« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
فوتبال در کنار سایر ورزشها باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد شد چرا که ورزش به سلامت بدن کمک می کند و ورزش و ورزشکار نیز جایگاه مهمی دارند که این موضوع در باورهای عمومی نیز پذیرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛فوتبال محبوبت ترین ورزش تیمی در جهان است. در فوتبال دو تیم 11 نفره با یک توپ فوتبال روی چمن طبیعی یا مصنوعی با هدف وارد کردن توپ به دروازه حریف یا گل زدن بازی میکنند. هر تیم فوتبال دارای بازیکنانی در پستهای مختلف از جمله مهاجم ، هافبک ، مدافع و یک دروازه بان است که توسط مربی در زمین چیده شده اند و مثل یک سیستم عمل میکنند.

شمارش معکوس برای مرگ فوتبال در شهرستان لنده

درباره اثر فوتبال برروی شخصيت انسان يكی از گسترده ترين عقايد اين است كه فوتبال از راه های گوناگون در روحیه و شخصیت ورزشکاران اثر مثبت می گذارد.

فوتبال ابزار قدرتمندی است برای اثبات وجود خود و ارضای حس مهم بودن و مطرح شدن است که این حس در نوجوانان بسیار پررنگ تر نمود دارد.

فوتبال حکایت مرگ و زندگی است؛ همچون زندگی انسانی که خود با مرگ تعریف می شود.

جذابیت زندگی تلاش برای مبارزه و اقدام برای فرار از مرگ یا دور کردن آن و یا در نهایت معنا بخشیدن به آن است. فوتبال نیز چنین است.

رقابت برای اثباتِ بودن، اثباتِ برتر بودن، اثباتِ شایسته بودن و اثبات قدرتمند بودن. مفهومی با مفهوم دیگری و غیر شکل می گیرد، فوتبال نیز با رقیب معنا پیدا میکند. رقیبی که بایستی آن را شکست داد تا احساس برتر بودن، عزت نفس و در کل ارزشمند بودن را القا کند.

و اما فوتبال در کنار سایر ورزشها باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد شد چرا که ورزش به سلامت بدن کمک می کند و ورزش و ورزشکار نیز جایگاه مهمی دارند که این موضوع در باورهای عمومی نیز پذیرفته شده است.

شمارش معکوس برای مرگ فوتبال در شهرستان لنده

با این مقدمه و با توجه به اهمیت ورزش و خصوصا فوتبال می خواهیم به گوشه ای از مشکلات و شرایط دشوار فوتبال در لنده و مشکلاتی که دست اندرکاران این رشته در شهرستان لنده با آن دست و پنجه نرم می کنند اشاره ای داشته باشیم.

در کنار شرایط نامساعد مالی هیئت فوتبال؛وضعیت نامساعد ورزشگاه این شهرستان را می توان مهمترین مطالبه و دغدغه دست اندرکاران و ورزشکاران این شهرستان دانست.

در کنار شرایط نامساعد مالی هیئت فوتبال؛وضعیت نامساعد ورزشگاه این شهرستان را می توان مهمترین مطالبه و دغدغه دست اندرکاران و ورزشکاران این شهرستان دانست.

ورزشگاه این شهرستان فاقد روشنایی لازم می باشد و با توجه به گرمای 48 درجه امسال ؛ زمان برای بازی در این ورزشگاه بسیار محدود می باشد که این مهم قطعا  روی نتایج بازیها و عملکرد جسمی و حتی روانی بازیکن ها تاثیر بد میگذارد لذا برای رسیدن به حداکثر عملکرد بازیکن ها و دید مناسب تماشاگران، باید به توزیع مناسب نور در سطح زمین ورزشی توجه شود.

از طرفی چمن این ورزشگاه بسیار نامناسب و بی کیفیت است؛ نیاز مبرم به حداقل یک چمن زن با کیفیت  را می توان از دیگر مشکلات دست اندرکاران فوتبال در لنده دانست و اینکه حتی سیستم آبیاری چمن نیز با مشکل مواجه است و آبپاشها قدیمی و بعضا خراب می باشند؛ سیستم موتورخانه و تابلو برق فاقد اتاق مخصوص می باشند ؛ رخت کنها فاقد تجهیزات لازم می باشند ؛همچنین ورودی ورزشگاه و اداره ورزش بسیار نامساعد و خاکی است ..... !!

شهرستان لنده محروم از حتی یک شرکت تولیدی یا کارخانه و ....هست و تیم ها با مشکل مالی و اسپانسر مواجه هستند و دهها مشکل دیگر .....

در چنین شرایطی از شهرستانی با نخبگان فراوان ورزشی و علیرغم داشتن چند تیم در سوپر لیگ استان چه توقعی باید داشت و اینجاست که جوانان و نوجوانان و ورزش دوستان به جای حضور در میادین ورزشی باید اوقات فراغت خود را در جاهای دیگر سپری کنند که صد البته ممکن است آسیب زا نیز باشد.

و اما مسولان ؛ دلسوزان و خیرین عزیر باید توجه کنند که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از مسائلی که می‌تواند بر سلامت جوانان و نوجوانان تاثیرگذار باشد در حوزه ورزش قابل پیشگیری و حل است ؛ به شرط اینکه نسبت به زیر ساختهای ورزشی و رفع مشکلات موجود اهتمام لازم را بعمل آورند تا زمینه حضور بیشتر آنها فراهم گردد.

در پایان عاجزانه از مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان ؛سایز مسولان و خیرین گرامی درخواست می کنیم تا جوانان و نوجوان و همچنین اداره ورزش و جوانان و کمیته فوتبال این شهرستان را دریابند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: