« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده همزمان با فرارسيدن 14 تير ماه روز قلم، در پيامي اين روز را به فعالان عرصه فرهنگي شهرستان تبريك گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ سید زکریا تقوی نژاد در اين پيام روز قلم را بهانه‌اي براي يادآوري حرمت، منزلت و قداست نويسندگان و مترجمان و اصحاب قلم دانست تا از پاكبازي هاي اصحاب متعهد و فرهيخته قلم كه در حوزه‌ها و موضوعات مختلف قلم در دست گرفته‌اند، تقدير شود.

پیام تبریک رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده به مناسبت روز قلم

در پیام ارسالی تقوی نژاد آمده است:

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»(سوره قلم، آیه1)
سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند
وچه زیبا و بزرگ است این قلم که خدا بر آن سوگند یاد می‌کند. قلمی که نگارنده حقیقت وجود و عدم و نگارنده خط عشق است. قلم؛ تجلی آگاهی و اندیشه است.

قلم، حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان، حلقه اتصال فکری عالمان و پُل ارتباطی گذشته و آینده بشر بوده، و حتی ارتباط آسمان و زمین نیز از راه لوح و قلم به دست آمد.

«قلم»، انسان‌هایی را که از نظر زمان و مکان جدا از هم زندگی می‌کنند، پیوند می‌دهد؛ گویی همه متفکران بشر را در تمام طول تاریخ و در تمام نقاط زمین، در یک کتابخانه بزرگ جمع می‌بینی! در این کتابخانه، سخنان آسمانی و زمینی جمع است، از سقراط گرفته تا ابن ‏سینا و معاصران. از قرآن و نهج‌البلاغه تا اوستا و انجیل. همه و همه هستند. «قلم»، رازدار بشر و خزانه دار دانش‌ها و جمع آوری کننده تجربه‌های قرن‌ها و دوران‌هاست و اگر قرآن به آن سوگند یاد می‌کند، به همین دلیل است؛ زیرا همیشه، سوگند به امری بسیار پرارزش و محترم یاد می‌شود.‌

۱۴ تيرماه در تقويم جمهوری اسلامی ايران به عنوان «روز قلم» نام گرفته است. اين روز را به تمامي اهالي قلم كه اين ابزار مقدس را در مسير شرافت و صداقت و انصاف به كار گرفته اند تبريك مي گوييم.

روز قلم، روز خلقت معرفت و روز زیبای آفرینش برای تمامی اساتید فرهیخته ی اهل قلم و جامعه فرهنگی و هنری شهرستان لنده، خصوصا انجمن اهل قلم، کانون ادبی شاه بلوط کتابخانه عمومی شهید باهنر لنده و کانون ادبی رود قلات کتابخانه عمومی شهدای قیام مبارک و گرامی باد.

۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲
سید زکریا تقوی نژاد
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: