« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد:
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهمئی به مناسبت هفته قوه قضائیه با رئیس دادگستری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در این دیدار ضمن خیر مقدم گفت: کمیته امداد امام یکی از برکات و نعمات نظام جمهوری اسلامی که در طلیعه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با نفس مسیحایی حضرت امام تاسیس گردید.

دیدار رئیس کمیته امداد امام امام خمینی شهرستان بهمئی با رئیس دادگستری

جاوید ریحانی خاطر نشان کرد: اگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) نباشد باید شاهد دو برابر شدن جرائم باشیم چرا که در روایات داریم که فقر می تواند منشاء بسیاری از جرائم و آسیب ها باشد در نتیجه خدمات کمیته امداد در پیشگیری از جرم اهمیت بالایی دارد.

وی بیان کرد: خدمات کمیته امداد بسیار خوب است و لازم است رسانه ها تلاش و اهتمام داشته باشند تا خدمات این نهاد را به اطلاع مردم برسانند : در بسیاری از موارد ارتکاب جرم به دلیل نبود اشتغال و عدم توانایی برای امرار معاش است از این رو باید از کمیته امداد برای خدماتش تشکر و قدردانی کنیم که مانع از بروز جرائم می شود.

وی با اشاره به روایت "حب الدنیا رأس الخطیه" خاطرنشان کرد: اگر حب دنیا کم شد انحراف انسان هم کم می شود، در نتیجه کسانی که روحیه انفاق در رفتار و سیره آنها وجود دارد باید سجده شکر به جای آورند که چنین تفضلی از سوی خداوند سبحان به آنها عنایت شده است.ایشان در ادامه فرمودند باتوجه به اینکه افراد زیادی تحت پوشش کمیته امداد می باشند افزود : باید از تمام پتانسيل هاي موجود در راستاي ايجاد اشتغال و به خودکفائي رساندن خانوادههاي تحت پوشش استفاده کرد .

ریحانی افزود : بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در فقر دارد و باید به تامین معیشت خانواده ها کمک جدی شود .

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی گفت:  برای پاک سازی اجتماع از هر گونه آسیب، لازم است عوامل بزهکاری در مسیر یکایک افراد جامعه حذف شود و تأکید به مؤمنان برای رسیدگی به وضعیت ضعیفان جامعه و به ویژه یتیمان، به همین منظور است.جناب ریحانی درپایان از زحمات وتلاش بی وقفه پرسنل کمیته امداد در زمینه خدمت رسانی تقدیر و تشکر نمودند و تاکید داشتند ظرفیتها و فرصت ها شناسایی گردد و زمینه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت فراهم گردد.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهمئی نیز با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: امام خمینی (ره) 22 روز پس از پیروزی انقلاب، فرمان تاسیس کمیته امداد را صادر فرمودند. این کمیته در روز 14 اسفند 57 به وجود آمد و تنها نهادی است که امام اجازه دادند به نام خودشان باشد. مرحومان عسگراولادی ، حیدری، شفیق و نیری از موسسان این کمیته بودند که باید یادی از آن‌ها بکنیم.

رسول جهاندیده ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره بطور مختصر بیان داشت: کمیته امداد شهرستان در سرفصلهای متعددی از جمله پرداخت کمک معیشت ماهیانه .وام اشتغال . وام درمان .دانشجویی. ودیعه مسکن .مسکن .و کار گشایی .جهیزیه .فرانشیز درمان .موردی .کالای ضروری .شهریه دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی .احداث مسکن .تعمیرات .انشعابات و کارگاههای آموزشی و آسیب های اجتماعی دریافت زکات وصدقات و جلب مشارکتهای مردمی و طرح اکرام و ایتام به جامعه هدف خدمات ارزنده ای را ارائه می نماید و براساس تفاهمنامه فی مابین دستگاه قضا و کمیته امداد مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت هزینه دادرسی معاف بوده و خدمت بسیار خوبی صورت گرفته است.

ایشان در پایان از مجریان عدالت قضات و همه کارکنان دستگاه تقدیر و تشکر نمود و عنوان در سایه امنیت و عدالت اجتماعی و اقتصادی که رسالت قوه قضائیه است میتوان فقر را ریشه کن نمود و به یاری محرومان و نیازمندان شتافت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: