« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
آوای رودکوف گزارش می کند:
عید قربان عید وصال است و تاریخ به ما نمایانده که جز ابراهیم هم پدرانی این چنین سر به فرمان دوست بوده اند و جز اسماعیل هم فرزندانی تا بدین اندازه شیدا و دلباخته حق در پهنه گیتی رخ نموده اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، خداوند هميشه و در همه احوال بندگان خود را امتحان مي‌كند و پيروزي در اين امتحان نشان‌دهنده ايمان و اخلاص واقعي آنها‌ست. عید قربان نمایانگر اوج بندگی انسان در پیشگاه آفریننده بزرگی است که نسیم رحمتش لحظه ای از نوازش بندگان شوریده اش باز نمی ایستد.

عید سعید قربان فقط یادآور حکایت ابراهیم و اسماعیل پیامبر و رهایی اسماعیل از مذبح نیست. عید قربان عید وصال است و تاریخ به ما نمایانده که جز ابراهیم هم پدرانی این چنین سر به فرمان دوست بوده اند و جز اسماعیل هم فرزندانی تا بدین اندازه شیدا و دلباخته حق در پهنه گیتی رخ نموده اند. پدرانی که خود اسماعیل خویش را به مذبح برده اند پیش از آنکه فرمانی از جانب پروردگار نازل شده باشد و پسرانی که سر خود را نه فقط به تیغ بلا و آزمایش سپرده¬اند که عاشقانه در راه معشوق فدا نموده اند.

اینک نوبت به مهم ترین معنای نمادین عید قربان و درواقع حقیقت باطنی آن میرسد که عبارت است از همین خرق حجاب نفس برای وصول به مقام فنای فی¬الله.

عید قربان روز اثبات عشق و تسلیم است
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام‌جمعه سراب در گفت‌ و گو با آوای روکوف، اظهارکرد: عید قربان، روز اثبات عشق و تسلیم، پرشکوه‌ترین ایثار و زیباترین جلوه تعبد در برابر الله است.

وی، افزود: عيد قربان جلوه گاه تعبد و تسليم ابراهيميان حنيف است، فصل قرب يافتن مسلمآنان به خداوند، در سايه عبوديت است.

وی، بااستناد به یه 32 سوره حج(ذَٰلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: حقیقت آن است که گفتیم و هر کس شعائر الهی را بزرگ بشمارد پس حرمت شترانی را که برای قربانی علامت گذاری شده اند پاس دارد، دلی تقواپیشه دارد، زیرا بزرگ شمردن شعایر الهی برخاسته از تقواپیشگی دل هاست.

حجت‌الاسلام اکرمی، بااشاره به فرموده حضرت محمد(ص) ادامه داد: ایشان می فرمایند: خداوند متعال در روز عید فطر و عید قربان، به زمین با عنایت مى نگرد. پس، از خانه ها بیرون آیید تا رحمت به شما برسد.

امام‌جمعه سراب، یادآورشد: یکی از برنامه هایی که پروردگار متعال برای همه مومنان در این روز تکلیف کرده قربانی کردن است که به این واسطه گرسنه ها و فقرا بهره مند شوند و جمعیتی که کمتر سفره رنگین دارند به نوایی برسند و تا اندازه ای مشکلات آنان مرتفع شود.

وی، از مهم ترین پيام عيد قربان گقت و افزود: مهم ترين پيام عيد قربان ايثار، فداكاری، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدين و درنهايت اطاعت فرمان پروردگار توسط بندگان است.

حجت‌الاسلام اکرمی، تاکیدکرد: تقرب به خدا قرب مکانی و زمانی نیست، بلکه منظور فاصله گرفتن از اسارت شیطان نفس و هواهای نفسانی و نزدیک شدن به خدا درمیدان اطاعت و بندگی است.
عید قربان نماد توحید ناب خالص است.

حجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر در گفت و گو با آوای روکوف، اظهارکرد: عید قربان نماد توحید ناب خالص و مصداق بندگی انسان ها در برابر پیشگاه پروردگار است.

وی، افزود: قربان عبارت از کارهای نیکی است که انسان به وسیله آن بخواهد خود را به رحمت خداوند نزدیک کند. بنابراین عمل نیکی که انسان انجام دهد تا بدان وسیله خویشتن را به رحمت حق تعالی نزدیک سازد.

وی، بااستناد به آیه 2 سوره کوثر(فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى كن.

حجت السلام شربیانی، ادامه داد: عید سعید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و عید تسلیم شدن در برابر حضرت حق پروردگار، عید مبارزه با نفس اماره و اطاعت از نیروی عقل و خِرَد است.

امام جمعه عجب شیر، یادآورشد: لحظه به لحظه مراسم حج، یادآور ایثار، استقامت و فداکاری حضرت ابراهیم و فرزندش است و مراسم قربانی کردن نیز یاداور سربلندی ایشان در برابر آزمون الهی است.

وی، بااشاره به فرموده مولاعلی(ع) افزود: ایشان می فرمایند: خدا بزرگ است. خدا بزرگ است. خدایی جز خدای یگانه نیست. خدا بزرگ است. خدا بزرگ است. سپاس، از آنِ خداست. خدا بزرگ است بر آنچه که ما را هدایت کرد و شکر برای اوست، به خاطر آنچه که ما را بدان مبتلا ساخت. سپاس، از آنِ خداست برای آنچه که از چارپایان اهلی به ما روزی کرد.

حجت‌الاسلام شربیانی، عید قربان را عید سرافزاری در برابر امتحان الهی دانست و تاکید کرد: عید قربان، عید فداکاری و از خودگذشتگی انسان در برابر معبود خویش و عید سرافزاری در برابر امتحان الهی است.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: