« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
اجتماعی؛
معاون آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه ۹ مدل برای آغاز سال تحصیلی پیشنهاد شد، درباره نحوه آموزش دانش‌آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، توضیح داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛پانته آ دری درباره برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید در شهر تهران اظهار کرد: مدارس در موعد مقرر بازگشایی می شوند و قبل از بازگشایی نسبت به اطلاع رسانی دقیق به خانواده‌ها و دانش‌آموزان  اقدام خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون برای مدارس مشخص است که در سال تحصیلی جدید چه برنامه‌ای دارند، مدارس حتی برای سخت ترین نوع شرایط یعنی شرایط زرد راهبرد آموزش‌های ترکیبی " حضوری و غیرحضوری"، برنامه دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هم‌اکنون چون در شرایط بحران شیوع کرونا قرار داریم همه ترجیح دادند به آموزش غیرحضوری  تابستان تمرکز کنند براین اساس  محدودیت‌هایی اعمال می‌شود یعنی آموزش مدارس برای تابستان به شکل غیرحضوری اداره می‌شود که تجربه خوبی برای ما است همچنین برای فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در ایام تابستان از روش غیرحضوری استفاده می‌کنیم که تجربه آن می‌تواند در طول سال تحصیلی به ما کمک کند.

دری  ادامه داد: در هر شرایطی سال تحصیلی از 15 شهریور آغاز می‌شود و با توجه به شرایط هر استان و وضعیتی که وجود دارد، برنامه مدارس مشخص است؛ در شهر تهران تمام تلاشمان را به توجیه مدارس و مناطق متمرکز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه 9 مدل برای آموزش به مدارس پیشنهاد کرده‌ایم، افزود:معتقدیم ده‌ها مدل دیگر توسط مدارس قابل طراحی است. شورای مدرسه که نماینده انجمن اولیا، نماینده دانش‌آموزان، نماینده معلمان و مدیر مدرسه در آنجا حضور دارند ظرفیت فوق العاده‌ای است و این اختیار را به مدرسه داده است که برای طراحی برنامه اقدام کنند؛ قرار نیست مدارس همه شبیه هم باشند چرا که یک مدرسه برنامه‌ای متفاوت از مدرسه‌ای دیگر دارد و باید تمرین کنیم، تصمیمات و مصوبات شورای مدرسه را در چارچوب سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش به رسمیت بشناسیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد: شرایط  هر مدرسه با دیگری متفاوت است و اگر حرف درستی وجود دارد نماینده اولیا و معلمان به عنوان پیشنهاد به شورای مدرسه می‌برند و اگر آنجا مصوب شد انجام می‌شود.مصوبات شورای مدارس مبتنی بر اقتضائات و شرایط هر مدرسه اتخاذ می‌شود بنابراین طبیعی است که کلیات مشترکی دارند و نباید با هم مقایسه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مدارس برنامه هفتگی سال تحصیلی جدید را طراحی می‌‌کنند، بیان کرد: اگر شرایط سفید باشد فعالیت مدارس با حضور دانش‌آموزان انجام می‌شود اما باز هم آموزش غیرحضوری را فراموش نمی‌کنیم همچنین مدارس می‌توانند مهارت آموزی و برنامه‌های مکمل را از این طریق ارائه دهند.

دری متذکر شد: با شیوع کرونا شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مانند همه دنیا از ظرفیت آموزش مجازی استفاده کردیم و در کشورهای پیشرفته حتی در شرایطی که کرونا وجود نداشت از طریق آموزشهای مجازی بخشی از فرصت مدارس را آزاد می‌کردند تا به فعالیت‌های گروهی و مکمل بپردازند.

مدارس با انباشت برنامه درسی مواجهند
وی ادامه داد: اگر فعالیت‌های گروهی و مهارت آموزی را در مدارس ارائه دهیم دانش‌آموز می تواند در ساحت‌های دیگر نیز خود را رشد دهد، هم‌اکنون جای این اقدامات در مدارس خالی است آن هم به دلیل انباشت برنامه درسی یعنی از شنبه تا چهارشنبه فقط عربی، جغرافی، تاریخ و ... به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم و کاملا انتقال مطالب کتب درسی تمرکز می شود در نتیجه شاید بسیاری از دانش آموزان حتی از پس نیازهای اولیه خود برنیایند. هم اکنون مدرسه کل برنامه درسی رسمی و مصوب را اجرا می‌کند و باقیمانده را با فوق برنامه و کنکور تکمیل می‌کند اما باید به سمتی برویم، اگر مدرسه‌ای گفت فوق برنامه غیر درسی دارم و می‌خواهم مهارت آموزی را به دانش‌آموزان ارائه دهم خانواده‌ها از آن استقبال کنند.

وی درباره وضعیت آموزش‌های سال تحصیلی آینده متذکر شد: اگر وضعیت قرمز ادامه پیدا کند مدرسه برنامه هفتگی را در فضای مجازی اجرا می‌کند و آموزش، حل تمرین و ارزشیابی مستمر غیرحضوری خواهد بود. اما اگر وضعیت زرد باشد راهبرد آموزش ترکیبی پیشنهاد شده است و به فراخور مدرسه، امکانات و شرایطی که دارد بخشی از آموزشها به صورت حضوری و بخشی غیرحضوری است.

تکلیف دانش‌آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، چه می‌شود؟
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: 9 مدل  به  مدارس پیشنهاد داده‌ایم و منطق کار این است، دانش‌آموزان هر کلاس باید به دو گروه تقسیم شوند و نیمی سه روز هفته و نیمی دو روز دیگر هفته به مدرسه بروند و در پایان سال در نهایت دانش‌آموزان 50 درصد آموزش حضوری را دریافت می‌کنند.

 وی درباره شبکه شاد و عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به ویژه در حاشیه شهر تهران به ابزار هوشمند گفت: در سال تحصیلی که گذشت اطلاعات این دانش‌آموزان تهیه شد و باید مشخص شود که آیا آنها به دلیل مشکلات اقتصادی یا فرهنگی یا نداشتن اینترنت از آموزش مجازی محروم مانده‌اند از سوی دیگر در برخی خانواده‌ها چند فرزند دانش‌آموز و یک گوشی موبایل وجود داشت، به هر حال برای آموزش این دانش‌آموزان گروه‌های آموزشی درسنامه‌هایی را تهیه و در پورتال آموزش و پرورش استان و مناطق بارگذاری کردند همچنین طرح خواهرخواندگی مدارس نیز اجرا شد و مدارس پیشرو مدارس کمتر برخوردار را تحت پوشش قرار خواهند داد، انشالله وزارت آموزش و پرورش برای تأمین زیرساخت‌های موردنیاز مدارس برنامه ریزی خواهد کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
تکلیف معلمان چه می‌شودکه تمام هفته با دانش آموزان سروکاردارندآیا معلمان بیچاره درمعرض خطر نیستند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: