« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۷
با انتشار اطلاعیه ای انجام شد؛
دادستان عمومی و انقلاب لنده درباره بداخلاقیهای اخیر در فضای مجازی اطلاعیه ای صادر نمود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛دادستان عمومی و انقلاب لنده با انتشار اطلاعیه ای در خصوص بد اخلاقیهای اخیر در فضای مجازی و پیجهای روبیکا واکنش نشان داد.

اولين واكنش رسمي دادستان عمومی و انقلاب لنده درباره بداخلاقیهای اخیر در فضای مجازی

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به استحضار مردم شریف نجيب ، ولایتمدار و شهید پرور شهرستان لنده می رساند:

با تلاش مجدانه ، دلسوزانه و برنامه ریزی مدون و ساعتها و روزهای متوالی کار کارشناسی از زمان وقوع اتفاق و موضوع انتشار فایلها تصاویر و اسامی اشخاص مختلف در فضای مجازی موضوع به صورت جدی و طی جلسات فوق العاده در دستور کار شورای محترم تامین شهرستان با برگزاری جلسات متعدد و با در نظر گرفتن همه جوانب وملاحضلات و بررسی و پیش بینی تبعات امنیتی فرهنگی و اجتماعی حاصل از این اتفاق در سطح شهرستان قرار گرفت.

تلاش میدانی، شجاعانه کارتیمی تمام وقت و شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و با همکاری و همراهی مجموعه خدوم ، باصلابت و خستگی ناپذیر نیروهای فراجای شهرستان و سبز پوشان حریم ولایت سپاه پاسداران و حضور مثال زدنی دستگاه محترم قضایی جهت رسیدگی خارج از نوبت به پرونده عامل و عاملین حرکت مذبوهانه شنیع و غیر اخلاقی مسببین موضوع با ساعتها کار اطلاعاتی شناسایی تحت تعقیب دستگیر و تحویل مقامات قضایی و سپس روانه زندان شدند.

بدیهی است پس از طی روند قانونی پرونده به علت نوع جرم اشد مجازات و کیفر خواست لازم برای آنان در نظر گرفته شده تا منبعد و برای همیشه هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی و احدای از افراد جامعه سودای تعرض به حریم شخصی خصوصی و خانوادگی افراد را در ذهن و مخیله خود نپروراند و همه مجرمین فضای مجازی و عرضه سایبری بدانند که اگر بخواهند مرتکب جرم در این خصوص شوند با رصد دقیق همه جوانب موضوع با حساسیت خاص و از مجرایی که فکر و ذهن قاصر و ناقصشان به آن نمی رسد به سزای اعمالشان خواهند رسید و سرنوشت بد تلخ و نامیمونی را تجربه خواهند نمود بیان چند نکته لازم و ضروری است.

۱- هرگونه اظهار نظر در خصوص این پرونده در فضای مجازی و جو سازی پیرامون آن تا تکمیل تحقیقات و تعیین تکلیف نهایی و اعلام نظر مقام قضایی ممنوع است.

۲- متخلفان و کسانی که در فضای مجازی به هر شکل ممکن با این افراد همکاری داشته اند مثلا با ارسال لیست یا اسامی یا تصویر اشخاص به ادمین این صفحات با هر نیتی قصد انتقام جویی تعرض به حریم خصوصی افراد را داشته اند شناسایی و برخورد قاطع قانونی با آنان صورت خواهد پذیرفت.

۳-به همه افرادی که در صفحات مجازی تصاویری از خود با خانواده بارگذاری می کنند هشدار جدی داده میشود جهت جلوگیری از سو استفادههای احتمالی مراقبتهای لازم را داشته باشند و از این کار خود داری نمایند.

۴- به خانواده های محترم توصیه جدی میشود مراقب فرزندان خود باشند حساسیت لازم و منطقی در رابطه با دوستان فرزندان خود را داشته باشند و با تربیت صحیح اسلامی و جلوگیری از حضور آنان در محافل عمومی و یا فضای مجازی با پوشش نامناسب و یا ارسال تصاویر خصوصی خود در بستر فضای مجازی به شدت جلوگیری و با آموزشهای لازم و نصایح عالمانه از گرفتار شدن آنان در دام افراد ناپاک و ناسالم برحذر دارند.

۵- در صورتی که افراد و اشخاص مختلف که مورد آزار و اذیت این افراد قرار گرفتند بخواهند موضوع خود را پیگیری نمایند صرفا به صورت محرمانه قانونی و از طریق محاکم قضایی پیگیری نمایند و هرگونه اظهار نظر احساسی و خارج از مقررات جلوگیری نمایند و مجددا تاکید میشود اظهار نظر در این خصوص صرفا از طریق مقام قضایی است و افراد غیر حق اظهار نظر در این خصوص را ندارند.

در پایان تاکید میشود دستگاه قضایی با جدیت تمام با همراهی اعضای محترم شورای تامین شهرستان با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و کسانی که با اعمال شیطانی خود بخواهند آرامش مردم را از طرق مختلف سلب نمایند برخورد قاطع و عبرت آموزی خواهد شد تا فضای مجازی را بستری امن برای اعمال غیر قانونی و قبیح خود قرار ندهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: