« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
مصوبه هیئت وزیران می‌گوید ساعت کار ادارات بدون استثنا ۶ صبح!
با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات در اوقات پر مصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی ساعت آغاز به کار بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ساعت ۶ صبح است....

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات در اوقات پر مصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی ساعت آغاز به کار بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ساعت ۶ صبح است. این خبری است که البته پیش از این هم زمزمه‌هایی مبنی بر تصویبش وجود داشت، از همان روزها هم انتقادهای فراوانی بهآن شده بود، برخی طنازانه گفتند دولت که باید برای کاهش مصرف انرژی ساعت را می‌کشید جلو حالا کارمندان را کشیده است عقب! برخی دیگر هم از بهره‌وری کارمندان می‌گفتند، اینکه همین حالا هم کارمفدی کارمندان کمتر از آن است که باید باشد و آغاز کار از ساعت 6 یعنی حداقل 1 ساعت پیش از کار باید به سمت محل کار حرکت کنند!

سحرخیزی کارمندان و بلاتکلیفی شهروندان

مصوبه‌ای که مسکوت ماند

وقتی بحث بر سر آغاز کار ادارات در 6 صبح مطرح شد پرتکرارترین نقد به آن بلاتکلیفی کارمندانی بود که فرزند دانش‌آموز دارند، این موضوع از آن رو بود که بسیاری از آنها مجبور بودند پس از رساندن فرزندشان به مدرسه به محل کار بیایند و با این تصمیم آنها با یک چالش مهم رو به رو بودند. همین موضوع بود که مصوبه هیئت وزیران را مسکوت گذاشت تا نیمه خرداد که به نوعی تعطیلی تابستانی مدارس آغاز می‌شود. اما این تازه آغاز چالش‌های این تصمیم است چرا که چالش فرزندان کارمندان تها مشکل پیش روی آنها نبود.

اتوموبیل مدیران را بگیرید!

انتقادهای دیگر به این تصمیم هم نشان از فاصله تصمیم‌گیران با مردم عادی را نشان می‌دهد. برخی از کاربران از وضعیت ترافیکی ساعت مورد نظر دولت برای کار می‌گویند، اینکه اساسا آنها که در شهرهای حاشیه تهران هستند برای آمدن به سر کار حداقل 2 ساعت پیش از آغاز کار باید حرکت کنند! حالا فکر کنید ساعت 4 صبح کدام وسیله از ناوگان حمل و نقل عمومی در دسترس است که آنها بتوانند سر .قت بر سر کار خود باشند. جالب اینه مترو تهران تازه از ساعت 5 و نیم صبح آغاز به کار می‌کند. همین است که بسیاری از کاربران نوشته‌اند اگر خودروی زیرپای مدیران را از آنها بگیرند خیلی زود تصمیم تازه ملغی می‌شود!

فاصله کار دولت و بازار

با تصمیم تازه فاصله آغاز ساعت کار دولت با آغاز کار بازار به چیزی نزدیک به 4 ساعت افزایش پیدا می‌ند. فارغ از اینکه همین شکاف زمانی احتمالا باعث می‌شود 4 ساعت ابتدایی کار کارمندان به نوعی بی‌هوده باشد ( کار زیادی برای انجام دادن نخواهند داشت) بلکه احتمالا باعث تنش‌های بسیاری هم خواهد شد. آنقدر ککه برخی از همین حالا هشدا می‌دهند با تصمیم تازه دولت باید منتظر افزایش درگیری‌های اداری باشیم چرا که بازار برای انجام کارهای خود مدت‌زمان کمتری در روز خواهد داشت.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: