« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیشموک به امامت حجت الاسلام علی اکبر راوند:
نماز عبادی سیاسی جمعه دیشموک به امامت حجت الاسلام علی اکبر راوند اقامه شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛امام جمعه دیشموک با اشاره به سفر سلطان کشور عمان به ایران گفتند:ازعمانی ها به عنوان میانجی گران خاموش نامبرده میشودو پادشاه عمان جایگاه و نقش منطقه ای ایران را عامل تعادل وتوازن در منطقه تعبیرکرد و به توسعه روابط خود با ایران تاکیدکرد.

بایدن و نتانیاهو از نظم جدید منطقه ای و تحولات سیاسی منطقه وحشت دارند/نهادی های امنیتی و قضایی به ترک فعل مدیران و وعده های غیر عملی مسئولین ورود کنند

حجت الاسلام علی اکبر راوند اظهار داشت :سلطان کشور عمان در دیدار با رهبر معظم انقلاب از تمایل مصر برای برقراری وبهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران گفتند که رهبر انقلاب موافقت خودرا با این موضوع اعلام کردند.همه میدانیم که آمریکا تاثیر پذیری پیشین خود بر کشورها را ندارد واین کشورهای منطقه هستندکه مناسبات خود بادیگر کشورها را درالگوی جدید طراحی و تنظیم خواهند کرد.

ایشان درادامه روابط ایران و عمان را خوب بیان کردند و گفتند: از دیگر عوامل این سفر تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی دوکشور بود که میتوان به موضوع پروژه خط لوله گاز میان عمان و ایران اشاره کرد گرچه بعضی از تحلیلگران این سفر را تلاش برای باز کردن گره مذاکرات برجام و آغاز مجدد گفتگوها میدانند.

خطیب جمعه دیشموک در ادامه گفتند :آمریکا و رژیم صهیونیستی روند تحولات سیاسی در منطقه را مغایر با منافع خود میدانندودنبال این هستند تا به هر طریق ممکن مسیر تحولات را به نفع خود تغییر دهند که مهمترین گزینه آنها چنگ زدن به ریسمان پوسیده عادی سازی و راه اندازی مجدد روابط اعراب با رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه دیشموک اظهار داشت:روابط ایران و عربستان و افزایش صلح وثبات منطقه ای و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار نگرانی کرده است.تندروهای اسرائیلی تلاش میکنند قبل از اینکه روابط ایران و عربستان جان بگیردبا عادی سازی و وعده های تو خالی در قبال مناقشه فلسطین سعودی ها را به طرف خود جذب کنند.

ایشان در ادامه افزودند:بایدن و نتانیاهو از نظم جدید منطقه ای و تحولات سیاسی منطقه هراس و وحشت دارند اما ایران با ارتباط با همسایگان و قوی شدن در اقتصاد و رسانه و قدرتمند شدن در تمام زمینه ها میتواند جایگاه خود را در نظم نوین متطقه ای و جهانی ارتقا ببخشد.

امام جمعه دیشموک با اشاره به چهاردهم خرداد سالروز رحلت امام خمینی ره گفتند:١۴خرداد روزی است که ملت ایران رهبر بزرگ و دوراندیش و حکیم خود را از دست داد.رهبری که در وصیت نامه خود مینویسد :با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار به فضل خداوند از خدمت برادران و خواهران مرخص میشوم وبا خدای خویش ملاقات کردکه تمام عمر خویش را برای جلب رضایت او صرف کرده بودو قامتش جز برای او ،برای هیچ قدرتی خم نشد و چشمانش جز برای او برای هیچ کسی گریه نکرد.امامی که در شب آخر زندگی اش در حالی که درسن ٨٧سالگی و با وجوداینکه چندین عمل جراحی سنگین انجام داده بود وحتی سرم به بدنش وصل بود نماز نافله شب میخواند و قرآن تلاوت میکرد.

امام جمعه دیشموک با بیان انتخاب شایسته حضرت آیت الله خامنه ای به زعامت و رهبری ایران اسلامی گفتند:پس از ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب خبرگان ملت طی اجلاس ویژه ای تصمیم تاریخی و تعیین کننده خود را درباره جانشین امام خمینی ره و انتخاب رهبر جدید اتخاذ کردندو حضرت ایت الله خامنه ای را به این سمت خطیر برگزیدند.

حجه الاسلام راوند در ادامه افزودند:خبرگان ملت آگاهی و شناخت وسیع در مورد مسائل زمان و مقتضیات عصر حاضر و شجاعت و تدبیر و مدیریت قوی آیت الله خامنه ای را علت این انتخاب خود بیان کردند که اعلام این خبر دلهای مسلمانان را شاد و دشمنان انقلاب و اسلام را مایوس کردو اکنون بعد از ٣۴سال همه اوصاف خوب را دروجود رهبری امام خامنه ای میبینیم تا جایی که دبیر کل اسبق سازمان ملل درباره رهبر معظم انقلاب میگوید:من دکترای علوم سیاسی دارم سی سال است که کار سیاسی میکنم و چند سال است که دبیر کل سازمان ملل هستم اما تاکنون شخصیتی به سیاست مداری و هوشمندی او ندیده ام.

امام جمعه دیشموک با اشاره به قیام خونین ١۵خرداد سال ۴٢ وقتل عام مردم گفتند:در سحرگاه ١۵خرداد عوامل رژیم شاه به منزل امام یورش بردند و به خاطر سخنرانی در مراسم روز چهاردهم خرداد که روز عاشورا بود امام را دستگیر کردند و چند ساعت بعد مردم برای حمایت از رهبر خود به خیابانها ریختند که رژیم شاه مردم را به گلوله بستند و پانزده هزار انسان مومن و انقلابی را به خاک و خون کشیدند که این پانزده خرداد به نمادی از تقابل مستکبران با مستضعفان تبدیل شده است.قیام پانزده خردادنقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و جرقه انقلابی بود که در سال ۵٧به پیروزی رسیدو نقش وجایگاه روحانیت شیعه در جامعه اسلامی و پیروی مردم از آنها نتیجه این انقلاب بود.

ایشان در ادامه با اشاره به مشکلات مردم در روستاها گفتند :روستا داریم که دوسال است برق ندارد ،روستا داریم که چند ماه است که آب ندارد و روستا داریم که صلا را ارتباطی ندارند کشاورزان نیاز به جاده بین مزارع دارندنیاز به کود و سم و سراب برای آبیاری مزارع برنج دارند.این بخش نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری است این که اسم دیشموک که بیاید مسئولان استانی و کشوری به دیشموک سفر کنند و وعده بدهند ولی به وعده ها عمل نکنندوخروجی نداشته باشد باعث نارضایتی مردم نسبت به نظام و انقلاب میشود.

امام جمعه دیشموک در پایان گفت:مسولان ارشد کشوری و استانی به دیشموک آمدند و وعده یک الی دو هفته ای برای حل مشکل مردم دادند ولی بعد از گذشت حدود یکسال از آن وعده ،هیچ کاری برای مردم صورت نگرفت از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم که به منطقه دیشموک نگاه ویژه ای داشته باشند و در صدد حل مشکل مردم باشند . همچنین از نهادی های امنیتی و قضایی تقاضا داریم به ترک فعل مدیران و وعده های غیر عملی مسئولین ورود کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: