« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
آوای رودکوف گزارش می کند:
روزه براى برقرارى مساوات میان فقیر و غنى است تا مردم با چشیدن طعم گرسنگى، به یاد فقیران و محرومان بیفتند و حق آنان را ادا کنند.
به گزارش پایگاه خبری  آوای رودکوف، مهمانی خدا انسان را به مقام اخلاص می رساند و انسان بديِ گناه را استشمام می‌كند. ماه رمضان بهار قرآن است. بندگان خدا برای رسیدن به پیشگاه قرب الهی از دیگر ماه ها به قرآن رو می آورند تا تاریکی ها را از خود بزدایند و به وادی نور و معنویت نزدیک شوند. آن ها شور خود را با عشق الهی عجین می کنند تا فیض او را نصیب خویش سازند. جوان با دل پاک و بی آلایشش می تواند بیشترین بهره های معنوی را دراین ماه ازآن خود ساخته و خود را در پناه قرب الهی برای همیشه قرار بدهد.


فضیلت بزرگ روزه گرفتن این است که انسان از لحظه ای که نیت روزه گرفتن می کند وارد حالت قرب به خداوند می شود، که آغاز این حالت از طلوع فجر است و تا مغرب ادامه می یابد و درتمام این مدّت درحال دریافت فیض پروردگار خواهد بود و قانون تقرّب می گوید با وجود قرب و نزدیکی امکان ندارد انسان فیض دریافت نکند، بنابراین روزه دار باید به یقین بداند که فیض خداوند بر او نازل می شود، یا به صورت بخشودن گناهان و یا به صورت بخشیدن کمالات و نمی توان گفت که من روزه گرفتم و چیزی دریافت نکردم.

انسانها در کارگاه آموزشی یکماهه رمضان متقی می شوند
حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه باسمنج در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف اظهارکرد: انسانها در کارگاه آموزشی یکماهه رمضان تحکیم ایمان یافته و متقی می شوند.

وی، افزود: پرهیز از گناه و معصیت بزرگترین کاری است که در ماه رمضان می توانیم انجام بدهیم.
وی، بااستناد به آیه 19 سوره علق(كَلَّا لَا تُطِعْهُ وَاسْجُدْ وَاقْتَرِبْ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: نه، هرگز، از او پيروى مكن و سجده كن و به خدا نزديک شو.

حجت السلام احمدی، ضمن بازگو نمودن نحوه پذیرایی خداوند از میهمانان خود درماه رمضان ادامه داد: انسانها در ماه رمضان میهمان زمانی پروردگار محسوب می شوند و خداوند با نزول قرآن از میهمانان خود پذیرایی می نماید.

امام جمعه باسمنج، از انزال کتب الهی در ماه رمضان گفت و یادآورشد: کتب آسمانی و الهی صحف، زبور، تورات، انجیل و قرآن در ماه رمضان نازل شده اند و این بزرگترین اتفاقی است که در ماه مبارک رمضان رُخ داده است.

وی، بااشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: نزدیک ترین حالتی که بنده به پروردگار دارد، حالت سجده او است.

حجت‌الاسلام احمدی، روزه را نگهدارنده انسان از عذاب و کیفر دانست و تاکیدکرد: روزه ماه رمضان که نگهدارنده انسان از عذاب و کیفر است از وسایل تقرب به خدا است، هوای نفس سرچشمه اصلی گناهان، وسوسه های شیطان و از ابزار شیطان است و درواقع روزه انسان را از جهان بهیمیّت به سوی جهان فرشتگان می برد و بر بساط قرب خداوند جای می دهد.

انسان در ماه رمضان به کمال مطلق می رسد
حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه شهربخشایش در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف اظهارکرد: هدف از روزه در ماه رمضان تقرب الی الله است و درواقع انسان خودش را به معبود نزدیک نموده و به کمال مطلق برساند.

وی، نزول قرآن را ارزش رمضان دانست و افزود: ارزش رمضان، به نزول قرآن است و ارزش انسان‌ها نيز مى‌تواند به مقدارى باشد كه قرآن در آنها نفوذ كرده باشد.

وی، بااستناد به آیه 185 سوره بقره(شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: ماه رمضان، كه در آن براى راهنمايى مردم و بيان راه روشن هدايت و جداساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است، پس هركس كه اين ماه را دريابد، بايد كه در آن روزه بدارد، و هركس كه بيمار يا در سفر باشد، به همان تعداد از روزهاى ديگر. خدا براى شما خواستار آسايش است نه سختى و تا آن شمار را كامل سازيد. و خدا را بدان سبب كه راهنمايی تان كرده است به بزرگى ياد كنيد و سپاس گوييد.

حجت السلام غفاری، ادامه داد: روزه، زمينه‌ساز هدايت انسان و سپاسگزارى اوست.

امام جمعه شهربخشایش، یادآورشد: هدايت و توفيق انجام عبادات، از طرف خداست.

وی، بااشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: ایشان می فرمایند: روزه جان، خودداری کردن حواس پنجگانه از باقیمانده گناهان است و خلوت و آسوده ماندن دل از تمام اسباب پلید.

حجت‌الاسلام غفاری، از نقش روزه و برقراری مساوات میان فقر و غنی گفت و تاکیدکرد: روزه براى برقرارى مساوات میان فقیر و غنى است تا مردم با چشیدن طعم گرسنگى، به یاد فقیران و محرومان بیفتند و حق آنان را ادا کنند.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی خبرنگار آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: