« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
در همایش شهرداران و دهیاران عنوان شد:
معاون سیاسی امنیتی و احتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در همایش شهرداران و دهیاران توصیه های مهمی داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛سید جواد هاشمی‌مهر در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: عید غدیر تکمیل کننده رسالت همه انبیاء و اولیاء الهی است و طبق وظیفه شرعی و دینی که داریم باید اهداف این عید بزرگ را تبیین کنیم و در روستاها و بخش ها جشن عید غدیر برگزار شود.

توصیه های مهم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویر احمد به دهیاران

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه دهیاران جهادگران خط مقدم دولت در روستاها هستند، گفت: عمده دغدغه و درخواست دهیاری ها در حوزه معاونت عمرانی است که با توجه به سفر دولت به استان و حضور معاون عمرانی در تهران این دغدغه ها منتقل می شود.

وی در ادامه چندین مورد را به دهیاران یادآور شد و افزود: آموزش دهیاران در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه توصیه می کنیم دهیاران قانون شهرداری ها، دهیاری ها و قانون مالی و محاسباتی را بیشتر مورد مطالعه قرار دهند و آشنایی بیشتری با این قوانین داشته باشند تا در انجام وظایف گرفتار نشوند.
[yektanet.com]

هاشمی‌مهر با بیان اینکه در صورتی که دهیاران بر مدار قانون حرکت کنند دچار مشکلی و گرفتاری نمی شوند، بیان کرد: دهیارات مطالبات مردم را پیگیری و پاسخ گوی آنها باشند واگر مدیری پاسخ گوی بخشدار نبود اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بر رونق اقتصادی و احصاء ظرفیت‌های اشتغالزایی در روستاها تاکید کرد و گفت: شرکت های تعاونی تولیدی در روستاها تشکیل و از ظرفیت آنها برای ایجاد اشتغال استفاده شود که ایجاد اشتغال در روستاها مانع مهاجرت به شهرها می شود.

هاشمی‌مهر عنوان کرد: متاسفانه شاهد جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر در حاشیه شهرها خصوصا مرکز استان هستیم.

وی ادامه داد: حفاظت از عرصه های منابع ملی و محیط زیست مورد توجه دهیارات باشد، اجازه زمین خواری به سودجویان در روستاها داده نشود.

وی با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گفت: عمده آتش سوزی عمدی است و نیازمند نظارت دهیاران است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از شهرها و روستاهای استان با تنش آبی مواجه است، گفت: علی رغم بارش های خوب سال زراعی گذشته اما به دلیل نبود برخی زیرساخت ها با تنش آبی مواجه هستیم و با تانکر به روستاها آبرسانی می شود که دهیاران مسئول حفاظت از منابع آبی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری بیماری تب مالت را تهدیدی برای سلامت مردم به خصوص روستائیان و عشایر دانست و گفت: تب مالت بیماری خطرناک میان انسان و دام است که متاسفانه به شدت در حال گسترش است و توصیه می کنیم مردم از فرآورده های لبنی بهداشتی استفاده کنند.

هاشمی‌مهر با تاکید بر اینکه دهیاران با مردم مهربان باشند، گفت: نزاع در روستاها به یک مشکل و چالش تبدیل شده و آستانه تحمل مردم کم شده است که یکی از روش های مدیریت برخورد درست و صحیح با مردم است.

معاون سیاسی فرهنگی استانداری افزود: علی رغم اینکه به نسبت جمعیت در نزاع فردی و دسته جمعی رتبه ۳۱ کشور هستیم اما به لحاظ فراوانی آمار بالا است و ۶۶۰ فقره نزاع فردی در سه ماه در استان داشتیم که نگران کننده است و باید مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی با چالش جدی مواجه ایم کاهش ازدواج که عوامل متعددی دارد یکی از موارد نگران کننده است.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه کاهش تمایل خانواده ها به فرزند آوری جمعیت استان را به سمت پیری سوق داده عنوان کرد: افزایش طلاق در جامعه و تضعیف نظام خانواده از دیگر آسیب های اجتماعی است.

وی به سوء مصرف مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: دهیاران در کنار نیروهای انتظامی در پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر همکاری و همراهی داشته باشند، ضمن اینکه طرح یاری گران روستا در حوزه مبارزه با مواد مخدر در روستاها تهیه و تدوین شده است.

هاشمی مهر بر فرهنگ سازی عدم استفاده از سلاح در مراسمات تاکید کرد و گفت: دهیاران مردم را توجیه کنند تا از سلاح در مراسمات عروسی و عزا استفاده نکنند تا شاهد این رویدادهای تلخ نباشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه در کاهش سرقت با نیروهای انتظامی همکاری بیشتری صورت گیرد، خواستار استفاده یبیشتر از ظرفیت روحانیون در مناسبت های دینی و مذهبی در روستاها شد.

گفتنی است در این همایش دهیاران شهرستان بویراحمد حضور داشتند مشکلات و دغدغه های دهیاران به اطلاع مسئولان رسانده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: