« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد :
رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از رشد 10 درصدی تحصیل هنرجویان در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ایمان بزرگ امید در جلسه مدیران هنرستانهای کهگیلویه وبویراحمد که با حضور عباس بیات مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای وزارت آموزش وپرورش در گچساران برگزار شد گزارشی از فعالیتهای آموزشی و تجهیزات هنرستانها ارائه کرد.

بزرگ امید گفت: هم اکنون در 71 هنرستان مستقل وضمیمه با 66 کد رشته فنی وحرفه ای وکاردانش بیش از 7 هزار هنرجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: تحصیل هنرجویان در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش نسبت به سال تحصیلی گذشته 10درصد رشد داشته است که حاصل تلاش همه همکاران است.

وی با اشاره به اینکه با تلاشهای خوب همکاران در استان وشهرستانها ومناطق مقام سوم کشوری را در توسعه آموزشهای فنی وحرفه ای در سال تحصیلی جاری کسب کردیم گفت: در سال جاری قریب به 70 میلیارد ریال صرف تجهیز هنرستانها در استان شد، که علی رغم این حمایتها با کمبود تجهیزات کارگاهی رویرو هستیم و در این زمینه نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش وپرورش برای توسعه وتجهیز هنرستانها هستیم.

رییس اداره فحک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۲۷ درصد از هنرجویان کاردانش پس از پایان تحصیلات وارد بازار کار می شوند تصریح کرد: دستگاه های اجرایی از قبیل شرکت نفت و گاز، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و علوم پزشکی در حال تاسیس هنرستان و پذیرش هنر جو هستند.

بزرگ امید بیان کرد: هم اکنون به دلیل رسیدن به سطح کمیت در هنرستان ها از لحاظ جدب هنرجو باید به فکر کیفیت بخشی هنرستان های استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحصیل هنرجویان در رشته های فنی و حرفه ای باعث آموزش مهارت و جذب بازار کار می شوند: تمایل و گرایش دانش‌آموزان متوسطه دوم به تحصیل در رشته‌های مهارتی در قالب هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کار دانش افزایش یافته است.

بزرگ امید، اساس فعالیتهای هنرستانها را آموزشهای مهارتی دانست و گفت: در هنرستانها با کمبود تجهیزات روبرو هستیم که امیدواریم در این سفر شاهد رفع بخشی از مشکلات تجهیزاتی هنرستانها باشیم.

در این جلسه چند تن از مدیران هنرستانها به نمایندگی از دیگر مدیران مسائل ومشکلات و موفقیتهای هنرجویان و هنرآموزان هنرستانی را بیان کردند و خواستار توجه بیشتر به رفع مشکلات هنرستانها شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: