« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص صورت گرفت؛
هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح مغایرت‌های طرح «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» با سیاست‌های کلی را بررسی کرد.

به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف؛هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (دهم خردادماه) به ریاست آیت الله صادق آملی لاریجانی، تشکیل جلسه داد و گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع در مورد اصلاحات صورت گرفته توسط مجلس شورای اسلامی برای رفع مغایرت‌های طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی با سیاست‌های کلی نظام، ارائه شد.

رسیدگی به اصلاح مغایرت‌های طرح بانک مرکزی با سیاست‌های کلی

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله آملی لاریجانی، سالروز میلاد مسعود امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را تبریک گفت .

بنا بر این گزارش، در جلسه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ هیات عالی نظارت مجمع، سه مورد ابهام و مغایرت با سیاست‌های کلی برای طرح بانک مرکزی به شورای نگهبان ارسال شده بود که در مجلس شورای اسلامی، مورد بررسی قرار گرفت، از جمله اینکه در مجلس برای رفع ابهام از تعریف «رمز پول» اصلاحات لازم انجام شده است.

در این جلسه، پس از استماع توضیحات حجت الاسلام و المسلمین بحرینی، نماینده مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح مذکور و نیز نماینده بانک مرکزی در مورد اصلاح تعریف «رمز پول»، اعضای هیات عالی نظرات خود را ارائه و در نهایت، اصلاحات صورت گرفته در خصوص رفع ابهام اعلام شده، پذیرفته شد.

در ادامه جلسه، موضوع «ماده ۱۸طرح بانک مرکزی» (شورای فقهی) مطرح شد، پس از توضیحات نمایندگان مجلس و بانک مرکزی، اصلاح مجلس در صدر این ماده مورد قبول واقع شد اما در مورد کنترل «اقدامات اشخاص تحت نظارت» و «نظارت شورای فقهی بر مصوبات»، اعضای هیات عالی نظارت، اصلاحات انجام شده را نپذیرفته و رای به باقی بودن مغایرت اعلام شده، دادند.

همچنین در خصوص بند پ ماده ۷ با توجه به اصرار مجلس بر مصوبه خود، عدم اصلاح مغایرت منعکس شده، اعلام شد.

هیات عالی نظارت مجمع، صبح شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در جلسه‌ای فوق‌العاده به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، از حیث عدم مغایرت با سیاست‌های کلی، رسیدگی خواهد کرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: