« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
گزارش تصویری؛
یادواره 5 شهید شهرستان گرانقدر بهمئی "شهیدان جشان زاده و شهیدان جرنگ" در مسجد شهیدان جشان زاده شهر لیکک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حجت الاسلام چام زاده از روحانیون حوزه و دانشگاه ، در این مراسم و یادواره که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و همچنین مسئولان برگزار شد گفت: زنده نگه داشتن ایثارگری ها و جانفشانی های شهدای غیور کشور مان گامی در راستای انتقال آن به نسل جوان و یادآوری فداکاری های مردم ولایتمدارمان به مسئولان برای عمل به تعهداتشان در قبال مردم است.

حجت الاسلام چام زاده با بیان اینکه ، مردم جمهوری اسلامی ایران ۴۴ سال با ایثار و از خودگذشتگی در دفاع از میهن اسلامی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و امروز نیز در همه صحنه‌ها آماده دفاع از نظام جمهوری اسلامی هستند افزود: گفت : امروز اقتدار و وحدت ملت ایران ، آمریکا و همپیمانانش را سر خورده و دست پاچه کرده است و‌ دشمنان باید بدانند با شهادت جوانان این دیار ، ما به سعادت و‌ پیروزی خواهیم رسید همانطور که در هشت سال جنگ‌ تحمیلی این را به همه جهانیان ثابت کرده ایم.

وی گفت: این شهیدان گرانقدر و والامقام به دلیل دفاع از ملت و کشورشان از همه هستی خود گذشتند تا امنیت و آرامش را برای مردمشان فراهم کنند و امنیت امروز کشور ایران اسلامی مرهون از خودگذشتگی شهداست.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد اُستان ، که ۲ نفر از برادران و پسر عمویش در راه نظام و انقلاب به شهادت رسیدند ، هم در این مراسم به همراه برادران ، خواهران ، خانواده و اقوام خود با حضور مردم شریف شهرستان بهمئی میزبان این مراسم باشکوه بودند.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد اُستان ، از حضور تک تک مردم ، مسئولان ، خانواده های معظم شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و بویژه جوانان در این یادواره تقدیر و تشکر کرد و گفت: از گذشته تاکنون مردم دیار بهمئی برای برگزاری و همراهی با شهدا و بویژه این یادواره ، نهایت سعی خود راکردند و سنگ تمام گذاشتند ، یادواره ای که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنان به بهترین نحو اجرا شد تا پایه نظام و انقلابمان را مستحکم تر از گذشته و استوارتر از همیشه داشته باشیم.

روحانی شهید محمدرضا جشان زاده ، در سوم اسفند ۱۳۴۶ در منطقه ممبی شهرستان بهمئی چشم به جهان گشود و در دوم مهر ۱۳۶۳ در جزیره مجنون و عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مرقد مطهر این شهید در روستای شاهزیار واقع شده است.

دانشجوی شهید رمضان جشان زاده ، در دوم اردیبهشت ۱۳۴۳ متولد شد و اول اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت ، منطقه فاو به شهادت رسید و مرقد مطهر این شهید در روستای پشتاوه از توابع شهرستان بهمئی قرار دارد.

پاسدار شهید نورمحمد جشان زاده ، متولد سوم اسفند ۱۳۴۳ ، در بیست و هشتم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در عملیات شهری مهاباد به درجه رفیع شهادت رسید.

سردارشهید عبدالحسین جرنگ ، متولد یکم فروردین ۱۳۳۸ ، در سوم آذرماه ۱۳۶۲ در عملیات پل نو خرمشهر به شهادت رسید.

سردار شهید ماندنی جرنگ ، متولد سال ۱۳۴۲ ، در یازدهم اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون به شهادت رسید.
در این مراسم معنوی ویژه برنامه های مختلفی اجراشد.

این مراسم به همت هیئت فرهنگی مذهبی میثاق با شهدا شهرستان بهمئی ، دبیرخانه یادمان شهیدان جشان زاده و همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) برگزار شد.

گفتنی است شهرستان بهمئی ۱۲۸ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: