« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
مصرف سماق خواص و فواید بی نظیری را برای سلامت بدن دارد، همچنین مصرف سماق برای مبارزه با میکروب، مبارزه با سرطان و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:سماق، ادویه‎‌ی محبوب در آشپزی مدیترانه‌ای و خاورمیانه است. به علاوه بسیاری از مردم از سماق، در مصارف درمانی، طب گیاهی و سنتی استفاده می‌کنند.

شست و شوی موها با دمنوش برگ درخت سماق باعث سیاه شدن موی سر می شود.


سماق غنی از پلی فنول ها و فلانوئیدها است، مانند: گالیک اسید، متیل گالات، کامپرلو و کورستین ؛ هم چنین حاوی تانین است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و ممکن است خواص ضد سرطانی نیز داشته باشد.

سماق حاوی مقادیر بالای ویتامین C است که باعث کاهش چروک پوست شده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

سماق حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث سم زدایی از کبد شده و به درمان کبد چرب کمک می کند، همچنین مصرف سماق می تواند ویروس هپاتیت B را درمان کند.

مطالعات متعدد نشان داده که تانن های موجود در سماق باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا شده و به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در سماق و دمنوش سماق خاصیت چربی سوزی دارد و برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید است.

سماق حاوی مقادیر بالای تانن بوده که اشتها را تحریک کرده و برای درمان معده درد و زخم معده مفید است و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

مالیدن سماق به دندان ها برای تقویت و استحکام لثه ها و درمان دندان درد مفید است، همچنین مسواک زدن دندان ها با سماق باعث سفیدی دندان ها می شود.

سماق دارای آنتی اکسیدان های قوی است که با سلول های بدی مبارزه می کند و به سلول های سالم آسیب می رسانند.

با توجه به مطالعه ای علمی، آنتی اکسیدان ها با سلول های بدی که مسئول بیماری های قلبی، پیری زودرس، اختلالات شکم و بسیاری از رویدادهای ناگوار دیگر هستند مبارزه می کنند.

یک مطالعه نشان داد که عصاره سماق از این گیاه می تواند به کاهش درد عضلانی در حین فعالیت هوازی در بزرگسالان سالم کمک می کند.

برخی مطالعات نشان داده اند که گیاه سماق دارای خواص ضد سرطانی است. اگر شما سیگاری هستید، ممکن است بتوانید خطر ابتلا به سرطان ریه را با استفاده از ترکیبی از شیمی درمانی و پرتو درمانی کاهش دهید.

محققان معتقدند که سرطان پستان از سلول های سالم در طول درمان محافظت می کند. در نتیجه، سوماق به عنوان یک عامل امیدبخش برای شیمی درمانی در نظر گرفته می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین