« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرلیکک به امامت حجت الاسلام تقوی:
نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام سید محمد لطیف تقوی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛حجت الاسلام سید محمد لطیف تقوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بهمئی با توصیه خود و مردم ب رعایت تقوی الهی اظهار داشت: عزیزان در آستانه ی تشریف فرمایی رئیس جمهور محترم و هیات دولت به استان هستیم قبلا بنا بود از طریق برنامه های آمایش سرزمینی و توازن منطقه ای در حد اینکه هر محلی استحقاق چه کارگاه یا چه اقدامات عمرانی را دارد به همه ی نکات توجه کنم و مردم کشور نه تنها استان مارا فراهم کند الان ما بخیل راه خدا نیستیم حسادتمان گل کند که چرا مثلا شهرستان بویراحمد هوایش معتدل است چرا شهرستان بویر احمد آب فراوان دارد؟ با توجه به اینکه یکی از نقاط پربارش کشور است چرا باغات بسیار بزرگی از میوه های سردسیری دارد چرا از طریق گردشگری میتوانند امرار معاش کنند.

پروژه ای که 12 ساله شد/طرح توسعه و آبرسانی سد ممبی مطالبه بهمئی ها از رئیس جمهور است/در مقابل 75 هزار بشکه نفت به ما خدمات ارائه دهید!

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: اینها استعدادهایی هستند که خداوند متعال به آنها داده است چرا از طریق مرکزیت خیلی از صنایع آنجا هستند و در نقاط دیگر نیست؟ این یکی جای حق دارد همین طور اگر به وضعیت شهرستان گچساران نگاه کنیم ؛شهرستان گچساران ۲۳ درصد نفت کشور را تامین میکند طبیعتا حق دارد کارخانه داشته باشد؛پالایشگاه داشته باشد عمران و آبادی فراوان داشته باشد و ما اصلا حسادتمان نمیشود و از اینکه سد کوثر بالاتر از گچساران ساخته شد و اراضی دشت لیشتر زیر کشت آبی رفتند هم حسادتمان نمیشود به شهرستان های کهگلویه می آییم تنها شهرستان چرام به واسطه ی شالیکاری از نظر کشاورزی درآمد دارد.

امام جمعه موقت شهرستان بهمئی گفت؛ اما شهرستان بهمئی که قبلا شهرستان مهمی بود خیلی ها به اصطلاح بادمان میکنند آقا شما جنگنده اید شما رزمنده اید شما نمره اول در دفاع مقدس را نسب به جمعیت دارید همه ی اینها درست شما در ۱۳۱۶ بر علیه رژیم ستم شاهی رضا خان انقلاب کردید باز هم درست اما این شهرستان بهمئی قبلا با عظمت و الان خشک و خالی قبلا بخش هایی مثل صیدون و چها دره داشت مثل محیط شالیکاری داشت (ابولفارس) مثل محیط شالیکاری جایزان تا کهله و ارمش داشت همه ی اینها متعلق به بهمئی بود و اینها میتوانستند امرار معاش جمعیت زیادی را تامین کند.

وی گفت: اما حالا چی؟ حالا ازدست رفته اند!در همین زمان معاصر خودمان به بهانه ی دوری از مرکز و نبودن ارتباط کم کم و یکی یکی از این شهرستان جدا شدند آنچه از بهمئی فعلی ماند یک یک محیط سنگلاخ به نام زیرکوه بهمئی گرمسیر است.

حجت الاسلام تقوی گفت: قبلا میخواستند به سر رحم بیایند چون مثلا یک قسمتی از حوزه آبریز سد مارون در شهرستانی بهمئی قرار دارد از شمال ممبی این آبریز کوه سفید از طریق تنگ سلو و تنگ صندون و تنگ دراک و ارغک همه ی اینهاجمع میشوند سرازیر می شوند به طرف سد مارون خواستند حق حلالی کنند یک عده از مسئولین گفتند آقا برایتان از سد مارون آب زلال می آوریم.

وی افزود: سال ۸۹_۹٠ طرح آبرسانی کردن بهمئی از آب سد کوثر طرح شد الان چند سال شده است؟ ۱۲ سال شده است علارغم اینکه امسال به گفته ی مسئولین ۲۳۵ میلیارد تومان برای ادامه طرح در نظر گرفته شد یعنی برابر با تمام اعتباراتی که در سال گذشته در نظر گرفته شده بود بازهم من از مسئول آب فاضلاب سوال کردم این طرح آب کوثر چقدر پیشرفت دارد؟ گفت آقا مربوط به ما نیست مربوط به منابع آب است و ۶۵ درصد پیشرفت کرده است حتماً آقایان شما میدانید حوزه پس باغ تا آخر حوزه سرآسیاب اینها قطعات بزرگ شالیکاری و برنج کاری دارند؛ برنج چمپای مرغوب محلی که گاهی بوی عطرش از ۲٠٠_۳٠٠ متر شنیده میشود.

ایشان بیان داشت: وقتی که ما درختان را یا سوختیم یا تبدیل به زغال کردیم و در شهرهای دور و مختلف فروختیم، بیش از اندازه ی مراتع دام به آنها تحمیل کردیم زمین لخت شد یک مقدار آب که آمد تبدیل به سیل شد سیل ها آمدند و این قطعات زمین آبی را یا کلا با خودشان بردند از یا حداقل نصف و نیمه کردند اولین تنگه ای که دولت میخواست جلوی این آبها را بگیرد سد ایلی آباد است هر چی از دیشب تا الان زنگ زدم که تلفنی این آقای مسئول جهاد را بگیرم ببینم این سد ایلی آباد چقدر پیشرفت کرده است که آبهای سیل را بگیرد آقایون این تنگه هایی که نام بردم تنگ کوه دراک تنگ منگزور و همه ی اینها نیاز دارد که یا بند خاکی یا بند سنگ سیمانی زده شود تا جلوی این آب ها گرفته شود.

حجت الاسلام تقوی افزود: سرمایه ی آب خوردنی مردم لیکک چهارتا چاه است خدا رحمت کند پدرشان را که آمدند سد حوزه قلات را زدند یکی دوسال است آبها به زمین فرو می رود.

وی گفت: مردم عاجزانه از ریئس جمهور محترم از هیات دولت از جناب آقای دکتر احمدزاده میخواهم به داد این بهمئی محروم و بی نوا برسید ما تا کی بیاییم زمین افراز کنیم بگوییم آقا کارخانه فولاد، کارخانه تراکتورسازی میخواهیم اگر مبنا حضور رئیس جمهور برای تکمیل طرح های نیمه تمام است طرح توسعه و آبرسانی سد ممبی در اولویت باشد ما نیاز به امرار معاش داریم کشاورزی و صنعت نداریم صنایع دستی نداریم تکلیف این مردم چیست؟.

امام جمعه موقت شهرستان بهمئی اظهار داشت : نرخ بیکاری در شهرستان بهمئی به گفته ی مسئول اداره تعاون و رفاه اجتماعی ۱۷ درصد است ما چه گناهی کردیم؟ که دود صنایع نفت به خورد ما برود، مواد شیمیایی که برای استخراج نفت بکار میبردند زمین ها و آب هایمان را آلوده کند این نفت ما ۷۵ هزار بشکه سرازیر شود به شرکت نفت امیدیه و آغاجری

وی در پایان افزود: مسئولین محترم به داد ما برسید یا بیایید پتروپالایشگاه برایمان یا کارخانه شیمیایی بسازید بچه هایمان سر کار بروند یا هم به مردم خوزستان یاد آوری کنید که نفتی که در اختیار شماست نفت شما تنها نیست و مردم بهمئی که صاحب قسمتی از این نفت هستند هم حق استخدام دارند از وزیر محترم نفت جناب آقای اوجی تمنا دارم که در این مورد اقدام بفرمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: