« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
وزیر آموزش و پرورش :
وزیر آموزش و پرورش ، با بیان اینکه فرآیند رتبه بندی معلمان باید بر مبنای ماموریت‌های این قشر ، انجام شود گفت : در موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، حداقل ۸ دستگاه ، تعهد دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ، دکتر رضا مراد صحرائی در جلسه کسب رای اعتماد از مجلس یازدهم شورای اسلامی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش ، با اعلام این خبر اظهار داشت : در حالیکه امسال ۱۱ هزار مربی پرورشی ، جذب می شود ؛ انتظار می رود در افق ۵ ساله بتوانیم ۵۹ هزار مربی پرورشی مورد نیاز را جذب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ، بیان کرد : در حالیکه در فاصله سال ۱۳۵۹ - ۱۳۸۳ تقریباً ۸۱۶ هزار و ۴۵۰ معلم از طریق تربیت معلم ، جذب شد ؛ در فاصله سال‌های ۱۳۹۰- ۱۴۰۰ کمتر از ۲۰ درصد معلمان برابر با ۵۰۴ هزار معلم از طریق تربیت معلم ، جذب شد.

وی در تشریح وضعیت متلاطم رتبه بندی معلمان ، با رتبه گرفتن ۷۵ هزار معلم پرداخت و اذعان داشت : در این رابطه ۳۰۰ هزار معلم ، توانستند اعتراض کنند.

وی ، با تاکید بر اینکه آئین نامه رتبه بندی معلمان را با حمایت مجلس شورای اسلامی و کمسیون آموزش، تحقیقات و فن آوری ، اصلاح می کنیم متذکر شد : همه امکانات برای این عملیات ، فراهم شده است.

وی به ضرورت ساماندهی معلمان اشاره کرد و با بیان اینکه برای رفع کمبود معلم یک آزمون برگزار شد و آزمون بعدی نیز پیش از مهر برگزار خواهد شد یاد آور شد : وظیفه وزارت آموزش و پرورش ، تامین صحت ، سلامت آزمون و پایانی محتوای آزمون است.


این وزیر با بیان اینکه امتحانات نهائی برای کنکور ۴۰ درصد تاثیر قطعی دارد گفت : در این رابطه تقریباً ۵ هزار و شصت حوزه امتحانی داریم.

صحرائی ، راه داشتن ایران قوی ، اقتصاد قوی و جامعه با صلابت ، داشتن آموزش و پرورش قوی است.

وی ، همدلی دولت ، ملت و مجلس شورای اسلامی را ضامن رسیدن آموزش و پرورش به جایگاه نقش آفرین دانست و اضافه کرد : باید خلا ادراکی و ارتباطی شناختی در نسل حاضر ، از بین ببریم.

وی دیگر وظیفه وزارت آموزش و پرورش را رهاسازی نجات دانش آموزان از چنگال فضاهای پیچیده وحشی دانست و گفت : باید مدارس فنی و حرفه ای و هنرستان‌ها. تقویت شود.

وی ، بر نهادینه سازی سبک ایرانی - اسلامی و هویت ایرانی - اسلامی در وجود دانش آموزان ، تاکید کرد و گفت : باید بهترین افراد کشور را برای معلمی ، بفرستیم یا زمینه را برای این اقدام ، فراهم کنیم.

وی ، عشق ، علاقه ، خلق خوب و زیست معلمی را برای جذب در دانشگاه‌های تربیت معلم مهمتر از نمره علمی دانست و متذکر شد : باید برای معلمان فعلی برنامه ویژه داشته باشیم و برای تضمین کیفیت در تعلیم و تربیت عمومی کشور ، برنامه ریزی ، کنیم.

مدینه صابری / خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: