« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۵۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
گفت و شنود آوای رودکوف با بخشدار موگرمون؛
فرمانداری لنده لیست دریافت کنندگان تسهیلات تبصره 16 توانمند سازی روستائیان را منتشر کند!
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛اخیرا شائبه های در خصوص پرداخت تسهیلات جزء 4 بند (و) تبصره 16 قانون بودجه 1399 مربوط به روستائیان در سطح شهرستان لنده بوجود آمده است که شایع شده این وام بعضا در اختیار افراد غیر روستایی یا فاقد شرایط لازم قرار گرفته به همین منظور  پایگاه خبری آوای رودکوف فارغ از هر گونه قضاوت و تایید ادعای منتقدان و یا عوامل اجرایی و صرفا به منظور شفاف سازی موضوع و با تاکید بر اصل " دانستن حق مردم است"اقدام به انتشار گزارشی با عنوان "دانستن حق مردم است؛فرمانداری لنده لیست دریافت کنندگان تسهیلات تبصره 16 توانمند سازی روستائیان را منتشر کند! ؛ نموده است که در همین راستا معماری بخشدار موگرمون آمادگی خود را جهت توضیحات لازم به منظور تنویر افکار عمومی اعلام نموده است که در ادامه گفت و شنود آوای رودکوف با ایشان را  مرور خواهیم کرد.


س)جناب آقای معماری ضمن تشکر از استقبال حضرتعالی به منظور پاسخگویی و شفاف سازی موضوع بعنوان اولین سوال جزئیاتی از این قانون را برای مردم تشریح بفرمایید.
ج)بر اساس متن دستورالعمل مورخه دوم شهریورماه 1400سرپرست دفتر امور روستایی و شوراها مبلغ یک میلیارد و 250 میلیون تومان به شهرستان لنده تسهیلات موضوع جزء (3)بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال  1400جهت ساکنین روستاها با هدف توانمند سازی روستائیان اختصاص داده شده است.

س) سقف وام فوق در سال 99 و سال 1400 برای هر فرد چقدر بوده است؟
ج)از سال 1399 اطلاع ندارم اما در سال 1400 سقف 20 میلیون تومان بوده که ما بخاطر پوشش افراد بیشتر تا سقف 10 میلیون تومان پرداخت نموده ایم.

س) چرا در خصوص این تسهیلات هیچگونه اطلاع رسانی و یا گفتگویی با رسانه ها بعمل نیامده است؟
ج)دهیاران و شوراهای روستایی را در جریان امر قرار داده ایم به دهیاران اعلام کردیم دو نفر معرفی نمایند و به شوراهای بدون دهیار اعلام نمودیم حداکثر یک نفر معرفی نمایند که در مجموع برای سال 1400 تعداد 40 نفر به بخش موگرمون اختصاص داده شده است که از این تعداد برابر دستورالعمل برخی افراد توسط نماینده مردم در مجلس به فرمانداری معرفی شده اند.

س) میزان کل تسهیلات در سال 1399 و سال 1400 به تفکیک چه مقدار بوده است؟
ج)در سال 1400 یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان بوده است.

س)گفته شده که از محل این اعتبارات که صرفا برای ساکنین روستا ها در نظر گرفته شده است  به بعضی  افراد مقیم شهر با آدرس محل سکونت روستا وام پرداخت شد شما این مورد را تایید می کنید؟
ج) بله  در برخی موارد با در نظر گرفتن شرایط متقاضی ؛بر اساس تشخیص  و با لحاظ شرایط اقتصادی حاکم پرداخت گردیده است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ تسهیلات فوق بر اساس دستورالعملهای موجود صرفا جهت ساکنین روستاها با هدف توانمند سازی روستائیان در نظر گرفته شده است.

فرد متقاضی می بایست حتما ساکن روستا؛کارمند و یا کارگر حقوق بگیر نبوده و تحت پوشش نهادهای حمایتی نباشد زیرا در همین راستا برای نهادهای حمایتی بودجه ای جداگانه پیش بینی گردیده است.

اگرچه تا کنون لیست متقاضیان و دریافت کنندگان از طریق مجموعه فرمانداری در اختیار ما قرار نگرفت اما به نظر می رسد برای تعدادی از افرد غیر روستایی و مقیم شهر به هر دلیلی تسهیلات قرض الحسنه فوق در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
رد پای تعدادی از لیدرهای سیاسی در وام قرض الحسنه روستائیان محروم دیده می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!
موگرمون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
متاسفانه این وام ها رارفقط به افرادی دادند که حامی نماینده بودند. حتی به افراد شهر نشین هم دادند. فقط کافی بود طرفدار فلان نناینده باشی
موگرمون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
متاسفانه این وام ها رارفقط به افرادی دادند که حامی نماینده بودند. حتی به افراد شهر نشین هم دادند. فقط کافی بود طرفدار فلان نناینده باشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
انحصار طلبان حتی به وام مردم فقیر روستایی هم رحم نکردند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
ما خواهان انتشار اسامی وام گیرنده هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
جمعیت روستایی شهرستان لنده بسیار کم هست و با اعتبارات سال 99 و 400 میشد به تک تک خانوادهای روستایی از محل این اعتبارات وام قرض الحسنه داد و کمک بسیار خوبی بود برای مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
درودبر آقای بدری؛ به اعتقاد بنده کسانی که شهررفتند ودرروستا ازاین تسهیلات استفاده نمودند خیانت به روستائیان محروم نمودند که خودشون مستحق بودند واین خودیک نوع اختلاس وشایدبدتر ازآن باشد مردم ازخبرنگارآوای رودکوف انتظار دارند این موضوع راپیگیری نمایند وافرادمنفعت طلب اطراف نماینده رادرمحضرمردم فقیر رسوا نمایندتاجرات نکنندبیشترازاین به حقوق مردم فقیرتعرض ننمایند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
از مدعی العموم انتظار داریم ورود کنند و از قانون و مردمان مستضعف روستا حمایت نمایند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: