« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرلنده به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا:
نماز عبادی سیاسی جمعه لنده به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز جمعه گفت:یکی از سفارشات مهم دین اسلام توجه به خانواده هست.

ادعای آمریکا از حقوق بشر بزرگترین دروغ قرن است/آرزویی که بر دل دانشجویان لنده ماند/مسکن مهر لنده در ایستگاه کلنگ ماند!

وی افزود:در فرهنگ اسلامی بهترین انسان ها کسانی هستند که نسبت به خانواده و اهل و عیالش، بهترین رفتار ها را داشته باشد.

حجت الاسلام الهی نیا تاکید کرد:امروز بیش از هر زمانی مسئولیت خانواده و پدر و مادر سنگین است و آیین اسلام کانون خانواده را همانند یک کشور می داند که مسئولین آن کشور پدر و مادر هستند در مقیاس کوچک تر، اما وسایلی که برای یک کشور نیاز هست برای خانواده هم نیاز است اقتصاد ،فرهنگ، قانون .

الهی نیا گفت:رسانه های غربی با تهاجمات فرهنگی تلاش می کنند سوغات نحس و نامبارک بی بند و باری ،بی حیایی ،بی حجابی را هم بی ملت ایران تحمیل کنند .

امام جمعه لنده تاکید کرد: سوغات نحس نامبارک دولت های غربی است که امروز به هر وسیله ای و با هر شبهه ای در فضای رسانه ای، در فضای حقیقی و مجازی و چه از طریق جیره خوران خودشان در داخل کشور تلاش می کنند که ملت مسلمان و شیعی و معتقد را به این وادی نحس و نامبارک بکشانند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت پدر و مادرها باید مواظب باشند ،امیدواریم از این جنگ نرم هم بتوانیم با سلامت عبور کنیم.

حجت‌الاسلام الهی نیا با اشاره به مناسبت های هفته گفت: دهه امامت و ولایت عید سعید غدیر و ولادت امام هادی (ع )را داریم و این ایام میمون و مبارک خوب است اما بهتر است مراسمات شاد ما و جامعه اسلامی و شیعی هماهنگ باشند ،چنین مناسبت های که شادی اهل بیت هست جامعه اسلامی هم با شادی اهل بیت شاد باشند، مخصوصا دربحث ازدواج چقد خوب است در چنین مناسبت هایی فرهنگ بشود و شادی و اظهار شادی یشان مدح اهل‌بیت‌ باشد، اشعار اهل بیت باشد تا نظر لطف اهل بیت شامل حالشان بشود نه خواننده هایی که که هیچ گونه شرعیت و عقلانیتی هم ندارند.

حجت الاسلام الهی نیا گفت: حادثه غدیر نشانه عظمت و جامعیت اسلام است و یک اعتقاد ویک نقشه راه است سبک زندگی اسلامی است که بعثت شروع این راه بود و در غدیر به ثمر نشست و روز عاشورا و قیام امام حسین( ع )جریان ولایت اهل بیت را تثبیت کرد و با ظهور امام زمان کامل می شود، در واقع حیات بشر برای رسیدن به هدف خلقت چهار نکته را باید ارج نهاد بعثت ،غدیر عاشورا، فرج.

حجت اسلام الهی نیا گفت: جشنهای خانوادگی در ایام دهه امامت و ولایت مخصوصا در روز غدیر لازم است و در بحث اطعام گرامی داشتن این روز از فضیلت‌های زیادی برخوردار است ،هر مسلمان و شیعه ای بتواند شادی را بیاورد چه در خانواده خود و چه در جامعه، که بهترین راهش اطعام است که خیلی سفارش و تاکید شده است.

حجت الاسلام الهی نیا گفت :۶تا ۱۲ تیر هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شد که این بزرگترین دروغ قرآن است.

حجت الاسلام الهی نیا گفت :۶تا ۱۲ تیر هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شد که این بزرگترین دروغ قرآن است.

وی با بیان بخش کوچکی از پرونده سیاه و سنگین شیطان بزرگ گفت: آمریکا نه تنها نمی تواند مدعی دفاع از حقوق انسان ها شود ،بلکه خود متهم درجه یک و مجرم ردیف اول ناقضان حقوق بشر است‌ .الهی نیا تاکید کرد به فرموده مقام معظم رهبری" آمریکا مطلقا صلاحیت اظهار نظر و داوری در این خصوص را ندارد.

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا به بخش کوچکی از جنایات آمریکا اشاره کرد که سو قصد به جان مقام معظم رهبری که لطف خدای متعال شامل حال شد و رهبر عزیزمان را برای نظام حفظ کرد ،فاجعه ۷ تیر شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، شهادت آیت اله صدوقی نماینده امام و امام جمعه یزد ،بمباران شیمیایی سردشت ،شلیک به هواپیمای مسافربری که ۲۹۰را به شهادت رساند که تعدادی از آنها زن و کودک بودند .

امام جمعه موقت لنده بخش دیگری از جنایات آمریکا را تحریک و تجهیز صدام برای حمله به ایران تحریم های غیر قانونی و سنگ انداری در مسیر فناوری صلح ِآمیز هسته ای دانست و گفت: شیطان بزرگ در خارج از ایران هم جنایاتی داشت که بمباران هیروشیما، تجاوز به افغانستان و عراق و حمایت از رژیم‌کودک کش اسرائیل که تاکنون ۶۱قطعنامه شورای امنیت را برای حمایت از این رژیم وتو کرده است را عنوان کرد.

حجت الاسلام الهی نیا گفت متاسفانه هنور که هنوز است عده ای ساده لوحانه و یا مغرضانه در همین کشور می گویند نباید مرگ بر آمریکا بگوییم ،جای تاسف دارد، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر خود برتر بینی آمریکا ،مرگ بر فتنه آمریکا نه مرگ بر ملت آمریکا، ملت آمریکا خودشان هم مشکل دارند.

مسکن مهر یکی طرح های بسیار خوبی بود که مسولان پیگیری کردند و الحمدوالله کلنگ زنی شد که با ایجاد آن و ساخت مسکن هم نیاز بسیاری از مردم با کمک دولت برطرف خواهد شد و هم باعث کاهش تورم و نرخ اجاره مسکن می شود که متاسفانه در شهر لنده به شدت بالا رفته؛ امیدواریم فاز اجرایی این هر چه زودتر انجام شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده در باب نیاز مندی های شهرستان گفت در هفته گذشته مباحث مفصلی بیان شد اما بر اساس وظیفه و دینی که دارم از این جایگاه مقدس باید مشکلات را بیان کنم: مسکن مهر یکی طرح های بسیار خوبی بود که مسولان پیگیری کردند و الحمدوالله کلنگ زنی شد که با ایجاد آن و ساخت مسکن  هم نیاز بسیاری از مردم با کمک دولت برطرف خواهد شد  و هم باعث کاهش تورم و نرخ اجاره مسکن می شود که متاسفانه در شهر لنده به شدت بالا رفته؛ امیدواریم فاز اجرایی این هر چه زودتر انجام شود.

امام جمعه موقت لنده در مورد ساختمان دانشگاه پیام نور گفت: این ساختمان به فراموشی سپرده شد چندین سال است که دانشجویان این شهرستان خانه به دوش هستند، مسئولین عنایتی کنند.

حجت الاسلام الهی نیا ادامه داد: پروژه آِبرسانی کهناب، دشت بن یکی از طرحهای بسیار خوب در حوزه کشاورزی است که امیدواریم که برای بهره برداری آن سرعت بیشتری به خرج داده شود.

خطیب نماز جمعه لنده در پایان گفت: روز شهرداری و دهیاری را تبریک عرض می کنیم و تشکر می کنيم زحمات زیادی کشیده شد از باب وظایفی که دارند ،در باب ورودی شهر اقدامات خوبی انجام شد، اما کافی نیست ،چراکه ورودی هر شهر پیشانی آن شهر است امیدواریم عنایتی داشته باشند و تلاش کنیم برای حل مشکلات شهرمان.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: