« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
یاداشت به قلم علی آذر ؛
شخص استاندار باید عدالتخواه و ضدفساد باشد، اگر کسی که در راس هرم استانداری قرار می‌گیرد روحیه ضدفساد داشته باشد قاعدتا اطرافیان و مدیران را نیز از افراد عدالتخواه انتخاب میکند که این خود یک مرحله مهمی برای ایجاد تمدن اسلامیست.‌...
پایگاه خبری آوای رودکوف:علی آذر:استاندار در هر استان رئیس جمهور آن استان است، یعنی عملا قدرت اول اجرایی در هر استان، شخص استاندار است که لازم است ویژگی‌های مهم و دقیقی را دارا باشد!

۱- اساسی‌ترین نکته برای هر شخصی که در جایگاه استانداری قرار می‌گیرد این است که بداند نقش و وظایفش چیست و به این وظایف عمل کند. متاسفانه اقدامات بسیاری از استاندارها صرفا به مسایل حزبی و جناحی کشیده شده و از اصل مسئولیت خود غافل شده‌اند، شخص استاندار به عنوان رییس دولت در هر استانی است که باید به انجام وظایفش بپردازد.

یک رییس دولت، باید در نقش موتور محرک استان باشد یعنی نباید فردا روزی در جایگاه منتقد و اوپوزسیون قرار گیرد، بلکه باید اگر مشکلی هست فورا جلسه برگزار کند، اگر جایی امورات استان به مشکل برخورده به صورت خودجوش و جهادی وارد عمل شود و رفع مشکلات بکند..

۲- شخص استاندار باید عدالتخواه و ضدفساد باشد، اگر کسی که در راس هرم استانداری قرار می‌گیرد روحیه ضدفساد داشته باشد قاعدتا اطرافیان و مدیران را نیز از افراد عدالتخواه انتخاب میکند که این خود یک مرحله مهمی برای ایجاد تمدن اسلامیست.‌ اگر استاندار با روحیه عدالت‌خواهانه تقارنی نداشته باشد به طبع دستگاه های ذی نفوذش نیز سراپا به فساد آلوده خواهند شد، متاسفانه زمزمه‌هایی است که یک شخص با سابقه فسادزا با حمایت بعضی از اشخاص در استان قرار است در جایگاه استانداری قرار بگیرد که اگر اینگونه باشد باید فاتحه این استان را خواند و خرمایش را خورد.

۳- از اصلی‌ترین مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد از قدیم تا کنون این بوده که اغلب استاندارها غیر بومی بوده‌اند و قاعدتا فرد غیر بومی نمی‌تواند ظرفیت ها، بافت فرهنگی اجتماعی، نیاز ها و مشکلات استان را شناسایی کند و به رفع آن ها بپردازد. یعنی ولو اینکه استاندار شخصی صالح و خوبیست ولی به علت نشناختن ریز جزییات این استان عملا دستش بسته خواهد شد، چون نه از استان شناختی دارد و نه با نیرو های متخصص و متعهد استان آشنایی دارد.

۴- استاندار باید رفتارش مردمی، متواضع و دلسوزانه باشد چون یک استاندار در جامعه به مثابه یک پدر در خانواده است. استاندار باید با مردم گرم بگیرد، در مواقعی که مقتضی است به خانه های مردم برود و از آنان دلجویی کند. شکوه و قدرت استانداری نباید او را هضم کند، اگر اینگونه فکر کند که هرچه از مردم دورتر باشد بر هیبت او افزوده میشود گمانی باطل است، زیرا یقینا همنشینی با مردم کوچه و خیابان بر محبت آن ها نسبت به استاندار می‌افزاید که این سبب میشود فرامین استانداری به سهولت انجام شود.

۵- در استانداری باید از نیروهای حزب الهی،مومن، متخصص و دلسوز نظام استفاده شود،باید جوانان انقلابی در اهرام قدرت قرار بگیرند تا این رویه های فساد زا و غلط را اصلاح کنند ، مشخص است با استخدام های فله ای مشکلات استان حل که هیچ بلکه چندین برابر خواهد شد!

‌۶- و در آخر لازم است یک نکته را خطاب به بعضی از نمایندگان مجلس استان یادآور بشوم؛ نمایندگان مجلس به چه حقی خود را قیم و وصی مردم میدانند که با همفکری و هم رایی به دنبال قرار دادن گزینه خود جهت استاندار هستند، در کدام قانون و کدام مصوبه تعیین شده که نماینده مجلس حق دخالت در روند انتخاب استاندار را دارد. ‌از نمایندگان مجلس خواهشمندیم به وظایف قانونی شان بپردازند و خود را در هر امری دخیل نکنند که این باعث خدشه دار شدن جایگاه و مقام شان خواهد شد. بگذارید یک شخصی که ضدفساد، مومن، متخصص و عدالتخواه است برای استانداری انتخاب شود نه کسی که در روزمه اش جز کج سلیقگی،فساد،رانت و زد و بند چیزی نمیبینیم.

دبیر جریان مردمی عدالتخواه شهرستان دنا
طلبه عدالتخواه علی آذر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
باید تذکری هم به هدایتخواه می دادید تا بعنوان یه مهره سوخته دست از سر مردم برداره و دخالت نکنه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: