« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
سرپرست اداره قران و عترت ونماز آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد؛
سرپرست اداره قران و عترت ونماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر توسعه و ترویج هیات های مذهبی دانش آموزی به عنوان مهمترین رکن کار تربیتی و فعالیت های قرآنی در مدارس تاکید کرد.

به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛ حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در جلسه شورای معاونین آموزش پرورش استان، روسا و معاونین آموزشی آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق که با حضور مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش که در گچساران برگزار شد برنامه های کاری خویش را در اداره قرآن ،نماز و عترت تشریح کرد.

وی گفت: لازم می دانم از برنامه ریزی و هدایت مدیران محترم آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق برای حضور با شکوه فرهنگیان و جامعه دانش آموزی استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن که با حضور پرشور خویش حماسه بی بدیلی را خلق کردند تشکر و قدردانی نمایم.

حجت الاسلام مصباح نژاد به اهمیت راهپیمایی امسال اشاره کرد وگفت: ویژگی برجسته راهپیمایی ۲۲بهمن سال 1401 ملت ایران حضور جوانان و نوجوانان درکنار سایر اقشار جامعه بود که قطعا محصول احساس وظیفه و برنامه ریزی و تبیین و ترغیب اساتید و مربیان و مدیران محترم آمورش'و پرورش بود که تحت راهبری مدیرکل محترم جناب حاج عزت خواه صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه تربیتی اولین ساحت تعلیم و تربیت را ساحت تربیت اعتقادی عبادی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: ذیل این ساحت فعالیت های قرآن عترت ونماز تعریف میشود و نهاد آموزش و پرورش مهمترین و راهبردی ترین نهاد فرهنگ ساز کشور است که باید همه کمک کنیم تا آموزش و پرورش قوی داشته باشیم تا به حیات طیبه و زیست مومنانه برسیم.

سرپرست اداره قران و عترت ونماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه با این مبانی مسولیت خدمت به قرآن و عترت ونماز را پذیرفتم تصریح کرد: توسعه و گسترش هیات های مذهبی دانش آموزی مهمترین بستر کار تربیتی در مدارس است ، که می تواند محور فعالیت ها و برنامه های قرآن عترت و نماز قرار گیرد از جمله برگزاری گفتمان های دینی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی ، برگزاری جلسات شنبه های تفسیر در ادارات آموزش و پرورش استان ، فعال کردن دار القرآن ها به عنوان پایگاه های قرآنی و پرورش استعدادهای قرآنی و تقویت آنان در رشته های حفظ تلاوت و تفسیر و اقامه نماز در ادارات و مدارس ، تجهیز نماز خانه ها و ایجاد فضای مطلوب برای اقامه نماز ، برگزاری مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به انس با قرآن عترت و نماز را بخشی از اولویتهای کاری خویش بر شمرد .

حجت الاسلام مصباح نژاد از تشکیل کار گروه و کمیته تدوین برنامه های سالانه قرآن عترت و نماز با هدف کیفیت بخشی برنامه ها و فعالیت ها و هم افزایی خبر داد و گفت: تعامل با دستگاه های فرهنگی استان با هدف پرهیز از موازی کاری و اثر بخشی مطلوب تر در میدان فعالیت های قرآنی و مناسبت های ولایی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان از دیگر برنامه های اداره قران و عترت ونماز اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وی از روسای آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق خواست رویکرد جدید تحولی در اداره قرآن ،عترت و نماز را با جدیت پیگیری و دنبال کنند .در این جلسه اعضای شورای معاونین مهمترین اولویتهای کاری آموزش وپرورش را بیان کردند و بر رصد میدانی فعالیتهای آموزشی و تربیتی در مدارس تاکید کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: