« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
همزمان با هفته هلال احمر؛
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با تشریح عملکرد هلال احمر طی یکسال گذشته، گفت: اولین و مهمترین مقوله که در این مسئولیت مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت، توجه به شعار هلال‌احمر مبنی بر بیطرفی و دوری از حواشی سیاسی و جلوگیری از باندبازی بود.

به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف؛کاظم فلاحی‌دوست با بیان اینکه در طول کمتر از یکسال در حوزه امداد و نجات، ۶۵۶ مورد حادثه، امداد‌رسانی شد، تصریح کرد: در سیل مانسون تابستان گذشته، ۴هزار خانوار تحت پوشش‌های امدادی قرار گرفتند و ۱۷ هزار نفر از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

تشریح عملکرد یکساله هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد/ مهمترین مقوله در هلال‌احمر، بیطرفی و دوری از حواشی سیاسی است

وی از شرکت ۹۲ مدرسه استان در طرح استانی دادرس خبر داد و افزود: در این طرح۴ هزار و ۵۲۲ دانش‌آموز، در مرحله شهرستانی با هم رقابت کردند.

مدیرعامل هلال‌ احمر استان در خصوص خدمات هلال احمر در ایام نوروز گفت: در طرح ملی ایام نوروز، ۱۷۰ هزار نفر از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

تخصیص کمک هزینه درمانی بلاعوض به مبلغ ۷ میلیارد تومان

راه اندازی ۳۰ کاروان سلامت‌ در سطح استان و ارائه خدمات درمانی به هزار نفر در بخش دیشموک، بخشی دیگر از عملکرد جمعیت‌هلال‌احمر استان بود که مدیر این جمعیت به آن پرداخت و اظهار کرد: جمع آوری کمکهای نقدی، برای زلزله خوی و توزیع هزار و ۳۳۰ بسته معیشتی در قالب طرح هلال رحمت بخش دیگر از اقدامات انجام شده است.

وی در ادامه به تخصیص کمک هزینه درمانی بلاعوض به مبلغ ۷ میلیارد تومان به بیماران و اعطای۳ میلیارد تومان وام کم بهره به نیازمندان، اشاره کرد و افزود: با پیگیریهای انجام شده طی چند ماه گذشته، شعبه‌های هلال احمر مارگون و لنده نیز راه‌اندازی شد.

فلاحی دوست گفت: در حوزه اموزش، با برگزاری ۵۴۰ دوره آموزشی مختلف، تاکنون ۶۰ هزار نفر از جوانان و دواطلبان از آموزشهای هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

اخذ مجوز راه اندازی درمانگاه هلال‌احمر و ۴۴ میلیارد تومان اعتبار

اعطای کمکهای درمانی، فیزیوتراپی، دندان پزشکی و... جمعا به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، از دیگر اقدامات هلال احمر استان استان طی چند ماه اخیر بوده است.

اخذ مجوز راه اندازی درمانگاه به صورت مشارکتی، اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در حوزه جوانان و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب برای ۳۰۰ نفر از افراد جامعه هدف از دیگر برنامه اجرا شده بود که فلاحی‌دوست به آنها اشاره کرد و گفت: دربحث دریافت اعتبارات، بیش از ۴۴ میلیارد تومان اعتبار از بخش استانی و ملی دریافت کرده‌ایم که بزودی شاهد راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ در سطح استان خواهیم بود.

وی گفت: جذب دو میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات نیز در بحث مدیریت بحران اجرایی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با تشریح عملکرد هلال احمر طی یکسال گذشته، گفت: اولین و مهمترین مقوله که در این مسئولیت مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت، توجه به شعار هلال‌احمر مبنی بر بیطرفی و دوری از حواشی سیاسی و جلوگیری از باندبازی بود.

سرمایه اصلی هلال‌احمر، جوانان هستند

مدیرعامل هلال احمر استان عنوان کرد: در زلزله سی‌سخت، به دلیل نبود انبار و سوله، ناهماهنگی‌‌هایی در کمک‌رسانی به مردم انجام شد که برای مرتفع شده این مشکل، حدود هزار و ۲۶۰ متر زمین تملک شده است تا با ساخت سوله امدادی، در هنگام بروز حوادث، برای امداد رسانی با مشکل مواجه نشویم.

فلاحی دوست راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر را یکی از ضروریات دانست و بیان کرد: پیگیری برای اخذ مجوز کشوری داروخانه ادامه دارد و برای توسعه آن، اعتبار لازم جذب شده است.

وی از افتتاح پایگاه لار باشت، طی روزهای اینده خبر داد و افزود: متاسفانه در زمینه پایگاه امداد جاده‌ای کمبود داریم که پیگیری برای اخذ مجوز حداقل ۵ پایگاه در دستور کار است.

فلاحی‌دوست ، جوانان را سرمایه‌های اصلی جمعیت هلال احمر دانست و تصریح کرد: افزایش ۵۰۰ درصدی جذب جوانان و داوطلبان از مهمترین افتخارات ماست.

تامین ۱۵ هکتار زمین برای راه‌اندازی اردوگاه

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه جذب ۷۰ نفر از خواهران نجاتگر برای شیفت‌های امدادی، طی ماه‌های اخیر انجام گرفت، اظهار کرد: در زمینه ورزشی نیز یکی از جوانان امدادی هلال احمر توانست هم در سطح ملی و هم جهانی رکورد افرینی کند که برای همه سرخ و سفید پوشان هلال‌احمر استان، مایه مباهات است.

جذب مجوز دفتر نمایندگی در حوزه دیشموک و پیگیری برای حوزه راک، تامین ۱۵ هکتار زمبن در منطقه جوخانه برای اردوگاه هلال احمر و زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع در منطقه سپیدار برای راه اندازی اردوگاه، پد بالگرد و انبارهای امدادی از دیگر اقداماتی بود که مدیر هلال‌احمر استان به انها اشاره کرد و افزود: هر روزه شاهد خدمات رسانی هلال احمر هم در سطح استانی و کشوری و هم بین‌المللی هستیم که تقدیر رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی و روسای جمهور ترکیه و سوریه از دکتر کولیوند به پاس خدمات ارزشمند هلال‌احمر کشور، به خوبی گویای عملکرد شایسته این نهاد بشردوستانه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: