« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
یاداشت از اسدالله ربانی مهر کارشناس ارشد مدیریت بین الملل:
کشور کوچک "قطر" در قاره آسیا با ۳ میلیون نفر جمعیت که تنها ۱۲ درصد جمعیت بومی و قطری دارد بزرگترین رویداد ورزشی جهان را در پاییز۲۰۲۲میزبانی کرده است....

پایگاه خبری آوای رودکوف-اسداله ربانی مهر:چهارمیلیارد مخاطب تلویزیونی، ۹میلیارد دلار درآمد ، ساخت ۱۰۰ هتل مدرن ، سفر۱۲هزارخبرنگار ، هزینه ۳۶ میلیارددلاری توسعه مترو ، سفر یک میلیون نفر به قطر ،معرفی قطر از رسانه های دنیا و معرفی ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری به دنیا .....

کشور کوچک "قطر" در قاره آسیا با ۳ میلیون نفر جمعیت که تنها ۱۲ درصد جمعیت بومی و قطری دارد بزرگترین رویداد ورزشی جهان را در پاییز۲۰۲۲میزبانی کرده است ، رویداد فوتبالی که پرهیجان ترین و پرطرفدارترین رشته ورزشی جهان است و همه بزرگان فوتبال جهان برای حضور در این تورنمنت لحظه شماری می کنند، میزبانی که مخالفان و موافقان جدی داشته است اما در نهایت قطر این میزبانی را در پاییزی داغ و فوتبالی به پایان رساند .

کشوری کوچک بانگاهی توسعه محور/ دستاوردهای

کشور قطر در حالی میزبان این تورنمنت مهم و جهانی بود که آب و هوای شرجی و بیابان های وسیع بدون چشم انداز طبیعی و گردشگری و حتی کشته شدن و اخراج اجباری هزاران کارگر در کنار شرایط بد مردم حاشیه نشین این کشور عربی باعث اعتراض بسیاری از رسانه ها شده است اما عزم‌جدی قطر باعث شد آنها این ماراتن نفس گیر را به پایان برسانند و میزبان این رویداد مهم شوند .

اما علیرغم بعضی از این انتقادها ، قطر این رویداد بزرگ جهانی را به خوبی میزبانی کرد و آن چنان در این چند ماه رسانه های دنیا از قطر و این کشور گفتند که دیگر قطر یک کشور چندمیلیونی کوچک در حاشیه خلیج فارس نیست بلکه کشوری با ظرفیت های بزرگ اقتصادی، ورزشی و گردشگری شناخت شده است .

قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۲۰میلیارد هزینه کرد در حالی که برزیل تنها ۱۵ میلیارد دلار هزینه کرد ، اما هزینه های قطر بیشتر صرف زیر ساخت های این کشور شد از جمله ۳۶میلیارد دلار جهت توسعه مترو دوهه، ساخت ۱۰۰ هتل محلل ، توسعه فرودگاه و راه آهن و ...

حضور ۱۲ هزارخبرنگار از رسانه های مختلف دنیا و بیش از ۴ میلیارد مخاطب تلویزیونی در دنیا در کنار سفر بیش از یک میلیون نفر از مردم دنیا به این کشور بخشی از دستاورد بزرگ قطر در میزبانی جام جهانی برای معرفی قطر است که قابل ارزش گذاری نیست و قطر به خوبی به همه دنیا معرفی شد و از این به بعد قطر یکی از محورها و مبدا بسیاری از تورهای گردشگران دنیاست و بی شک سرمایه گذاری امروز قطر در آینده نزدیک باعث توسعه بیشتر این کشور کوچک خواهد بود .

امروز حجم مبادلات قطر با کشورهای مختلف دنیا افزایش چشمگیری داشته است و بیش از صدها سرمایه گذار از کشورهای مختلف دنیا در قطر فعالیت دارند و همین باعث رونق اقتصادی و گردشگری قطر شده است که در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت .

به هرحال پاییز فوتبالی قطر در حالی به پایان رسید که قطری جام جهانی را با قرآن شروع کردند ، مسی بهترین بازیکن دنیا با عبای غربی جام قهرمانی را بالای سر برد تا اهداف قطر برای میزبانی و معرفی این کشور کوچک به دنیا محقق شود و بی شک در آینده از قطر بیشتر خواهد شنید و این آغاز راهی برای کشوری است که هر چند کوچک است اما نگاه بزرگ ،چشم انداز روشن و افق بلندی برای توسعه ترسیم کرده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
تراب زکی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
باتشکرازاستادبزرگوارجناب آقای ربانی معرکه اطلاعات مفیدی رادرموردکشورقطربه ماارایه دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: