« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف علیه وزیر علوم:
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری نسبت به اتفاقات روز گذشته در این دانشگاه واکنش نشان داد.

پایگاه خبری آوای رودکوف:بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری نسبت به اتفاقات روز گذشته در این دانشگاه واکنش نشان داد.

برخورد‌های خشن و قهرآمیز با دانشجویان قویا محکوم است؛ از اساتید و دانشجویان دلجویی شود

به گزارش دانشجو، متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر زلفی‌گل

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

آن‌چه روز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف گذشت، مجموعه‌ای از رویداد‌های عمیقاً تلخ و ناباورانه بود که دانشگاه را در منگنه‌ی افراط‌گرایی و ویرانی‌طلبی قرار داد. برگزاری یک تجمع هتاکانه و وقیحانه توسط عده‌ای از دانشجویان از یک سو، و رفتار‌های خارج از منطق و ورود غیرمسئولانه‌ی نیرو‌های امنیتی به فضای پیرامونی دانشگاه از سوی دیگر، روزی تلخ و سیاه برای دانشگاه شریف رقم زد و صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای در محیط علمی دانشگاه آفرید که به‌راحتی از حافظه‌ی دانشجویان و اساتید پاک نخواهد شد.

جناب آقای وزیر.

حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیرو‌های امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده‌شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برخورد‌های خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقا و قویا محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید. حداقل انتظار ما از شما علاوه بر تضمین جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، دلجویی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف و جبران خسارت معنوی عظیمی است که امروز بر دانشگاه صنعتی شریف وارد شد.

از سوی دیگر رفتار‌های پر از توحش و سر دادن شعار‌هایی رکیک که حتی کلمه‌ای از آن‌ها را نمی‌توان بازگو نمود، تجمع گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف در روز دهم مهرماه را تبدیل به صحنه‌ای شرم‌آور نمود که هیچ رنگ و بویی از ادب و فرهنگ عموم اساتید و دانشجویان نداشت و لکه‌ی ننگی بر صفحه‌ی تاریخ دانشگاه صنعتی شریف شد. از شما درخواست می‌کنیم قاطعانه نسبت به رهگیری ریشه‌های این رفتار‌های بی‌منطق در دانشگاه صنعتی شریف اهتمام ورزید.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم کردن این رخداد تلخ، خواستار برخورد صریح و بدون مماشات طبق آیین نامه‌ها و قوانین انضباطی حاکم بر دانشگاه و نه براساس رویه‌های امنیتی و مصلحت اندیشی‌های چند روز اخیر با کسانی است که فضای مطالبه‌گری در دانشگاه را این‌چنین آلوده می‌کنند.

والسلام علی من التبع الهدی

رونوشت به:

ریاست محترم جمهوری

وزیر اطلاعات

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: