« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
یاداشت طنز از وحید حاج سعیدی ؛
اگر شما صبح به صبح به آزمایشگاه مدرسه محله تان بروید و چند قاشق سَرپُر از عناصر جدول تناوبی مندلیف را همین طور خشک و خالی میل کنید و از گوش و دماغ تان دود بیرون بیاید، تبعات منفی و اثراتش از این موادی که ما به اسم صبحانه و ناهار و شام می خوریم کمتر است؛ ولی چه کنیم که سخت جانیم و به قول شاعر « ما را به پوست کلفت خود این گمان نبود!»...

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:از وزارت فخیمه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنهان نیست از شما عزیزان چه پنهان، ما هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم قبل از اینکه بررسی کنیم ببینیم اسم ما در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته است یا نه، در گام اول بررسی می کنیم که عجالتاً زنده هستیم یا خدای ناکرده ریق رحمت را با همۀ مخلفاتش سر کشیده ایم؟! چون با این حجم آلودگی هوا و ریزگرد و مواد افزودنی و نگهدارنده قزمیت و غیر مجاز که از طرق مختلف وارد امعاء و احشاء ما می شوند تکرار این بیداری یک نعمت است.

به قول شاعر: صبح، فرصتی برایِ آغاز است؛ و ایرادِ کارِ ما ، دقیقا همینجا بود که بارها، آغاز شدیم؛ و هر بار، تکرارِ خودمان بودیم! نه... لابد انتظار داشتید ما تکرار ابوعلی سینا باشیم که ما بعد الطبیعه ارسطو را 40 بار خواند و خسته نشد یا مثل مایکل فارادی عمرمان را صرف تحقیق و پژوهش کنیم و قوانین مربوط به القای الکترومغناطیسی را کشف کنیم! نه پدر آمرزیده ... ما همین بیدار شدن را هم زوری تکرار می کنیم و جا داشته باشد و گرسنگی امان بدهد دو روز درمیان هم از رختخواب بیرون نمی آئیم! دلتان خوش است...

بله عرض می کردم که بیدار شدن روزانه ما هم در نوع خودش معجزه است. چرا که ما با خوردن انواع و اقسام تراریخته ها، روغن دارای پالم، سوسیس و کالباس تولید شده با گوشت خر و گربه و تاج خروس، زعفران غنی شده با کاکل ذرت، آبلیموی تولید شده با کاه و یونجه، هندوانه قرمز شده با رنگ صنعتی، شیر فرآوری شده با وایتکس، چای ترکیب شده با برگ خشک درختان، آب سرشار از نیترات، نان دارای جوش شیرین، برنج هندی غنی شده با آرسنیک، سبزی آبیاری شده با فاضلاب، در کنار گرد و غبار غلیظ و 5 برابر استاندارد جهانی و گوگرد و بنزن و آکتان بنزین و گازوئیل که بدخواهان معتقدند 200 برابر استاندارد جهانی است، علی الاصول یا باید زامبی می شدیم یا مومیایی متحرک!

یعنی اگر شما صبح به صبح به آزمایشگاه مدرسه محله تان بروید و چند قاشق سَرپُر از عناصر جدول تناوبی مندلیف را همین طور خشک و خالی میل کنید و از گوش و دماغ تان دود بیرون بیاید، تبعات منفی و اثراتش از این موادی که ما به اسم صبحانه و ناهار و شام می خوریم کمتر است؛ ولی چه کنیم که سخت جانیم و به قول شاعر « ما را به پوست کلفت خود این گمان نبود!»

تازه با این شرایط 24 میلیون نفر هم از اضافه وزن رنج می برند و دچار چاقی مفرط هستند ولی خودشان معتقدند کمی توپر هستند! یعنی این مواد حسابی به آنها ساخته است و خللی در متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی شان وارد نکرده است. فقط تنها چیزی که این وسط یک نموره پوست کلفتی ما را زیر سوال می برد کیفیت محصولات تولیدی شرکت های مفخم ایران خودرو و سایپا است که با هر تصادف به چندین تکه نامساوی تقسیم می شوند و زحمت کوچ ابدی تقریباً بیست هزار نفر در سال افتاده گردن عزیزان ایران خودرو و سایپا!

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: