان
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سفری غیرمنتظره به محل اجلاس سران گروه 7 رفت و با مقامات فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار و گفت و گو کرد.
برترین‌ها: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سفری غیرمنتظره به محل اجلاس سران گروه 7 رفت و با مقامات فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار و گفت و گو کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه مذاکرات رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را «مثبت» ارزیابی کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه کاخ الیزه عنوان شده است که پاریس به رایزنی با تهران ادامه می‌دهد. در این بیانیه عنوان شده است که دعوت از ظریف برای سفر به محل برگزاری نشست گروه هفت، با موافقت آمریکا صورت گرفته است.

آلمان به حضور وزیرخارجه ایران در نشست جی ۷ واکنش نشان داد

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، «آنگلامرکل»، صدراعظم آلمان در واکنش به حضور از پیش برنامه‌ریزی نشده «محمدجوادظریف»، وزیرخارجه ایران در حاشیه اجلاس جی ۷ در فرانسه، این موضوع را فرصتی سازنده برای اعضای گروه هفت در جهت کاهش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرد.

به گفته صدراعظم آلمان با حضور وزیرخارجه ایران در حاشیه نشست جی هفت، حال اعضای این گروه این فرصت را خواهند داشت تا مذاکراتی سازنده و مثبت را به پیش ببرند.

مرکل همچنین اظهار داشت که حضور وزیرخارجه ایران یک رویداد موازی و مهم در حاشیه اجلاس جی هفت است و حال باید توجه داشت که آیا این دیدار غیرمنتظره زمینه گفتگوهای بیشتر و امکان مذاکرات گسترده‌تر را با ایران فراهم خواهد کرد یا خیر؟

ظریف: راه پیش رو دشوار است

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یکشنبه شب تصاویری از دیدار خود با رئیس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه منتشر کرد و در توئیتر نوشت: راه پیش رو دشوار است اما ارزش امتحان کردن دارد.

ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: دیپلماسی فعال ایران در راستای تحقق تعامل سازنده ادامه می‌یابد.

وی افزود: پس از گفت‌وگوهای گسترده با ژان ایو لودریان و وزیر دارایی فرانسه، با امانوئل مکرون در حاشیه نشست گروه هفت دیدار کردم. پس از آن جلسه توجیهی مشترکی با انگلیس و آلمان داشتم.

ظریف در بخش دیگری از توئیت خود نوشت: راه پییش رو دشوار است اما ارزش امتحان کردن دارد.

بنا بر اعلام اعضای گروه هفت، ایران یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در روز نخست نشست سران این گروه بوده است. به گفته ماکرون، همه شرکت‌کنندگان در نشست سران گروه هفت بر لزوم کاهش تنش در روابط با ایران تأکید داشته‌اند.

درخواست ایران برای صادرات ۷۰۰هزار بشکه نفت

به نقل از اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک روز یکشنبه به رویترز اعلام کرد، پس از سفر وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست جی 7 در فرانسه، به عنوان حسن نیت کشورهای غربی، خواستار صادرات حداقل 700 هزار بشکه نفت در روز شد.

به گفته منبع این خبر، در صورت موفق آمیز بودن مذاکرات ایران با نمایندگان کشورهای اروپایی، تهران خواستار افزایش صادرات نفت این کشور است.

به گزارش مهر؛ منبع دیپلماتیک در این خصوص گفته است: برنامه موشک بالستیک ایران نمی تواند مورد مذاکره قرار گرفته و مورد مذاکره نیز قرار نخواهد گرفت. ما این موضوع را آشکارا و به صراحت مورد تأکید قرار داده ایم.

رویترز در ادامه افزود: یک دیپلمات ایرانی نیز هرگونه مذاکره تهران درباره حق غنی سازی اورانیوم و چرخه سوخت هسته ای داخلی را رد کرده و اعلام کرده است که در عوض ایران نیز کاملاً به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ (برجام) متعهد خواهد بود.

ظریف بیاریتز را به مقصد تهران ترک کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که بعدازظهر امروز (یکشنبه) به دعوت «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود راهی بیاریتز محل برگزاری نشست سران گروه 7 شده بود، دقایقی قبل راهی تهران شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: