« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
مدیر امور آبفا شهرستان چرام تشریح کرد:
در روزهای اخیر آب روستای دره لیر سرفاریاب از توابع شهرستان چرام بعلت تخریب محل تامین آب قطع شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد منوچهر علیپور با اعلام این خبر اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد قطع آب روستای دره لیر سرفاریاب از توابع شهرستان چرام به دلیل تخریب قناتی که آب روستا را تأمین می نمود بودیم.

مدیر امور آبفا شهرستان چرام با اشاره به تعمیم نادرست این قطعی به امور آب و فاضلاب ادامه داد: مالکیت این قنات متعلق به مردم روستا است که با توجه به آبیاری مزارعی در پایین دست از محل این قنات ها، جهاد کشاورزی در یک مرحله اقدام به بهسازی آن نمود.
وی ادامه داد: پس از بارش های اخیر، ورود گل و لای به قنات موجب بسته شدن منافذ آن و سد شدن راه آب شد که در نهایت قطعی آب روستا را سبب گردید.


علیپور گفت: پس از بارندگی اخیر پاره ای از عملیات بهسازی قنات توسط جهاد کشاورزی دچار آسیب جدی شده و اکنون این قنات از مدار آبدهی و تأمین آب روستا خارج شده است که  برای رفع مشکل ساکنین بهره بردار، ترمیم و بهسازی اصولی آن راه برون رفت از این مشکل است.

مدیر امور آبفا شهرستان چرام اظهار داشت: آب و فاضلاب در راستای تأمین آب شرب سالم برای مردم، از  ابتدای این مشکل، با یکدستگاه تانکر، آبرسانی سیار را در دستور کار قرار داده است.


منوچهر علیپور بیان کرد: با پای کار آمدن آبفا، اکنون آب ۷۰ خانوار این روستا به صورت سیار تأمین می‌شود اما حل قطعی مشکل آب شرب مردم، به بهسازی قنات های روستا بستگی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: