« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
«محمد حسین حقیقت» مدیر عامل شرکت عمران و سرمایه گذاری عمارت حقیقت:

پایگاه خبری آوای رودکوفمحمد حسین حقیقت» مدیر عامل شرکت عمران و سرمایه گذاری عمارت حقیقت گفت: افزایش بی حد و حصر قیمت‌ها در بازار مسکن در طول دهه‌‌‌‌های اخیر، قدرت خرید خانواده‌ها را برای مسکن ملکی به شدت کاهش داده است و خرید مسکن برای خانواده ها بسیار دشوار شده است. البته رشد شش تا هفت برابری قیمت خانه طی حدود چهار سال گذشته نیز بر این مشکل افزوده است و خرید مسکن برای دهک‌‌‌‌‌های پایین و متوسط را به بحران اساسی بدل کرده است. با وجود اجرای برخی طرح‌‌‌‌های دولتی نظیر مسکن مهر یا مسکن ملی، ثبات به این بازار بازنگشت و طرح‌‌‌‌‌های دولتی هم جوابگو نبوده اند. چرا که طی حدود پنج دهه گذشته نقش دولت‌ها در تولید مسکن در ایران کمتر از ۵ درصد بوده است و در دولت فعلی با وجود تاکید رئیس جمهور بر حل مشکل مسکن، کار با سنگ اندازی‌‌‌‌های فراوان روبرو است تا جایی که ابر پروژه مسکن ملی کمتر ازده درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خرید متری مسکن امکان سرمایه گذاری خرد در بخش مسکن را فراهم کرده است

در شیوه پس‌انداز هم بعضاً دهه‌ها طول می‌کشد تا فردی بتواند خانه‌دار شود و البته تا زمان فراهم کردن مبلغ مورد نیاز برای خرید مسکن، قیمت آن چند برابر می‌شود و عملاً در شرایط موجود امکان خرید خانه با پس انداز نا ممکن است. در چنین شرایطی خرید متری مسکن می‌تواند در خانه‌دار کردن اقشار متوسط و پایین راهکاری موثر و اجرایی باشد.

این مدل خرید به خانوارها کمک می‌کند تا از تورم‌‌‌‌‌های آتی بازار مسکن تا حدودی در امان بمانند. ناگفته نماند از زمستان سال گذشته، طرح فروش متری مسکن در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و مورد توافق بورس کالا و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و از اواخر آبان امسال نیز خرید و فروش متری مسکن در بورس آغاز خواهد شد.

در این طرح افرادی که قدرت خرید یک واحد مسکونی را ندارند می‌توانند با توجه به مبلغی که دارند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.

با این طرح می‌توان سرمایه‌‌‌‌های خرد را به جای سرمایه گذاری در طلا و ارز به سمت بازار مسکن سوق داد تا علاوه بر رونق بازار مسکن، شرایط خرید خانه برای افراد کمتر برخوردار نیز فراهم شود.

نا گفته نماند در این طرح ساختمان‌‌‌‌های آماده به فروش می‌رسند و با واریز هر مبلغی به همان اندازه ملک به نام فرد، قرارداد رسمی ثبت می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: