« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
به قلم: ربانی مهر/ کارشناس ارشد مدیریت بین الملل ؛
امروز مشکل مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم است و انتظار است هر چه زودتر این مشکل اساسی مورد توجه قرار گیرد تا بیشتر از این شاهد فشار به طبقه محروم و کارمندان و طبقه متوسط جامعه در حوزه مسکن نباشیم .

پایگاه خبری آوای رودکوف-اسداله ربانی مهر:مسکن یکی از ضروریات اساسی و مورد نیاز شهروندان است و بی شک یکی از دغدغه های اصلی برای هر خانواده ،مسکن است ، داشتن یا نداشتن مسکن و مستاحر بودن امروز یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم است و رشد سرسام آور قیمت ها باعث نگرانی مردم شده است تا جایی که داشتن خانه برای خیلی از مردم به یک رویا تبدیل شده است .

چه کسی پاسخگوست:قیمت های نجومی مسکن و فراموشی مستاجران

سالها بی برنامگی و نداشتن طرح یا برنامه جامع و برخوردهای سلیقه ای دولت های مختلف و سو استفاده دلالان و نظارت ضعیف در حوزه مسکن باعث شده است که امروز چنین شرایط ناپایداری را در مسکن داشته باشیم حتی بعضی شرکت های دولتی به قصد سودآوری به این حوزه ورود کردند و کار را خراب تر کردند.

در دولت های مختلف برنامه ها و طرح هایی در حوزه مسکن مطرح شده اما در ۳ دهه اخیر هیچ کدام گره از مشکل مسکن حل نکرد و بیشتر مدیران این حوزه تخصصی از قبل تا امروز گفتار درمانی کرده اند که شرایط را جای بدتر کرده است و حتی آخرین قانون مجلس مبنی بر گرفتن مالیات از خانه های خالی به جایی نرسید و امروز شاهد هستیم این روند صعودی قیمت کماکان ادامه دارد و روز به روز قیمت ها بیشتر میشود و اکثریت مردم بالاخص مستاجرین و طبقه های کم درآمد بیشترین فشار را تحمل می کنند .

قیمت آپارتمان در کلان شهر تهران و دیگر شهرها چون تبریز،همدان،اصفهان و ...به یک حد بالایی رسیده است و در تهران آپارتمان هایی با قیمت ۳۰۰ میلیارد و در مراکز شهرها با ۶تا۴۰میلیارد معامله میشود و حتی شاهد رهن آپارتمان از ۲ تا ۵۰ میلیارد هستیم در حالی که بسیاری از کارمندان هنوز حقوق های ۶ میلیونی می گیرند و این نمونه عینی فاصله طبقاتی و بی برنامگی در حوزه اقتصادی است که مردم این بار سنگین به دوش می کشند.

متاسفانه مستاجران سنگ زیرین آسیاب در فشار قیمت مسکن هستند و به نظر میرسد کلا فراموش شده اند و خانه دارشدن کابوسی برای مردم و بالاخص جوانان تبدیل شده است و این باعث ایجاد نگرانی های زیادی برای مردم شده است و وقت آن است که دستگاههای دولتی و بالاخص نظارتی ورود پیدا کنند و قیمت ها را کنترل کنند و اجازه ندهند دلالان و پیمانکاران ساخت وساز بدون قانون در قیمت گذاری برای خودشان قیمت تعیین کنند و قیمت ها را بالا ببرند .

امروز مشکل مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم است و انتظار است هر چه زودتر این مشکل اساسی مورد توجه قرار گیرد تا بیشتر از این شاهد فشار به طبقه محروم و کارمندان و طبقه متوسط جامعه در حوزه مسکن نباشیم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: