« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صلواتی:
سهم مردم بهمئی از نفت آلایندگی ها گرد و خاک ها و هوای گرم ، کمبود فضای آموزشی و بیکاری جوانان است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد و گفت:خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه اول گفت: امت ما در این عصر مورد لطف و عنایت خاص پروردگار قرار گرفته است لایق دریافت موهبتی عظیم و نعمتی عظما به نام انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند این نعمت نصیب هیچ کدام از امت های گذشته به این گستردگی نشده است.

مردم بهمئی از مسئولان استان گلایه مندند/ مدیران کارتابلی مدارس بهمئی با بافت های فرسوده را ببینید/برای دیدن مدیرعامل شرکت نفت و گاز خوزستان فرش قرمز پهن می کنیم!

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: اولین وظیفه ی ما تقویت و تحکیم باورها و ارزش های الهی و اسلامی در جامعه است ما باید عنصر ماندگاری و استمرار این نظام را تامین کنیم این رسالت ما است.

وی بیان کرد: یکی از این عناصر صیانت و حفاظت از فرهنگ اسلام قرآن و اهل بیت است(فرهنگ دین محوری ، فرهنگ برخواسته از قرآن و عترت ) یعنی تلاش کنیم در وجود خودمان و خانواده هایمان در مدارس ادارات و جامعه فرهنگ قرآن و عترت حاکم باشد.

حجت الاسلام صلواتی افزود: یعنی انتخاب هایمان ازدواج هایمان و زندگیمان اخلاق رفتار و گفتارمان بر اساس آموزه های دین باشد
سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی باشد

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت؛ عنصر دیگری که باعث تداوم و استمرار نظام مقدس است حفظ وحدت یکپارچگی و همدلی حول محور ولایت فقیه و پرهیز از اختلاف افکنی است امروز بزرگترین گناه در جامعه پاشیدن بذر اختلاف و تفرقه است.

وی ادامه داد: آنچه این انقلاب را پیروز کرده است وحدت و یکپارچگی آن بوده است عنصر دیگری که باعث تداوم و استمرار این نظام مقدس شده مردم داری است.

حجت الاسلام صلواتی عنوان کرد: سرمایه اصلی نظام مردم است
بالاترین معروف در جامعه خدمت به مردم ، گره گشایی از کار مردم ، حل مشکل معیشت ،اشتغال زایی و مسکن است.

وی گفت: تلاش و مجاهدت مسئولان در راه خدمت به مردم باعث بقای این انقلاب و نظام مقدس میشود.

امام جمعه شهرستان بهمئی اشاره کرد: عنصر دیگری که باعث تداوم و استمرار این نظام مقدس شده ولایت مداری است ولایت مداری یعنی تنظیم مواضع باوری جامعه هر کس مسلم امام حسین(ع) را یاری کرده توانسته است در روز عاشورا امام حسین(ع) را یاری کند.

وی عنوان کرد: هر کس امروز مسلم امام زمان(عج) رهبر حکیم و عالیقدر را یاری کند میتواند فردا در جامعه ی ظهور امام زمان(عج) را یاری کند عامل اصلی پیروزی انقلاب ولایت بود عامل اصلی بقای این انقلاب و نظام مقدس ولایت فقیه است مقام معظم رهبری به ما فرمان جهاد تبیین داده است.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: عنصر دیگری که باعث تداوم این انقلاب شده دشمن شناسی است،همه ی انبیا و اولیای الهی دشمن داشتند دشمن را باید بشناسیم،در شناخت دشمن نباید دچار اشتباه بشویم نقشه ها و شیوه های مقابله با دشمن را بشناسیم نباید به دشمن اعتماد کنیم.

وی گفت: عنصر دیگری که باعث تداوم انقلاب شده صبر استقامت و تکیه بر خداوند است.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: از دیگر عناصری که باعث تداوم انقلاب شده مساجد است این نهضت عظیم از مسجد شروع شد مساجد باید اولویت همگان باشد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان بهمئی باید نهضت بازگشت به مسجد تبدیل به فرهنگ خانواده ها و جامعه شود اصالت مسجد کارسازی برای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: خروجی مسجد باید معنویت اخلاق تقوا و بصیرت محوری باشد از دیگر عناصر توجه به نماز جمعه است.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت : نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است نماز جمعه قرارگاه است قرارگاه ایمان تقوا و بصیرت است تکلیف ما این است که این قرارگاه را تقویت کنیم.

مردم بهمئی از مسئولان استان گلایه مندند

امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه دوم گفت: مردم بهمئی از مسئولان استان گلایه مند هستند منطقه ای که نفت کشور را تامین میکند مردمی که از جهت مبارزه با طاغوت و در دفاع مقدس از تمام مردم استان جلوتر هستند مردمی که در بین اقوام لر جواهرند مردمی که پای انقلاب و نظام امام و شهدا ایستاده اند و همیشه در خط مقدم حمایت از ولایت قرار دارند.

وی عنوان کرد: با استعداد و نخبه هستند و در منطقه ای با ظرفیت های فراوان زندگی میکنند اما محرومیت و فقر بر این منطقه سایه افکنده است چرا یک کارخانه ی تولیدی که باعث اشتغال جوانان این منطقه باشد وجود ندارد ؟؟.

حجت الاسلام صلواتی افزود: تبعیض در حق این مردم روا نیست چطور برای آبرسانی به خوزستان و همدان تمام کشور بسیج میشود اما این مردم باید ده سال منتظر آب از سد کوثر باشند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: جاده ها و راه های ارتباطی شهرستان نفت خیز بهمئی را با بخش های دیگر مقایسه کنید چرا این مردم باید اینهمه درد رنج و سختی بکشند؟.

وی بیان کرد: نخبگان و جوانان این منطقه برای یک لقمه نان حلال مجبورند به دور از پدر و مادر و خانواده با سخت ترین شرایط در خوزستان و بوشهر باشند چرا مسئولان شرکت نفت حداقل میلی پالایشگاه را در این شهرستان ایجاد نکردند که این جوانان را نجات بدهند.

مدیران کارتابلی مدارس بهمئی با بافت های فرسوده را ببینید!

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: آقایان مدیران کارتابلی مدارس بهمئی با بافت های فرسوده را ببینید حجم زیاد دانش آموزان این منطقه را در دو شیفت ببینید به خودتان زحمت دهید مدارس مختلط این شهرستان را ببینید به خودتان زحمت بدهید ببینید چقدر از مدارس این شهرستان هوشمند سازی هستند.

وی بیان کرد: هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان این منطقه را ببینید کجای مرکز شهرستان ها ده مدرسه دو شیفته درس میخواند،نهادهای نظارتی بیایند بی انگیزه گی ها و ناکارآمدی ها را در مناطق صنعتی ببینند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: این مردم از شبکه ی استانی دنا گلایه مند هستند شما وقتی حضور مردم را میخواهید اینجا هستید اما این مردم انتظار دارند انعکاس دهنده ی مسائل مشکلات و مطالبات آنها باشید مطالبه گری و پیگیری حق و حقوق مردم رسالت شبکه دنا و صدا و سیما است.

وی بیان کرد: در عصر ارتباطات بیش از ۲۴ ساعت شبکه تلفن همراه ثابت و اینترنت در این شهرستان قطع است
به جای جلسه ی مدیریت بحران باید جلسه ی بحران مدیریت برگزار شود

حجت الاسلام صلواتی گفت: سهم مردم بهمئی از نفت آلایندگی ها گرد و خاک ها و هوای گرم ، کمبود فضای آموزشی و بیکاری جوانان است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان بدانید از دل بی توجهی به مردم بلا تولید میشود آه و ناله ی مردم مدیران و مسئولین ناکار آمد را خواهد گرفت.آه مردم در کمین شما است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت؛ اگر نمی توانید به خانواده هایتان رحم کنید و بروید ما از شر کرونا نجات پیدا کردیم بهانه ای برای عدم حضور مسئولین در بین مردم نیست.

حجت الاسلام صلواتی در پایان گفت: در دولت مردی مسئولان ارشد استان و مدیران کل به میان مردم بیایید و حرف مردم را بشنوید.

 

گزارش از سامان خوبی زاده

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: