« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
یاداشت به قلم اسدالله ربانی ،مهر کارشناس ارشد مدیریت بین الملل؛
واقعیت این است دستاورد فضای دوقطبی، دور شدن از فضای همدلی ، صدمه دیدن وحدت ملی، افزایش اختلافات ، ایجاد کینه ، نادیده گرفتن مشکلات مردم و درنهایت چراغ سبز به دشمن و عقب ماندن از توسعه و پیشرفت است ...

پایگاه خبری آوای رودکوف-اسدالله ربانی مهر:در همه کشورهای دنیا جناح بندی های سیاسی به شکل های مختلف وجود دارد و بسیاری از مناظره هاو اختلافات و کنش های سیاسی امری طبیعی است و حتی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نگاه مثبتی به"رقابت های سیاسی" دارند و رقابت سالم را عامل توسعه و پیشرفت کشورشان می دانند و به شکل ساده تر می توان گفت رقابت در کنار وجود عقاید و نگاههای مختلف و متنوع یک مزیت بزرگ است تا دموکراسی و مردم سالاری و گردش نخبگان بهتر معنا شود و زمینه رشد و توسعه را فراهم آورد.

مراقب باشیم :خطر بزرگی به نام

موضوع مهم دیگر اینکه در کنار رقابت های سیاسی ، مقوله مهم و ارزشمند انسجام و همدلی داخلی نیز بسیار تاثیر گذار است که همین دو مقوله یعنی رقابت سالم و در کنار آن داشتن انسجام ملی بزرگترین سرمایه یک کشور برای پیشرفت و امید به آینده است.

اما متاسفانه در کشور ما در سال های اخیر عده ای دانسته یا از روی غفلت با موضع گیری، قلم زدن، سخنرانی کردن و ...باعث ایجاد دو قطبی هایی در جامعه شدند که فراتر از مسائل سیاسی و انتخابات بلکه حتی در دیگر مسائل جامعه نمود پیدا کرد و یک شکاف اجتماعی را بوجود آوردند که امروز نتیجه آن در بین مردم جامعه بالاخص جوانان و نوجوانان دیده میشود و این خطر بزرگی برای آینده جامعه است.

عده ای باعملکرد اشتباه شان باعث دوقطبی شدن جامعه (Polarization) نه تنها در حوزه مسائل سیاسی بلکه در دیگر بخش های جامعه و حتی فرهنگ ، هنر، سینما ، ورزش و اقتصاد شدند ، از بازی فوتبال و رفتن به ورزشگاه ،پوشش بانوان و گردشگری تا رابطه با اروپا و آمریکا و عراق و حتی مسائل اقتصادی چون یارانه، مسکن و ...با حوزه سیاست آمیخته شد و معجون آن "سیاست زدگی " شد و نتیجه آن ناامیدی کوچکترها و بدبینی بزرگترها، اختلافات داخلی و اتفاقات امروز جامعه است در حالی که جامعه ما در همه این سالها در همه رویدادهای تلخ و شیرین کنار هم بودند و مردم ما به مهربانی و نخبگان ما به تحمل همدیگر و فراموشی اختلافات در شرایط سخت شناخته شده بودند و هیچ وقت برابر هم نایستادند.

واقعیت این است دستاورد فضای دوقطبی، دور شدن از فضای همدلی ، صدمه دیدن وحدت ملی، افزایش اختلافات ، ایجاد کینه ، نادیده گرفتن مشکلات مردم و درنهایت چراغ سبز به دشمن و عقب ماندن از توسعه و پیشرفت است ...

همه این ها در حالی است که کشور ما با داشتن ظرفیت های بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و داشتن مفاخر ،بزرگان و نخبگان  این فرصت را دارد که با استفاده از پتانسیل های خوب اقتصادی یکی از کشورهای قدرتمند منطقه و از همه مهمتر یک فضای آرام داخلی باشد .

کاهش ارزش پول ملی ، فاصله طبقاتی، مشکلات اقتصادی و آمار مهاجرت نخبگان و دیگر مشکلات اقتصادی دستاورد همین فضای دوقطبی است که باعث شد سالها ما به جای تلاش در جهت رسیدن به توسعه پایدار بیشتر انرژی خود را صرف مسائل سیاسی کنیم و نتوانیم به جایگاهی که لیاقت آن را داشتیم برسیم ، به هر حال امیدواریم نخبگان ، رسانه ها و بزرگان و تصمیم گیرندگان با تحلیل جامعه شرایط جامعه در کمک به بهبود این شرایط کمک کنند و همه برای ایرانی سربلند و بزرگ با همه گرایش ها و قومیت ها تلاش کنند و از دودستگی و اختلاف افکنی پرهیز کنند و فراموش نکنند ما همه متعلق به ایران بزرگ هستیم و خواهیم بود ....

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: